Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Iedereen bedankt voor de tips!!

Ze heeft sinds zondag dus niet meer gezwommen en wonder boven wonder zijn de blaasjes met pus helemaal uitgedroogd en haar huid ziet er veel rustiger uit, dus ik denk dat het echt aan het zwemmen te wijten is....

Ik laat haar deze week niet zwemmen om te kijken of haar huid hierdoor echt helemaal tot rust komt en dan weet ik zeker of dit het probleem was.

Dus ik kijk het voorlopig even aan, een allergietest zou wel een optie kunnen zijn, maar de klachten zijn niet zo erg dat ik zo'n berg geld ga uitgeven, dat heb ik nl niet....
vanaalst schreef: laura, ik heb bij weirdo ook een allergie test laten doen en daar werd ik niet vrolijk van.
Hij is gevoelig voor zowel de indoor als alle outdoorstoffen, kreeg een giga lijst mee!
Ik kan wel een loopband aanschaffen want hij is nu in 't voorjaar super gevoelig, neem nu met het zwemmen.
Dan kan ik hem wel aan de lijn houden want hij springt overal in, vindt het ook wel triest als ie nu met dit weer niet mag zwemmen.....................maar met die drainage kan ik alles in bedwang houden!
ellen
Nou, dat had ik dus ook, de volledige lijst weet ik niet eens meer :o. Wat is drainage?buiten, buizen in de grond ;)
Laura, ik zat het boekje "Natural Immunity" van Pat McKay nog eens te lezen (ik had geen Internet dus dan ga je andere leuke dingen doen he ;D) en op alle fronten doen mij de klachten van Ziggy denken aan vaccinatie-schade. Zowel de darmproblemen als de allergieen als de huidproblemen. Die drie komen ook vaak met z'n drietjes voor, bij vaccinatie schade. Je zou daarvoor naar een klassiek homeopathisch DA kunnen gaan. Eentje die echt goed is, op gebied van homeopathie. En dan moet hij/zij (volgens de experts) dus zeker geen nosodes gebruiken maar vaccinatieschade middelen als Thuja (in hoge potenties), Nux Vomica, Sulphur, Sarsaparilla en Silicea.
Lizzy schreef: Laura, ik zat het boekje "Natural Immunity" van Pat McKay nog eens te lezen (ik had geen Internet dus dan ga je andere leuke dingen doen he ;D) en op alle fronten doen mij de klachten van Ziggy denken aan vaccinatie-schade. Zowel de darmproblemen als de allergieen als de huidproblemen. Die drie komen ook vaak met z'n drietjes voor, bij vaccinatie schade. Je zou daarvoor naar een klassiek homeopathisch DA kunnen gaan. Eentje die echt goed is, op gebied van homeopathie. En dan moet hij/zij (volgens de experts) dus zeker geen nosodes gebruiken maar vaccinatieschade middelen als Thuja (in hoge potenties), Nux Vomica, Sulphur, Sarsaparilla en Silicea.
Je bent dus lekker bezig geweest, lief dat je aan Ziggy hebt gedacht  :-* Ziggy is bij mij alleen nog 1x geënt tegen rabiës (ze was 9 maanden toen ze bij mij kwam en nu is ze 3, dus ik heb haar gelukkig wel wat entingen bespaard) , maar eigenlijk is dat al te veel (zeker omdat het puur voor mijn vakantie was  :-\)....
Ik heb deze week ook wat dingetjes gelezen over vaccinatie-schade (weliswaar op het net) en het zou mij idd ook niets verbazen als het er iets mee te maken heeft. Ik ga flink sparen en dan ga ik contact opnemen met een klassiek homeopathisch DA, kan jij mij een goede aanraden?

Is het vergezocht als ik denk dat voeding ook een grote invloed kan hebben gehad op Ziggy's gezondheid (aangezien haar moeder (en vader), oma, overgrootoma etc. alleen maar brokken te eten hebben gehad), ik denk vaak dat de invloed van voeding ook onderschat wordt, zelfs van generatie op generatie, dat is ook de reden dat als ik ooit een pup neem van een fokker dat het echt een vereiste is dat deze vers geeft en het liefst BARF.

