Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Waarom neem je dieren als je niet weet hoe je ermee om moet gaan?

Ik zit hier met hartkloppingen en stoom uit mijn oren.

Tip 1: Doe je dieren weg. Kennelijk zie je niet in wat jij je dieren aandoet
Tip 2: Zoek professionele hulp
Door Martine-Tom
Irta schreef: Is niet erg geslaagd heh? ::) Jammer, vond het net zo verhelderend om een reactie te lezen die itt de meerderheid niet meteen veroordelend was  :-X
En jij hebt het bericht wel goed gelezen?
Dat de hond de kitten doodbijt...volledig de verantwoording van de baas, de baas weet dat de hond dood en had ze nooit bij elkaar moeten laten, dat is wel gebeurd, hond bijt de kitten...tot zover volledig te begrijpen, zo lang in verleiding moeten leven...dat gaat gewoon een keer fout.
Waar ik over val is dat de kitten gebeten is, dat er bloed uit het bekje komt en hij verstijft en zonder verder medische hulp in te schakelen de kitten op gruwelijke wijze om het leven brengen...en dat niet 1 keer maar 2 keer, echt hoe kan je!
De hond heeft de kitten niet vermoord...dat heeft de baas gedaan, en niet 1 keer maar zelfs 2 keer, gewoon ronduit gruwelijk!

Dus als ik een advies zou geven, kat en kittens per ommegaande van de hond scheiden en zsm herplaatsen, het is gewoon wachten tot het weer een keer fout gaat, niet omdat de hond slecht is maar omdat de baas geen zier verstand heeft van hoe hiermee om te gaan.
Door keetje
Het startbericht is veranderd dus ik weet niet wat er oorspronkelijk gestaan heeft maar wat er nu staat vind ik niet kunnen.

Je hond is niet te vertrouwen en toch laat je dit gebeuren. En dan de manier waarop je je kitten 'geholpen' hebt? Klap op kop en steek in hart. Kijk, klap op kop kan ik me nog iets bij voorstellen, niet dat ik het zou kunnen maar ik ken mensen die dat zonder pardon zouden doen. Maar dan steek in hart? No way, dat is niet normaal.

Hier logeren op het ogenblik 2 duifjes en 2 konijnen van de school van Dochterlief, die blijven dus 6 weken en ik heb dus al gemerkt dat de katten meisjes er wel heel erg in geïnteresseerd zijn. Luna kijkt met een schuin oog naar de konijnen en hoewel hier normaal alles door elkaar loopt ga ik niet het risico nemen dat het nu fout gaat, dus alles blijft netjes gescheiden. Dat is mijn verantwoordelijkheid en niet van de dieren.

Als je hond nu de dupe moet gaan worden van jouw nalatigheid vind ik helemaal te gek voor woorden. :-X

Ik stop er maar mee en ga op mijn handen zitten verder. Ik heb begrepen dat je toch al "weg" bent uit dit topic maar meelezen zal je vast nog wel.

Verder vind ik dit OB een erg hoog trolgehalte hebben, misschien heb ik het mis en is het allemaal echt zo . Maar ergens geloof ik het niet.
Door LJB
Ik heb veranderd om schrijffouten te verwijderen. Warom 2 keer? Begrijp ik niet. Het Kitten verlor bijna al. zijn bloed binnen sekonden. Wat dat betrefft Ben ik overtuigd goed gehandelt te hebben. Voor mij stellt zich de vraag hoe verder. Verantwoordelijk ben ik dat weet ik.

Sorry mijn GSM heeft de duitse spelling, ik woon in oostenrijk, daarom de schrijffouten
Door *Marga*
Ik zou de hond er niet meer bij laten, inslapen lijkt mij niet echt nodig.

Ga je de poezen allemaal houden? dan wordt het wel lastig met een hond erbij die je niet meer vertrouwd.

