Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Siberienne schreef:Hoe bevallen de laarzen? Ik moet nog op jacht. Althans, 1e poging mislukt >:( dus nog verder zoeken.
Ja prima hoor. Beetje smal wel, ik krijg ze niet zo makkelijk uit.
Door jasmijn
Vriendlief wou zaalvoetballen dus ik ben mee gegaan, zonder bebe dus even tijd voor me zelf maar ook verschrikkelijk moeilijk.
Ik ben maar 2 uurtjes weg en mijn schoonmoeder is bij ons thuis en er staat gekolfde melk voor het geval dat maar toch. :-\

Dus vriendlief moest even met schoonma bellen om te kijken hoe het gaat, meisje ligt heerlijk bij oma op schoot te slapen :)

Is niet de eerste keer dat ik haar met schoonmoeder alleen laat maar even de hond uitlaten met vriendlief is toch heel anders dan dit.
Door Diego
Ik heb...totale verbazing over het eten dat mensen krijgen en wordt geadviseerd om aan te sterken...
Broodje kroket, poffertjes, kaaschips, kitkats?
Schiet mij maar lek. Nu verbaas ik me al heel vaak over voeding en de onwetendheid hiervan nog in de zorg ( uitzonderingen daargelaten) maar gisteren weer totaal verbijsterd het ziekenhuis verlaten na op bezoekuur bij mijn nicht geweest te zijn. Nu is ze zelf ook totaal niet met goede voeding bezig. Maar blijkbaar zijn kaaschips erg belangrijk als je een stoma krijgt evenals kit kats en kroket?
Honden kunnen ook overleven op brok en de mens ook wel op rotzooi blijkbaar.
Door Spikkelneus
Diego schreef:Ik heb...totale verbazing over het eten dat mensen krijgen en wordt geadviseerd om aan te sterken...
Broodje kroket, poffertjes, kaaschips, kitkats?
Schiet mij maar lek. Nu verbaas ik me al heel vaak over voeding en de onwetendheid hiervan nog in de zorg ( uitzonderingen daargelaten) maar gisteren weer totaal verbijsterd het ziekenhuis verlaten na op bezoekuur bij mijn nicht geweest te zijn. Nu is ze zelf ook totaal niet met goede voeding bezig. Maar blijkbaar zijn kaaschips erg belangrijk als je een stoma krijgt evenals kit kats en kroket?
Honden kunnen ook overleven op brok en de mens ook wel op rotzooi blijkbaar.
.... en iedereen zich maar afvragen waarom de kosten voor medische zorg toch zo de pan uitrijzen.... ::)

Ik heb een tante met een stoma die geen groenten mag eten van de diëtist :o wel granen en suiker. Tuuuuurlijk jongens, goed plan.

Schiet mij dus ook maar lek.
-Annemarie- schreef:Goed bezig! :thumbsupup:

Ik ga met Evi weer beginnen op de crosstrainer. Lekker thuis in de bijkeuken. ;D Werkt ook prima, ik ben niet zo van het buiten hardlopen. Zet ik de deur open, heb ik ook frisse lucht. :biggrin2:
Met Evi hoef je niet specifiek warming up en cooling down te doen, zit in de lessen ingebouwd. Tenzij je stretch oefeningen wil doen.

Succes! :)
Dat lijkt mij heel handig... op de crosstrainer! Maar daar is hier thuis geen ruimte voor...ik zal echt de frisse lucht in moeten :biggrin2:
Oke dus het wandelen tussendoor zou genoeg meoten zijn qua warming up/cooling down. Ik dacht inderdaad dat rekken en strekken ook van belang zou zijn.
Kaela schreef:
Wat goed van je! Tip: rustig aan! Loop de eerste lessen gerust een paar keer voordat je naar de volgende gaat. Omdat je aangeeft niet sportief te zijn, je lijf mag wel even de tijd krijgen om te wennen.

Om goed warm en soepel te worden: https://www.runnersweb.nl/training/oefe ... ntent=ABON
Vanavond staat de tweede ronde op de planning. Ik denk er inderdaad over om "les 1" gewoon nogmaals te doen. Al kon ik dit goed volhouden en had aan het eind zoiets van "ohww het is al voorbij...zou best nog een stukje van 2 min. kunnen rennen" Zal eens even gaan kijken hoe "les 2" in elkaar zit.

