Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef:Mooie man! Vooral die zwarte snoet met die fel amberkleurige ogen, echt gaaf!Ik ben ook ontzettend blij met die foto, onder andere vanwege dat oog.
Thessa en Shanti schreef:Ik ben ook ontzettend blij met die foto, onder andere vanwege dat oog.zwarte hond fotograferen is ook lastig he? Vriendin met een zwarte Ries klaagt daar ook altijd over. Ik las ergens dat je eigenlijk altijd 1 stop moet overbelichten (gek genoeg net als bij sneeuwfoto's..) Helaas wordt dan de lucht weer snel overbelicht.
Siberienne schreef:Klopt zwart vond ik in het begin heel moeilijk, zeker omdat ik wit gewend was en het verschil qua fotograferen best groot is. Bij Shanti moet ik ongeveer een halve tot een hele stop onderbelichten en bij hem overbelichten. Allebei goed op 1 foto is ook elke keer weer een uitdaging.
zwarte hond fotograferen is ook lastig he? Vriendin met een zwarte Ries klaagt daar ook altijd over. Ik las ergens dat je eigenlijk altijd 1 stop moet overbelichten (gek genoeg net als bij sneeuwfoto's..) Helaas wordt dan de lucht weer snel overbelicht.
voor als je het leuk vindt:
http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... s-and-cats heel stuk met tips![]()
Had ik opgezocht omdat ik de uitdaging met haar dame met snor en baard nog wel eens aan wil gaan!
Thessa en Shanti schreef:Klopt zwart vond ik in het begin heel moeilijk, zeker omdat ik wit gewend was en het verschil qua fotograferen best groot is. Bij Shanti moet ik ongeveer een halve tot een hele stop onderbelichten en bij hem overbelichten. Allebei goed op 1 foto is ook elke keer weer een uitdaging.Ik zie je al sjouwen met scherm en ringflitser het bos in, plekjes zoeken in het riet en tot je oksels in de modder zakken - sorry, levendige fantasie
Ondertussen gaat het met nabewerking gelukkig best wel goed en lukken best veel foto's van Boeke nu. De uitgebeten lucht neem ik voor lief, mijn onderwerp vind ik belangrijker. Met en flitser of reflectie scherm kan je dat wel voorkomen maar dat heb ik niet en is tijdens een wandeling ook niet echt te gebruiken.
Bedankt voor de link! Er staan hele nuttige dingen in, sommige wist ik al maar sommige ook niet.
Siberienne schreef:Ik zie je al sjouwen met scherm en ringflitser het bos in, plekjes zoeken in het riet en tot je oksels in de modder zakken - sorry, levendige fantasie![]()
frodo quin schreef:Mooie foto's. Is hij flink aan het uitzwaren of lijkt het alleen zo?Hij is inderdaad aan het uitzwaren maar bij de laatste foto's was zijn vacht ook lang en dik, die hebben dezelfde dag weer kort geknipt.