Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

[quote="Jade"]
Volgens mij zag ik bij de C1000 laatst gedroogde visjes.... (of was dat voor katten bedoeld.. ?. :D )
[/quote]

Misschien zijn ze wel voor katten bedoeld, maar je kunt ze ook gerust aan honden geven hoor  ;)

Dat scheelt weer werk  :)
[quote="Jade"]
Volgens mij zag ik bij de C1000 laatst gedroogde visjes.... (of was dat voor katten bedoeld.. ?. :D )
[/quote]

Nu heb ik ze nog niet bij een supermarkt gezien, maar wel in een dierenwinkel, en dan vaak op de kattenafdeling :D
Mijn ene hond is er dol op, de andere hond laat ze links liggen, die gaat voor gedroogd kip of kalkoenvlees.
[quote="*Natasja*"]
Stinkt dat erg? Ik wil dat graag eens een keer proberen, maar aangezien ik hier in de oven droog, zit ik niet te wachten op 2 dagen vislucht in huis  :-\
[/quote]

Nee, ik vind niet dat het stinkt. Als je de afzuigkap aanzet, ruik je er niks van. Ik neem altijd vier pakken van de goedkoopste supermarktdiepvrieswitvis (dat is geloof ik pollack). Die blokjes laat ik ontdooien in een grote plastic bak. Als ze ontdooid zijn, zul je zien dat het eigenlijk allemaal samengeperste stukjes vis zijn, die je mooi uit elkaar kunt trekken. Dan neem je een grote hand vol en knijpt die met twee handen helemaal uit tot het meeste vocht verdwenen is. Vervolgens knip je reepjes (of blokjes, of welke vorm je er ook maar aan wilt geven  :D) en die leg je op een met bakpapier belegd bakblik/rooster. Vier van die pakken is ongeveer 2,5 bakblik vol. Ik doe ze altijd op 80 graden, en dan totdat ze door en door droog zijn. Daarna in een bakkie in de vriezer. Ze zijn er echt compleet wild van.
[quote="Judith van Sam"]
Nee, ik vind niet dat het stinkt. Als je de afzuigkap aanzet, ruik je er niks van. Ik neem altijd vier pakken van de goedkoopste supermarktdiepvrieswitvis (dat is geloof ik pollack). Die blokjes laat ik ontdooien in een grote plastic bak. Als ze ontdooid zijn, zul je zien dat het eigenlijk allemaal samengeperste stukjes vis zijn, die je mooi uit elkaar kunt trekken. Dan neem je een grote hand vol en knijpt die met twee handen helemaal uit tot het meeste vocht verdwenen is. Vervolgens knip je reepjes (of blokjes, of welke vorm je er ook maar aan wilt geven  :D) en die leg je op een met bakpapier belegd bakblik/rooster. Vier van die pakken is ongeveer 2,5 bakblik vol. Ik doe ze altijd op 80 graden, en dan totdat ze door en door droog zijn. Daarna in een bakkie in de vriezer. Ze zijn er echt compleet wild van.
[/quote]

Thnx, dit ga ik volgende keer eens proberen!  :)
[quote="Judith van Sam"]
[/quote]

Dat is ook een leuk idee!!
Ga ik ook proberen, Maar nog even een vraagje, asl je die gedroogde stukken vis in de vriezer mikt gaat het dan niet weer vochtig worden en moet je het dan snel opmaken als het uit de vriezer komt? (jaja, allemaal vragen van een beginnend snackdroogster ;))
[quote="keetje"]
Dat is ook een leuk idee!!
Ga ik ook proberen, Maar nog even een vraagje, asl je die gedroogde stukken vis in de vriezer mikt gaat het dan niet weer vochtig worden en moet je het dan snel opmaken als het uit de vriezer komt? (jaja, allemaal vragen van een beginnend snackdroogster ;))
[/quote]

nee hoor, als je gedroogd vlees/vis in een gesloten bakje/zakje in de diepvries doet, wordt het niet vochtig tijdens het ontdooien.
[quote="keetje"]
goed, ik heb vis gehaald, ga er dit weekeinde mee aan de gang!

kan ik ook een scholletje drogen? ;)
[/quote]

Is niet te vet toch? Dan zie ik geen probleem (wel fileren natuurlijk). Ik heb gisteren bij de Makro spieringen gekocht (kleine vissies) en die wil ik in z'n geheel gaan drogen. Ben benieuwd!  :)
Door Jade
Even dan een vraagje over de lever.
Ik heb die sinds gisterenavond 11 uur in de oven.
Hij is aardig mooi droog geworden.
Alleen, als ik erin knijp voel ik dat het van binnen nog zacht is en als ik het uit elkaar trek/scheur, dan is het dus nog nattig van binnen. MOet dit? Of moet het door en door droog zijn?
[quote="Jade"]
Even dan een vraagje over de lever.
Ik heb die sinds gisterenavond 11 uur in de oven.
Hij is aardig mooi droog geworden.
Alleen, als ik erin knijp voel ik dat het van binnen nog zacht is en als ik het uit elkaar trek/scheur, dan is het dus nog nattig van binnen. MOet dit? Of moet het door en door droog zijn?
[/quote]ik droog door en door, dus ik zou het nog laten doordrogen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door