Het niet zwemmen werkt wel, haar huid is iets minder klam en de blaasjes met pus zijn weg, het zijn nu korstjes.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Lizzy schreef: vaccinatie-schade. Zowel de darmproblemen als de allergieen als de huidproblemen. Die drie komen ook vaak met z'n drietjes voor, bij vaccinatie schade.
Deze 3 dingen heeft Balou dus ook. Zouden daardoor nu ook de problemen bij hem ontstaan zijn? Ik heb zijn operaties en de vele medicijnen altijd de schuld gegeven :(
Door Lil
tt-tjes schreef: Deze 3 dingen heeft Balou dus ook. Zouden daardoor nu ook de problemen bij hem ontstaan zijn? Ik heb zijn operaties en de vele medicijnen altijd de schuld gegeven :(
Ik weet het niet, maar mijn hond heeft dus darmproblemen en regelmatig huidproblemen door allergie, alleen zijn ze ontstaan toen hij erg jong was, dus al door de tweede inenting??? Kan dat???
Gelukkig heeft hij de klachten niet zo erg, maar zijn darm en huidklachten zijn de reden geweest om te barfen en nu heeft hij bijna nergens meer last van (af en toe jeuk en zodra hij niet lekker is meteen last van de darmen).
Vaccinatieschade is mogelijk vanaf de allereerste enting. Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg wel dat het opvallend is hoe deze klachten in het boek dat ik onlangs heb gelezen werden beschreven als vaccinatie schade en op werden gelost door een klassiekwerkend homeopathisch dierenarts.
Lizzy schreef: Vaccinatieschade is mogelijk vanaf de allereerste enting. Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg wel dat het opvallend is hoe deze klachten in het boek dat ik onlangs heb gelezen werden beschreven als vaccinatie schade en op werden gelost door een klassiekwerkend homeopathisch dierenarts.
Heel erg intressant wat hier geschreven word.
Volgens mij heeft kami vaccinatieschade in de vorm van geen glazuur op zijn tanden, maar hij heeft ook een niet werkende pancreas, zwarte plekken op zijn lijf en allergieën. Ga hier eens meer over opzoeken.
Huidproblemen die geralateerd zijn aan pollen-gras-vlooien etc steken altijd de kop op in het voorjaar...
Dat gaat hier net zo....

Ik kan me eerlijk gezegd niet echt voorstellen dat het wat met het zwemmen te maken zou hebben en zou het best jammer vinden als het iets anders is en je haar nu niet laat zwemmen omdat je denkt dat het iets met zwemmen vandoen heeft.
Zwemmen kan namelijk ook verlichting geven aan jeuk.

Het is natuurlijk wel altijd verstandig om na het zwemmen de oksels en teentjes goed droog te maken bij een hond die daar aanleg heeft om smetplekken of ander soortige problemen te krijgen.
Talkpoeder is een goed idee en als ze geen wondjes of zo heeft kun je ook menthol talkpoeder gebruiken want dat verfrist lekker.

Rimpel heeft permanent een zwarte huid gekregen door zijn allergie...
Het is in de winter minder en nu gaat het eigenlijk ook nog wel aardig goed, maar zijn poten zijn al wel weer helemaal zwart.

veel succes
Het heeft dus wel degelijk met het zwemmen te maken, ze heeft nou al een tijd niet gezwommen en ze heeft nog nauwelijks jeuk en alle pusbultjes zijn weg, dus het dwangmatig soppen en jeuken doet ze ook niet meer en dat doet ze wel als ze veel zwemt.
Door Lil
Laura2004 schreef: Het heeft dus wel degelijk met het zwemmen te maken, ze heeft nou al een tijd niet gezwommen en ze heeft nog nauwelijks jeuk en alle pusbultjes zijn weg, dus het dwangmatig soppen en jeuken doet ze ook niet meer en dat doet ze wel als ze veel zwemt.
Fijn als je de oorzaak hebt gevonden en dat het veel beter gaat! Wel zielig dat ze niet meer mag zwemmen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door