Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

*Dorothea* schreef: oow een lekker schapenvachtje, die ligt hier weer in de kast omdat ze hem kaal trekt.
Ow zonde hè als ze dat doen, soms wil ie r ook aan beginnen hoor.
Jantina schreef: Nou Guus gedraagt zich prima toch? Hij is bere sterk en dat weet 'ie ook, haha, maar zo ver ik heb kunnen zien goed gemanierd hoor!
Dat is even lekker om te horen! Bedankt!
vandaag de tweede les gehad en ondanks dat we een snorkel nodig hadden met die regen was het erg leuk , Salto heeft laten zien dat hij een schot van een dummy launcher ( schrijf je dat zo ? ) heel niet eng vind dat is zelfs heel erg opwindend daarna namelijk schiet er iets door de lucht weg zeg ! moet hij alleen nog even leren om niet naar mij te gaan zitten kijken of hij al weg mag maar naar die dummy moet blijven kijken om te zien waar het ding neer komt  :biggrin2:

een bospaadje oplopen om de dummy te zoeken waar de juf bij staat die het ding meegenomen heeft en een geluid maakt is ook heel leuk alleen moeten we niet denken dat hij zomaar door de brandnetels gaat zoeken hoor echt niet hij blijft even zo vrolijk over het paadje heen en weer rennen  ;D maar toch gevonden dat ding ( met dank aan de juf )

en nog meer moeilijke dingen gedaan , ja het bevalt ons nog steeds wel volgende week weer  :)
henneke schreef: vandaag de tweede les gehad en ondanks dat we een snorkel nodig hadden met die regen was het erg leuk , Salto heeft laten zien dat hij een schot van een dummy launcher ( schrijf je dat zo ? ) heel niet eng vind dat is zelfs heel erg opwindend daarna namelijk schiet er iets door de lucht weg zeg ! moet hij alleen nog even leren om niet naar mij te gaan zitten kijken of hij al weg mag maar naar die dummy moet blijven kijken om te zien waar het ding neer komt  :biggrin2:

een bospaadje oplopen om de dummy te zoeken waar de juf bij staat die het ding meegenomen heeft en een geluid maakt is ook heel leuk alleen moeten we niet denken dat hij zomaar door de brandnetels gaat zoeken hoor echt niet hij blijft even zo vrolijk over het paadje heen en weer rennen  ;D maar toch gevonden dat ding ( met dank aan de juf )

en nog meer moeilijke dingen gedaan , ja het bevalt ons nog steeds wel volgende week weer  :)
Wat een kl*te weer he Hen?
Maar, gaaf hoor, dat het zo'n leuke training was vandaag!
Op naar volgende week zaterdag :biggrin2:
henneke schreef: vandaag de tweede les gehad en ondanks dat we een snorkel nodig hadden met die regen was het erg leuk , Salto heeft laten zien dat hij een schot van een dummy launcher ( schrijf je dat zo ? ) heel niet eng vind dat is zelfs heel erg opwindend daarna namelijk schiet er iets door de lucht weg zeg ! moet hij alleen nog even leren om niet naar mij te gaan zitten kijken of hij al weg mag maar naar die dummy moet blijven kijken om te zien waar het ding neer komt  :biggrin2:
haha dat deed Patsy eerst ook, zat ze alleen maar naar mij te kijken en zag niet waar de dummy viel.  :biggrin2:
*Dorothea* schreef: haha dat deed Patsy eerst ook, zat ze alleen maar naar mij te kijken en zag niet waar de dummy viel.  :biggrin2:
En dan gaat hij zoeken naar het ding en dan heeft hij pech dan wordt de reservehond losgelaten en het apport opgehaald door een ander , het is in 1 rechte lijn of niet
*Dorothea* schreef: O dat is wel reuze slim zeg om het zo aan te pakken!
Als de hond zit te klieren, z'n best niet doet, vind ik dat een prima oplossing, even het risico van ruzie, trekspel met het apport of samen racen buiten beschouwing latend... Als de hond wél z'n uiterste best doet, maar de opdracht is stomweg nog te moeilijk om al uit te kunnen voeren als gehoopt, dan vind ik het een zeer oneerlijke reaktie: je corrigeert de hond dan voor je eigen fout.
Een gewoon - geworpen - apport kun je leren volgen met de ogen middels bijv. de keuze van een veld met kort gras, een zwart/witte dummy, beperkte afstand tot de valplek, gebruikmaking van bijv. een zwart/wit vlaggetje aan de dummy of een wit paaltje bij de valplek. Als de hond niet goed in staat was te markeren, is het evenmin reeel te verwachten dat hij in een strakke lijn heen & terug loopt natuurlijk. Hij kán dan immers op dat apport alleen zoekend succes hebben.
Als het gaat om een dummy uit een launcher wordt er maar al te vaak stomweg geknald zonder opbouw, terwijl de plek t.o.v. de hond van waar je 'm weg schiet en ook de hoogte door de lucht een aanzienlijk verschil maakt in de (hoe dan ook grote) moeilijkheidsgraad. Het blijven volgen van zo'n dummy door de lucht is een hele kunst! Persoonlijk zou ik nooit leren markeren m.b.v. een launcer, éérst maar eens eenvoudiger markeerwerk, 'beginnen bij de bodem" ;) Maar ik ben er dan ook érg op gebrand dat een hond die z'n bést doet succes verdient. En je kunt pas weten wat de bedoeling is, nadat je dat geleerd hebt..

Wat vraagtekens over de opbouw dus, maar Henneke, heerlijk om te lezen dat jullie het opnieuw zo naar jullie zin hebben gehad!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door