hannabelgje schreef: ↑ma 03 aug 2020, 17:55
Ik gooi nieuwe kippen er altijd gewoon bij. Wel met minimaal tegelijk. Gaat altijd prima.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ook kuikens?
6 weken vind ik nog erg klein. Kans is toch reëel dat die aangevallen worden.
Kuikens die hier geboren worden laat ik er wel bij, maar vreemde houdt ik tot minstens 12 weken apart. En dan kijken hoe ze op elkaar reageren..
Die ruimte die ze hebben pleit wel voor ze, hoe meer ruimte, hoe vlotter je er nieuwe bij kan zetten.
En je kan het ook altijd eens proberen en in de gaten houden hoe het gaat.
Ik zou ze gewoon overdag bij elkaar laten. Niet 's nachts bij plaatsen want dan weten ze' s ochtends niet waar naartoe, kunnen geen kant uit en ben je er niet bij om in te grijpen indien nodig.
Mooie ruimte hebben ze daar hoor!
Jammer van je verlies. Maar 2 van de 5 over, das idd wel sneu. Ik denk ook datje wat pech hebt, maar ook dat de andere mensen geluk hebben. Die legkippen gaan niet erg lang mee en in de eierfabrieken hebben ze nu ook niet de beste omstandigheden. Je ziet wel vaker dat dieren die het dan beter krijgen, niet heel lang meer leven. Gek en pijnlijk, maar weinig aan te doen.
Ik zie niet in wat je verkeerd zou doen. Let je wel op niet té veel eiwitten te geven? Té is ook weer niet goed.