En bedankt voor die link! Dat ga ik eens goed lezen en het zal geen kwaad kunnen om er wat extra oefeningen bij te doen voor de spieren.
Door zurca
Zo...weer een trainingsrondje gedaan. Met onderbreking...
We lopen bij ons over de dijk terug naar huis en we komen een oude vrouw voorbij, 2 zware tassen bij zich. Hier klopt iets niet dacht ik gelijk. Dus training stop gezet en even wat staan rekken om te kijken of ze bij het eind van de dijk opgehaald zou worden. Maar nee ze stak over... Wij quasi nonchalant terug gerend langs haar. En toen herkende ik haar, ze woond aan de dijk paar huizen terug van waar we stonden. Ik sprak haar aan of ze aan de wandel was. Ze zei op weg te zijn naar huis... Alarmbellen gingen af want ze liep van huis af. Toen ik haar dat zei vertelde ze dat dat huis van haar schoonmoeder is en dat haar man daar nog was gebleven. Haar man is een paar jaar terug overleden...
Tja en wat doe je dan?!! Ik heb haar zo ver gekregen met mij mee terug te lopen naar het huis van "schoonmoeder". Wim vooruit laten lopen om de buren te waarschuwen. Die waren gelukkig thuis en wisten wie ze konden bellen.
Wat ontzettend sneu...en zo gevaarlijk!! Ze was de rondweg over gestoken en daarna staan er niet veel huizen meer en ga je de polder in...alles stikdonker..je moet er toch niet aan denken wat als... :-\
Door Pauline
Wat fijn dat jullie haar geholpen en begeleid hebben Liesbeth. :-* En wat een toestand dat zo iemand nog alleen thuis woont of is dat een foute aanname? Ik ben voor zowel mijn vader als voor ons wel zo blij dat hij nu beschermd woont in het verpleeghuis. Na wat opstartproblemen voelt hij zich daar enorm thuis en mag hij daar ook blijven. Afgelopen week tijdens het MDO is dat besproken en inmiddels is de huur van zijn woning opgezegd. Komend weekend komen mijn broer en zijn vrouw en gaan we met zijn vieren orde op zaken stellen en kijken hoe of wat.
Door Hanny
Pauline, mensen mogen lang, heel erg lang, te lang thuis blijven wonen.
Het is ook moeilijk om mensen te verplichten elders te gaan wonen.
Ik meen, dat ze daar zelf over mogen beslissen, totdat het wel niet meer zal gaan, of er iets gebeurd.
Van die reclames op de tv over dementie vriendelijkheid, draait mijn maag om. Wat een lariekoek, maar dat is mijn mening.

Hanny
Door Siberienne
Zurca, wat ontzetten fijn dat jullie oplettend waren en geholpen hebben.

Familielid aan de andere kant van het land woont alleen en is ook dementerend. Ze wil AB-SO-LUUT niet naar een verpleeghuis, vanwege vreselijke ervaringen met haar eigen moeder. Alleen al van het woord raakt ze in paniek. IN haar eigen huisje wil ze blijven. Thuiszorg komt 3x per dag.
Wij hebben het geluk dat ze nog weet dat ze niet op eigen houtje op pad moet gaan want dan verdwaalt ze. Het gaat nu goed, we gaan zo vaak we kunnen (maar het is 2,5 uur rijden enkele reis) en we hopen alsmaar dat als ze wel een keer op stap gaat, dat er dan ook iemand ls die oplettend is en helpt. Het blijft spannend hoe lang het goed blijft gaan.
Door Pauline
Wat ben ik dan onvoorstelbaar blij dat het bij mijn vader zo goed afgelopen is. En er wordt inderdaad getest door de BOPZ of je wel vrijwillig opgesloten wilt worden, staat er cru maar het is wel zo. Mijn vader had daar dus absoluut geen probleem mee. Hoor in het huis ook wel dat ze nog niet vaak (zeg maar nooit) iemand zoals hij hebben meegemaakt. Zijn korte termijn geheugen is echt helemaal weg, hij weet domweg niet meer of hij heeft gegeten of gedronken; aan de andere kant verrast hij me ook vaak met de dingen die hij nog wel weet. Maar zijn zorgende kant is volledig terug. Hij zorgt voor zijn medebewoners, gaat (binnen de mogelijkheden van het huis) met ze wandelen, stelt ze gerust, dekt de tafel, ruimt die af, rolt de zwachtels samen met de verzorgenden en probeert hun aan alle kanten te helpen. Ik kan alleen maar hopen dat hij nog een hele tijd zo zal blijven, dat weten we natuurlijk niet.

Hij is hier via de geriatrische afdeling van het ziekenhuis gekomen en dat ging echt heel makkelijk. Ik weet uiteraard niet hoe moeilijk het zou zijn geweest als er geen ziekenhuisopname tussen had gezeten.
Door zurca
Pauline ik denk niet dat het een foute aanname is waarom zo iemand nog thuis woont....
Wat ik begreep van de buurvrouw die wij erbij hadden gehaald, is het iets wat sinds kort ineens heftig is komen opzetten. Ze was al eerder "weggelopen" en haar fietssleutel hadden ze al weggehaald van de zorg. Daar was ze ook mee op pad gegaan maar kan eigenlijk niet meer fietsen.
Als je zo dementerende bent dat je je eigen huis niet meer als thuis herkent en dus op vreemde tijden aan de wandel gaat dan denk ik dat dat een groot gevaar is. Dit mensje was iig zonder hulp niet meer thuis gekomen en god weet wat er had kunnen gebeuren :-\

Al met al is het een triest iets.

Pauline wat fijn dat je vader zelf heeft ingezien dat hij hulp nodig heeft en het alleen thuis wonen niet meer kan. Nog fijner dat hij zijn draai gevonden heeft op zijn nieuwe stekkie :-*
Door zurca
Ik vind het knap....uit een stukje boomstam zulke kunstwerkjes weten te halen...

Armbanden en ring;
Afbeelding

Waxinelichthouders;
Afbeelding

Potjes;
Afbeelding

Mijn vriend heeft sinds kort een houtdraaibank en is druk aan het oefenen. Sinds vorige week is hij ook begonnen met een curcus, morgen les 2 :)
Vind het zo leuk om te zien wat er van een stukje hout gemaakt kan worden en wat er dan ook onder de schors vandaan komt aan de meest mooie tekeningen en kleuren in het hout...
Zijn er hier meer mensen die zelf of partner houtdraaien?
Door Pauline
Wat prachtig Liesbeth!!! Wij hebben een houtdraaibank, beitels en het houtdraaibank te koop. Mijn vader heeft hem cadeau gekregen van mijn broer en het slechts één keer gebruikt, toen ging het niet meer.

Ik hoop dat er voor het oude dametje een oplossing komt..... Sinds ik van heel dichtbij met dementie geconfronteerd wordt, voelt het ineens heel anders.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door