Gesprek gehad met iemand van de groenvoorziening over het 'wandelpad' hier in't durp.
Alles langs het mooie pad (hazelnoten, vlieren etc) is gerooid in het kader van een inhaalslag achterstallig onderhoud. Het was ook wel erg rommelig en dat er wat onderhoud nodig was, klopte wel. Ze wilden er gras in zaaien...dat in no-time versmeerd zou raken met poep, rommel, en blikjes...

Brief geschreven naar de gemeente met bezwaar, en tot mijn verbazing stond er vanmiddag iemand op de stoep met mijn brief. Overleg gehad en ze gaan het anders doen (een aantal jaren geleden zat ik in een werkgroep en is er een convenant afgesloten met de gemeente omtrent groen rondom het dorp). De man van de groenvoorziening vond de gekozen oplossing voor gras ook niet zo mooi, en nu wordt het pad toch deels weer herplant met lage struiken en een paar hoge om het aanzicht groen te houden. Maar dan wel met wat onderhoudsvrije planten. Want anders wordt het te duur. Dus jammer genoeg geen hazelnoten, maar het is wel een stuk beter dan smerig gras.
Wel netjes dat ze het zo oppakken. Ik ben benieuwd.