Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
*Dorothea* schreef: oow een lekker schapenvachtje, die ligt hier weer in de kast omdat ze hem kaal trekt.Ow zonde hè als ze dat doen, soms wil ie r ook aan beginnen hoor.
Jantina schreef: Nou Guus gedraagt zich prima toch? Hij is bere sterk en dat weet 'ie ook, haha, maar zo ver ik heb kunnen zien goed gemanierd hoor!Dat is even lekker om te horen! Bedankt!
*Dorothea* schreef: Zit en blijf op grote afstand dat vindt Patsy erg moeilijk (of ze is gewoon ongehoorzaamEn das nou net wel handig bij jachttraining). Dus dat ben ik nu aan het oefenen en in stapjes aan het uitbouwen.
Lizzy schreef: Nou GAAF Hen, klinkt als een schot in de roos, heeeeel veel pleziereen schot in een konijn Lizzy wel on topic blijven he ?![]()
henneke schreef: vandaag de tweede les gehad en ondanks dat we een snorkel nodig hadden met die regen was het erg leuk , Salto heeft laten zien dat hij een schot van een dummy launcher ( schrijf je dat zo ? ) heel niet eng vind dat is zelfs heel erg opwindend daarna namelijk schiet er iets door de lucht weg zeg ! moet hij alleen nog even leren om niet naar mij te gaan zitten kijken of hij al weg mag maar naar die dummy moet blijven kijken om te zien waar het ding neer komtWat een kl*te weer he Hen?
een bospaadje oplopen om de dummy te zoeken waar de juf bij staat die het ding meegenomen heeft en een geluid maakt is ook heel leuk alleen moeten we niet denken dat hij zomaar door de brandnetels gaat zoeken hoor echt niet hij blijft even zo vrolijk over het paadje heen en weer rennenmaar toch gevonden dat ding ( met dank aan de juf )
en nog meer moeilijke dingen gedaan , ja het bevalt ons nog steeds wel volgende week weer![]()
henneke schreef: vandaag de tweede les gehad en ondanks dat we een snorkel nodig hadden met die regen was het erg leuk , Salto heeft laten zien dat hij een schot van een dummy launcher ( schrijf je dat zo ? ) heel niet eng vind dat is zelfs heel erg opwindend daarna namelijk schiet er iets door de lucht weg zeg ! moet hij alleen nog even leren om niet naar mij te gaan zitten kijken of hij al weg mag maar naar die dummy moet blijven kijken om te zien waar het ding neer komthaha dat deed Patsy eerst ook, zat ze alleen maar naar mij te kijken en zag niet waar de dummy viel.
*Dorothea* schreef: haha dat deed Patsy eerst ook, zat ze alleen maar naar mij te kijken en zag niet waar de dummy viel.En dan gaat hij zoeken naar het ding en dan heeft hij pech dan wordt de reservehond losgelaten en het apport opgehaald door een ander , het is in 1 rechte lijn of niet![]()
henneke schreef: En dan gaat hij zoeken naar het ding en dan heeft hij pech dan wordt de reservehond losgelaten en het apport opgehaald door een ander , het is in 1 rechte lijn of nietO dat is wel reuze slim zeg om het zo aan te pakken!
*Dorothea* schreef: O dat is wel reuze slim zeg om het zo aan te pakken!Als de hond zit te klieren, z'n best niet doet, vind ik dat een prima oplossing, even het risico van ruzie, trekspel met het apport of samen racen buiten beschouwing latend... Als de hond wél z'n uiterste best doet, maar de opdracht is stomweg nog te moeilijk om al uit te kunnen voeren als gehoopt, dan vind ik het een zeer oneerlijke reaktie: je corrigeert de hond dan voor je eigen fout.