Martine-Tom schreef:
Heel eerlijk, ik zie door de bomen het bos niet meer en eet gewoon wat ik kan betalen, en voor de dieren geld hetzelfde. Ik doe mijn best, als ik de keuze heb tussen gewoon gehakt en bio-gehakt wat afgeprijst is neem ik bio en anders het gewone, Tom eet half om half ongeveer, omdat dat dan toevallig ergens goedkoop is, de katten eten kvv, geen idee wat daar in zit aan bio. En ik heb er voor mezelf ook wel vrede mee eigenlijk, ik doe mijn best en meer dan dat kan ik niet doen
Ik zag ook door het bomen het bos niet meer, maar dan mbt wat een mens nu dagelijks moet eten (en vooral met hoe ik moet afvallen zonder niets meer te eten

). Ik ben naar een orthomoleculaire arts gegaan en ben daar nogsteeds. Ik heb er heel veel van geleerd, maar belangrijker: beetje bij beetje ben ik gezonder.
Ik heb jaren lang te veel brood en te weinig vlees (en fruit) gegeten omdat men juist al die enge en zielige verhalen vertellen over zieke dieren, antibiotica en nu pijnstillers. Hierdoor ben ik dus juist ziek geworden.
Tegenwoordig eet ik dus meer vlees en geen brood. Wat eet ik aan vlees? Maximaal 2x per week aan rund en voor de rest scharrel kip en scharrel kalkoen, af en toe parelhoen bouten. Ik zou dol graag bio willen eten, maar helaas is mijn portemonnee niet zo groot.. Qua vis eet ik wilde vis waar ik dat lus (moet eigenlijk 2x pw vette vis, maar ik ben geen vis liefhebber).
Hoeveel eet ik aan vlees? 150 gram per dag. 300 gram bio groente per dag, 200-250 gram bio fruit per dag en dan nog 150 gram bio zoete aardappel/rijst/quinoa, 0-2 scharrel eieren.
1 of 2 keer per week probeer ik het vlees te vervangen voor bonen, peulen of erwten. Maar heel eerlijk? Dan vind ik dat er te veel groente op mijn bord ligt.. En ik heb een hekel aan groente
Ik ben zelf dus wel bewust met wat ik eet, maar bekneld door mijn gezondheid en budget..
En dan kijk ik naar mijn hond.. Ook die heeft natuurlijk te maken met mijn budget.. Maar daarnaast nog met een hele hoop allergiën! En dan? Tja.. Geen idee.. Ze zal toch moeten eten.. Ik geef al 15% bio groente/fruit aan haar..