Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

wat een prijzen soms zeg  :-X
beauceron rond de 800 euro  (via de club, dus geteste ouders hd, magtest en show uitslagen) puptest met 7 weken en natuurlijk stamboom

wat ik niet snap, die hele hoge prijzen.. waarom? dat is toch gewoon met recht dik geld verdienen? krijg je dan garantie op een heel goede gezonde perfecte hond of wat?
[quote="chipjolie"]

krijg je dan garantie op een heel goede gezonde perfecte hond of wat?
[/quote]

Bij ons ras, net zoals andere rassen, geen garantie op gezond oud worden.

Overigens zie je wel binnen ons ras, dat  van bepaalde fokkers, de gemiddelde leeftijd bij overlijden, toch wel hoger ligt dan bij veel  andere fokkers. daar zou ik op zich wel voor willen betalen,  maar heb je juist pech, ligt dan sterft jouw hond ook jong.
BC uit werklijn in Duitsland tussen de 800 en 1400 euro.
In NL is werklijn wel al eens dubbel geregistreerd, en daar heb ik prijzen tussen de 700 en 900 euro gemiddeld gezien.
In de UK kun je al vaak pups kopen vanaf 250 GBP, veelal uit niet geteste ouderdieren.

Wat rechtvaardigt het prijsverschil?
Tussen NL en DE is me dat wel duidelijk, een isds hond in DE moet aan meer testen voldoen om voor een foklicentie in aanmerking te komen als in NL een show-lijn.
Voor de rest: geen idee, zelfs uit top-ouders hoeft er nog geen top-schapendrijver te komen, of je moet al uit eerdere nesten kunnen zien wat een teef bijv. vererft.
Denk eerder de naamsbekendheid van een fokker, nu voor mij is dat geen garantie op een fijne gezonde hond!!
Bij ons kosten de pups € 2000,- wat normaal is (dat vinden jullie waarschijnlijk niet :biggrin2:) maar ik weet ook fokkers die € 2750,- vragen.
Vraag me zelf dan wel af wat het verschil is tussen die van hun en die van mij, want ik weet dat wij tot nu toe de enige Engelse Bulldog fokker zijn die de honden de nieuwe gezondheidstesten hebben laten doen.
Mijn ras(sen) word(en) al benoemd.

Maar jeetje, wat een bedragen voor sommige rassen! Een Franse Bull en de Engelse Bull.... Wat een idiote bedragen. Stel je pup kost 2000 euro, x 10 bij 10 pups, dan levert dat 20.000 euro op. Heb geen verstand van fokken, maar je maakt mij niet wijs dat een fokker hier niet grandioos op verdiend....?
Wat is de reden voor zulke (in mijn optiek) idiote bedragen....?
[quote="Senta"]
Ambull, geen ras! Verschillen van 700 euro tot 1750 als ze een beetje populaire ouders hebben.

Kinnie; tuurlijk verdienen ze dr aan dat maak je mij de kat niet wijs.
[/quote]

Ja maar er zit een verschil tussen eraan verdienen (de kosten eruit halen en een extraatje) en verdienen, als het gaat om bedragen als dit.
En dan gaat het ook nog om rassen die niet gezond zijn, als je er teveel mee doet vallen ze dood neer omdat ze gestikt zijn door die ontzettend korte neuzen...
[quote="Kinnie"]
Mijn ras(sen) word(en) al benoemd.

Maar jeetje, wat een bedragen voor sommige rassen! Een Franse Bull en de Engelse Bull.... Wat een idiote bedragen. Stel je pup kost 2000 euro, x 10 bij 10 pups, dan levert dat 20.000 euro op. Heb geen verstand van fokken, maar je maakt mij niet wijs dat een fokker hier niet grandioos op verdiend....?
Wat is de reden voor zulke (in mijn optiek) idiote bedragen....?
[/quote]

