Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shanti en co
In het clubblad staat een stukje over de medische keuring. Van Boekes nest zijn er 1 teef en 1 reu (niet Boeke) afgevallen omdat ze een paar haartjes distichiasis hebben en bij het labrador nest was er 1 reu met entropion. Gelukkig hadden alle 20 honden goede heupen, ellebogen en ruggen en was er voor de rest niks mis. Er zijn dus nog 10 labrador wetters en 7 woedelhounen waar eind mei tussen gekozen kan worden. :)

Afbeelding
Op de hei :-*
Afbeelding

Ook Boekje kan mooie poseren,.
Afbeelding

Afbeelding

Ik probeerde handmatig scherp te stellen want aan de automaat heb je niks tussen het riet maar ik moet er nog even wat meer mee oefenen. :P
Afbeelding

Whoehoe water en modder! :D
Afbeelding

Even apporteren ;D
Afbeelding

En een stok in stukjes bijten, in het bos mag dat tenminste. Alle spullen in huis moeten om een of andere reden heel blijven. :???:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Shanti en co op vr 12 feb 2016, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
Thessa en Shanti schreef:Ik ben ook ontzettend blij met die foto, onder andere vanwege dat oog. :smitten:
zwarte hond fotograferen is ook lastig he? Vriendin met een zwarte Ries klaagt daar ook altijd over. Ik las ergens dat je eigenlijk altijd 1 stop moet overbelichten (gek genoeg net als bij sneeuwfoto's..) Helaas wordt dan de lucht weer snel overbelicht.

voor als je het leuk vindt:
http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... s-and-cats heel stuk met tips ;) ;) Had ik opgezocht omdat ik de uitdaging met haar dame met snor en baard nog wel eens aan wil gaan!
Siberienne schreef:
zwarte hond fotograferen is ook lastig he? Vriendin met een zwarte Ries klaagt daar ook altijd over. Ik las ergens dat je eigenlijk altijd 1 stop moet overbelichten (gek genoeg net als bij sneeuwfoto's..) Helaas wordt dan de lucht weer snel overbelicht.

voor als je het leuk vindt:
http://www.mnn.com/family/pets/stories/ ... s-and-cats heel stuk met tips ;) ;) Had ik opgezocht omdat ik de uitdaging met haar dame met snor en baard nog wel eens aan wil gaan!
Klopt zwart vond ik in het begin heel moeilijk, zeker omdat ik wit gewend was en het verschil qua fotograferen best groot is. Bij Shanti moet ik ongeveer een halve tot een hele stop onderbelichten en bij hem overbelichten. Allebei goed op 1 foto is ook elke keer weer een uitdaging.
Ondertussen gaat het met nabewerking gelukkig best wel goed en lukken best veel foto's van Boeke nu. De uitgebeten lucht neem ik voor lief, mijn onderwerp vind ik belangrijker. Met en flitser of reflectie scherm kan je dat wel voorkomen maar dat heb ik niet en is tijdens een wandeling ook niet echt te gebruiken.

Bedankt voor de link! Er staan hele nuttige dingen in, sommige wist ik al maar sommige ook niet. :)
Door Siberienne
Thessa en Shanti schreef:Klopt zwart vond ik in het begin heel moeilijk, zeker omdat ik wit gewend was en het verschil qua fotograferen best groot is. Bij Shanti moet ik ongeveer een halve tot een hele stop onderbelichten en bij hem overbelichten. Allebei goed op 1 foto is ook elke keer weer een uitdaging.
Ondertussen gaat het met nabewerking gelukkig best wel goed en lukken best veel foto's van Boeke nu. De uitgebeten lucht neem ik voor lief, mijn onderwerp vind ik belangrijker. Met en flitser of reflectie scherm kan je dat wel voorkomen maar dat heb ik niet en is tijdens een wandeling ook niet echt te gebruiken.

Bedankt voor de link! Er staan hele nuttige dingen in, sommige wist ik al maar sommige ook niet. :)
Ik zie je al sjouwen met scherm en ringflitser het bos in, plekjes zoeken in het riet en tot je oksels in de modder zakken - sorry, levendige fantasie ;D

Vroeger hadden wij twee wolfsgrijze hussen, dat was ook makkelijker dan shad en spot, shad erg donker en spot relatief veel wit...
frodo quin schreef:Mooie foto's. Is hij flink aan het uitzwaren of lijkt het alleen zo?
Hij is inderdaad aan het uitzwaren maar bij de laatste foto's was zijn vacht ook lang en dik, die hebben dezelfde dag weer kort geknipt.
Boeke is al weer een jaar bij ons, vorig jaar was het heel spannend of mijn moeder hem op had kunnen halen die dag en wat was ik blij dat er een klein bolletje zwart lag te slapen voor de bank toen ik thuis kwam. :smitten:
Dat lieve kleine schaapje is ondertussen ietsje gegroeid en is nu een echte stoere puber geworden. En nu kan op mijn verjaardag lekker gaan canicrossen met Boeke ipv in de kou heel blij te zijn omdat hij buiten plaste. ;D

8 weekjes jong
Afbeelding

8 maanden jong
Afbeelding

14 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Duuuuuurt lang!
Afbeelding

Door het raam heen, hoe komt die nou zo vies? :???:
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”