Hoe is de hond met mensen en kinderen? misschien herplaatsen naar mensen die geen andere dieren hebben.
Door Esther Q
Martine-Tom, soms is de lijdensweg naar een dierenarts en behandelingen groter dan een snelle dood. Off topic, maar mijn ex en ik hebben eens een kat aangereden, beestje helemaal in de kreukels. Zoals ik nu in het leven sta had ik die kat toen zelf dood gemaakt. Destijds kon ik dat niet. Kat naar de dierenarts gebracht. Hij heeft een avond, nacht en lange ochtend geleden en is toen ingeslapen. Te zwaar verwond. Niet dat ik het beter denk te weten dan een dierenarts, maar tegenwoordig maak ik toch graag die beslissing zelf. Destijds ook trouwens. Ik wilde dat ze hem direct lieten inslapen. Dan had hij alleen geleden tijdens de rit naar de dierenartspraktijk (wat toch ook al een uurtje duurde). Mja, dierenarts wilde het aanzien. Zo zie je maar, verschillende mensen, verschillende inzichten, verschillende ervaringen, verschillende acties. Maar wat jij niet kunt is niet perse fout als een ander het doet. Wij waren er niet bij en hebben niet gezien hoe de kitten eraan toe was :)
Door Martine-Tom
Esther Q schreef: Martine-Tom, soms is de lijdensweg naar een dierenarts en behandelingen groter dan een snelle dood. Off topic, maar mijn ex en ik hebben eens een kat aangereden, beestje helemaal in de kreukels. Zoals ik nu in het leven sta had ik die kat toen zelf dood gemaakt. Destijds kon ik dat niet. Kat naar de dierenarts gebracht. Hij heeft een avond, nacht en lange ochtend geleden en is toen ingeslapen. Te zwaar verwond. Niet dat ik het beter denk te weten dan een dierenarts, maar tegenwoordig maak ik toch graag die beslissing zelf. Destijds ook trouwens. Ik wilde dat ze hem direct lieten inslapen. Dan had hij alleen geleden tijdens de rit naar de dierenartspraktijk (wat toch ook al een uurtje duurde). Mja, dierenarts wilde het aanzien. Zo zie je maar, verschillende mensen, verschillende inzichten, verschillende ervaringen, verschillende acties. Maar wat jij niet kunt is niet perse fout als een ander het doet. Wij waren er niet bij en hebben niet gezien hoe de kitten eraan toe was :)
Ja dat snap ik heus wel, maar 2 keer, en zo gruwelijk?? Naar zeggen was het beestje al bijna dood, dus kreeg het een genadeklap én een steek in het hart? Is dat echt nodig?
En ik heb nergens gezegt dat ik het niet kan en het daarom veroordeel.
Door miik
Martine-Tom schreef: dus kreeg het een genadeklap én een steek in het hart? Is dat echt nodig?
\
Dat is wel de meest gebruikelijke manier om een dier "zelf" te doden. Toen ik in canada woonde bij die jager in huis heb ik het ook zo geleerd. Je geeft ze een tik op de kop, daarmee is het bewustzijn weg (maar niet dood) en daarna of een steek in het hart of de halsslagader doorsnijden om het dier te laten leegbloeden (dan is het dier dood).
En ja, als je er onbekend mee bent klinkt het gruwelijk.....
Door Els&Flow
Ontzettend triest voor het kitten en voor de hond.  :'( :'( :'( Ik las in een ander topic dat je in Oostenrijk woont en meerdere dieren hebt die je ook zelf slacht. Waarom dan zo grof met dit kitten?
Laatst gewijzigd door Els&Flow op zo 13 jul 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
lightning schreef: Ik heb eigenlijk maar 1 vraag. Ik heb het idee dat het een "kind" is wat deze teksten schrijft. Hoe oud ben je?
Als je iets verder kijkt, zie je dat dit bericht is geschreven door Leo, en dat hij 35 is, maar niet nederlands.
Hij woont in oostenrijk en schrijft met duitse spelling controle.......
Door Esther Q
Martine-Tom, wat miik zegt. En nee, het is niet makkelijk, maar als je eenmaal de knop om kunt zetten doe je wat je moet doen, net omdat je zeker wilt zijn dat het dier echt helemaal dood is.
Op je tweede opmerking, excuus als ik je verkeerd heb begrepen.
Door Irta
Het gaat er helemaal niet om of wij hetzelfde zouden kunnen of doen, of wat we er van vinden wat ze heeft gedaan. Denk je (edit: algemeen gesproken, geldt voor iedereen die de schoen past) dat je de situatie (de hond) helpt door hier te gaan lopen roeptoeteren dat ze de allerslechtste baas of haar dieren niet waard is? En dat baseer je op 1 zo'n bericht? Vind ik nogal ver gaan. Net als Esther zegt, wij waren er niet bij, dus kun je ook niet oordelen over haar handelen (en al was je er wel bij dan nog is het discutabel wat er "het beste" was geweest). In plaats van met een oordeel klaar gaan staan lijkt het mij veel verstandiger om bij de hond stil te staan hoe nu verder. Met verwijten jaag je een ander alleen maar tegen je in het harnas en daar is die hond zeker niet mee geholpen.
Laatst gewijzigd door Irta op zo 13 jul 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
miik schreef: Als je iets verder kijkt, zie je dat dit bericht is geschreven door Leo, en dat hij 35 is, maar niet nederlands.
Hij woont in oostenrijk en schrijft met duitse spelling controle.......
Aha ok dank je, dan heb ik dat gemist denk ik. dank je wel.
Door EliScooby
miik schreef: \
Dat is wel de meest gebruikelijke manier om een dier "zelf" te doden. Toen ik in canada woonde bij die jager in huis heb ik het ook zo geleerd. Je geeft ze een tik op de kop, daarmee is het bewustzijn weg (maar niet dood) en daarna of een steek in het hart of de halsslagader doorsnijden om het dier te laten leegbloeden (dan is het dier dood).
En ja, als je er onbekend mee bent klinkt het gruwelijk.....
Sterker nog, in een slachthuis worden de meeste dieren ook zo gedood. Alleen verschillen de details. Als je dit dus gruwelijk vindt, ben je in mijn ogen hypocriet als je je ogen sluit voor vlees dat op je bord ligt, maar wel op dezelfde manier wordt omgebracht. Dit wordt namelijk gezien als humaan.

Dat gezegd hebbende, de topicstarter heeft zelf een onaanvaardbaar risico genomen door een hond die hij niet vertrouwt toch bij zijn kittens te laten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door