Natuurlijk verdient een fokker hier behoorlijk goed aan maar waarom zou dat niet mogen? Het is toch maar net wat de gek ervoor geeft en en kennelijk zijn er mensen die dat voor een hond willen betalen.
Er wordt vaak beweerd dat er niet aan verdiend wordt Erna, ik ken die discussies wel. En ik denk dat niemand beweerd dat een fokker dr niet aan mag verdienen.
Maar verdiend wordt er zeker wel. Sommigen hebben dr ook een hoop werk aan, of dat het waard is is een tweede.
Senta schreef: Er wordt vaak beweerd dat er niet aan verdiend wordt Erna, ik ken die discussies wel. En ik denk dat niemand beweerd dat een fokker dr niet aan mag verdienen.Maar verdiend wordt er zeker wel. Sommigen hebben dr ook een hoop werk aan, of dat het waard is is een tweede.
Dat dus...
mijn schotse terriers waren tussen de € 900 en € 1500 (met stamboom) ruim 10 jaar geleden. Geen idee wat ze daar tegenwoordig voor durven te vragen. Kaya is een kruising uit het asiel dus de asielprijs hebben we hier voor betaald.  ;) de Malamute heeft ook geen stamboom en was €350,- met stamboom zit je rond de €900,-
Senta schreef: Er wordt vaak beweerd dat er niet aan verdiend wordt Erna, ik ken die discussies wel. En ik denk dat niemand beweerd dat een fokker dr niet aan mag verdienen.
Maar verdiend wordt er zeker wel. Sommigen hebben dr ook een hoop werk aan, of dat het waard is is een tweede.
Tuurlijk ken ik de discussies ook en ik ben de laatste die zegt dat een fokker niet verdient aan sommige nestjes. Ik vind dat ook normaal, gezien al het werk wat erin gestoken wordt. Niet alleen tijdens het nest maar ook daarvoor (tenminste dat hoop ik dan maar).

Ik verbaas me altijd over de verongelijkte berichten dat er verdiend wordt op een nest. Als ik niets meer zou overhouden aan een nest is het met onze fokkerij gauw gedaan, het moet tenslotte ergens van betaald worden en ik vind het totaal geen schande om aan een nest geld over te houden waarmee je dan weer andere zaken voor je fokkerij kunt regelen. Ik ben niet zo nobel om te zeggen dat het alleen maar geld kost en ik dan kennelijk honden voor vreemden ga betalen. Dat is gewoon niet zo.

En of het waard is ...dat bepaalt nog altijd de koper denk ik dan maar.

Overigens kosten onze pups van beide rassen 850,- euro en dat is gezien de lijst die ik hier zie een schappelijk bedrag.
Erna schreef: Tuurlijk ken ik de discussies ook en ik ben de laatste die zegt dat een fokker niet verdient aan sommige nestjes. Ik vind dat ook normaal, gezien al het werk wat erin gestoken wordt. Niet alleen tijdens het nest maar ook daarvoor (tenminste dat hoop ik dan maar).

Ik verbaas me altijd over de verongelijkte berichten dat er verdiend wordt op een nest. Als ik niets meer zou overhouden aan een nest is het met onze fokkerij gauw gedaan, het moet tenslotte ergens van betaald worden en ik vind het totaal geen schande om aan een nest geld over te houden waarmee je dan weer andere zaken voor je fokkerij kunt regelen. Ik ben niet zo nobel om te zeggen dat het alleen maar geld kost en ik dan kennelijk honden voor vreemden ga betalen. Dat is gewoon niet zo.

En of het waard is ...dat bepaalt nog altijd de koper denk ik dan maar.

Overigens kosten onze pups van beide rassen 850,- euro en dat is gezien de lijst die ik hier zie een schappelijk bedrag.
Natuurlijk mag een fokker aan een nestje verdienen, dat is nu denk ik ook niet de discussie op zich.
Het gaat mij in ieder geval nu meer om de bedragen an sich. De EB kost wel even het ruime dubbele en soms zelfs 3dubbele van het bedrag wat jij vraagt voor jouw pups..
Natuurlijk is het wat een gek er voor geeft...
Maar dat neemt niet weg dat twee nestjes een compleet jaarsalaris opleverd (met de gemaakte kosten daarvan af gehaald). Dat vind ik echt niet meer normaal. Maargoed, wie ben ik ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door