Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizzy schreef: Ze gebruiken op de Turmeric groep Sudocreme om de turmeric mee te mengen, maar ook Manuka honing en kokosolie. Je moet er geen peper in doen. Ik zie ook een mengsel van neemolie, kokosolie en turmeric. Kortom, van alles en nog wat.
Kijk, daar kan ik wat mee. Ik ga vandaag eens naar de winkel!
Door Hope
Ik zit eens te denken.
Stel nou dat het inderdaad een allergie is voor poly-huppeldepup. Zou ik dan niet ook al zijn speelgoed niet eens buiten gooien? Of ben ik dan wel héél rigoureus?
Door Ramses1
Hope schreef: Ik zit eens te denken.
Stel nou dat het inderdaad een allergie is voor poly-huppeldepup. Zou ik dan niet ook al zijn speelgoed niet eens buiten gooien? Of ben ik dan wel héél rigoureus?
Zou ik zeker doen. Wassen als het kan en op zolder opbergen. Alles even bij hem weg. Als het het niet blijkt te zijn kan het terug en anders kan het mooi naar een asiel of zo.
Ik ben benieuwd en hoop echt dat het poly-huppeldepup is. 
Door eelke
sella schreef: Dan ben je te rigoreus, want, is het nu het kussen, of is het toch het speelgoed, als hij opeens opknapt.
Dat kun je dan uittesten door een van de twee weer terug te doen als de jeuk weg is.
Door Lil
Ik ga mee met eruit gooien en als het goed gaat invoeren.

Maar denk je ook eens aan allergie voor huisstofmijt ipv dat synthetische spul?
Dat was hier de oorzaak. Dus niet het kussen,  maar de huisstofmijt die in die kussen voorkomt. Dus toen andere kussen gekocht waarbij dit niet kon en het was over.
Door Hope
Lil schreef: Ik ga mee met eruit gooien en als het goed gaat invoeren.

Maar denk je ook eens aan allergie voor huisstofmijt ipv dat synthetische spul?
Dat was hier de oorzaak. Dus niet het kussen,  maar de huisstofmijt die in die kussen voorkomt. Dus toen andere kussen gekocht waarbij dit niet kon en het was over.
Daar denk ik zeer zeker aan.
Vandaar dat ik gisteravond, voor ik hem op die sprei legde die al tig jaar in een doos zit, deze eerst heb uitgewassen op een lang programma van 90 graden (lekker milieubewust, maar goed).
Ik mik gewoon alles buiten. Misschien is het echt totaal voor niets, maar ach. Hij heeft nu een oude theedoek (ook gewassen op 90 graden) met een knoop erin om mee te spelen. Hij vind het prachtig.
Ik weet dat ik nu op eigen houtje dingen aan het proberen ben, maar wachten tot dr. Vroom terug is vind ik ook niks. Hopelijk heb ik voor haar al wat extra informatie als we haar weer bezoeken.
eelke schreef: Dat kun je dan uittesten door een van de twee weer terug te doen als de jeuk weg is.
Juist. Een soort elimineren met stoffen. Ik vind het wel weer wat hebben hoor, echt iets voor mij.
Een shetlander met jeuk, een paard met coeliakie en een huis zonder deurmatten voor de hond. Het is weer eens wat anders  ::)
Door Hope
Lizzy schreef: Ja, je kunt het zeker ook smeren. Maar de vraag is of het met honing mengen een goed idee is.... Ik ben bang dat het hij dan aflikt.... Ik zou niet gelijk de hele plek insmeren maar een klein stukje, om te kijken hoe hij daarop reageert.

Ik ga even voor je vragen hoe je een huid-papje maakt (voor uitwendig dus).
Nelson houdt van kurkuma. En van kokosolie  ;D
Hij krabt niet meer nu. Heeft hij geen tijd voor, hij probeerd nu de zalf onder zijn oksel vandaan te krijgen  ;D
Door Papalou
haha, das een goede dubbele werking dan!
Lekker door blijven smeren..

En wat knap dat je elke keer zo positief blijft...hoop echt dat het aan een soort huismijt/polynogwat ligt...zo fijn als je na al die moeite eindelijk een oorzaak hebt!

Succes!!
Door Hope
Misschien ga ik nu veel te vroeg roepen, maar Nelson heeft van 19.00 tot nu (21.50) niet één keer gekrabt.
Klopt heeeeel hard af op blank hout nu, maar wat ligt mijn mannetje heerlijk te slapen!  :duimen: :duimen: :duimen:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door