Bernerpuppen met stamboom, kosten rond de 950 euro.
Grote fokkers, bekende namen op shows met veel export honden, vragen makkelijk 1800 euro,.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Senta schreef: Er wordt vaak beweerd dat er niet aan verdiend wordt Erna, ik ken die discussies wel. En ik denk dat niemand beweerd dat een fokker dr niet aan mag verdienen.Maar verdiend wordt er zeker wel. Sommigen hebben dr ook een hoop werk aan, of dat het waard is is een tweede.Dat dus...
Senta schreef: Er wordt vaak beweerd dat er niet aan verdiend wordt Erna, ik ken die discussies wel. En ik denk dat niemand beweerd dat een fokker dr niet aan mag verdienen.Tuurlijk ken ik de discussies ook en ik ben de laatste die zegt dat een fokker niet verdient aan sommige nestjes. Ik vind dat ook normaal, gezien al het werk wat erin gestoken wordt. Niet alleen tijdens het nest maar ook daarvoor (tenminste dat hoop ik dan maar).
Maar verdiend wordt er zeker wel. Sommigen hebben dr ook een hoop werk aan, of dat het waard is is een tweede.
Erna schreef: Tuurlijk ken ik de discussies ook en ik ben de laatste die zegt dat een fokker niet verdient aan sommige nestjes. Ik vind dat ook normaal, gezien al het werk wat erin gestoken wordt. Niet alleen tijdens het nest maar ook daarvoor (tenminste dat hoop ik dan maar).Natuurlijk mag een fokker aan een nestje verdienen, dat is nu denk ik ook niet de discussie op zich.
Ik verbaas me altijd over de verongelijkte berichten dat er verdiend wordt op een nest. Als ik niets meer zou overhouden aan een nest is het met onze fokkerij gauw gedaan, het moet tenslotte ergens van betaald worden en ik vind het totaal geen schande om aan een nest geld over te houden waarmee je dan weer andere zaken voor je fokkerij kunt regelen. Ik ben niet zo nobel om te zeggen dat het alleen maar geld kost en ik dan kennelijk honden voor vreemden ga betalen. Dat is gewoon niet zo.
En of het waard is ...dat bepaalt nog altijd de koper denk ik dan maar.
Overigens kosten onze pups van beide rassen 850,- euro en dat is gezien de lijst die ik hier zie een schappelijk bedrag.