Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
De zwelling boven haar oog is een ietsiepietsie minder dik. Hopelijk slinkt het snel verder.
Door Sonja
Deze maar weer even boven gehaald.
De ontsteking lijkt wel weer wat rustiger. Er komt nog steeds vuil uit zowel het gaatje onder, als het nieuw ontstane gaatje boven haar oog, maar het is niet meer zo dik.
Alleen vrees ik dat het toch wel een beetje een aflopende zaak is. Er woekert iets in die neus en of dat nu een tumor of een ontsteking is, ik denk dat het op een gegeven  moment niet meer tegen te houden is dat het steeds meer problemen zal gaan veroorzaken. Ik heb nu ook een bult op haar verhemelte ontdekt en ik vrees dat die van hetzelfde probleem afkomstig is. Zolang ze nog wil kroelen, naar buiten wil en goed blijft eten laat ik het zo, maar zodra ik merk dat ze zich echt niet goed meer voelt zal ik vrees ik toch een beslissing moeten nemen. :'(
Door Hitam
Ze houdt het ook al veel langer uit dan we gedacht hadden. Ik hoop dat het nog een poosje weer beter gaat!
Moeilijk is dat!
Door Sonja
Hitam schreef: Ze houdt het ook al veel langer uit dan we gedacht hadden. Ik hoop dat het nog een poosje weer beter gaat!
Moeilijk is dat!
Dat is zeker waar! Het is al bijna 3 jaar geleden dat ze die neusproblemen kreeg en ze is inmiddels toch maar mooi 10 1/2 jaar oud geworden en dat is al meer dan ik menigmaal gedacht had. En het mooie is toch wel dat ze na de problemen in het voorjaar, waarbij ik het somber inzag, toch weer een half jaar redelijk goed is geweest. Ook nu de ontsteking weer opvlamde, was ze er niet zo ziek van als afgelopen voorjaar. Ik hoop inderdaad dat ze nog even een tijdje mee kan. Ze lijkt geen last van die bult in haar verhemelte te hebben, want ze eet gewoon botwerk en knabbelt op bullepezen.
Het is inderdaad heel moeilijk, maar als het echt niet meer gaat dan is het helaas niet anders en dan zal ik er wel vrede mee kunnen hebben.
Door Charlie Angel
:'(
Ik blijf duimen dat het toch weer wat rustiger wordt, zodat Boef nog een heel tijdje mee kan.
Knuffel voor jullie allebei. :-*
Door flin
Sonja schreef: Het is inderdaad heel moeilijk, maar als het echt niet meer gaat dan is het helaas niet anders en dan zal ik er wel vrede mee kunnen hebben.
wanneer is uitstellen te laat..., dát vind ik zelf zo moeilijk...
sterkte met Boef
Door Sonja
De ontsteking is in ieder geval rustiger geworden en haar oog zit niet meer dicht. Ze geniet nog zichtbaar van haar eten, een kroeltje en ze is dol op de pups. Net zat ze nog even achter de kat aan. Het is dus niet zo dat het nu hartstikke slecht met haar gaat. Ik heb haar wel eens veel minder gezien!
Maar het is wel een hond op leeftijd en ze heeft een vervelende, langzaam voortschrijdende aandoening. Dus houd ik er rekening mee dat het wel eens niet zo heel lang meer zou kunnen duren voordat ik afscheid van haar moet nemen. Maar wie weet gaat ze nog tijden lang mee. Ik verbaas me nergens meer over met Boefje. Vooralsnog leef ik maar gewoon bij de dag en geniet zoveel mogelijk van haar. En zo doe ik dat eigenlijk al maanden.
Door Sonja
flin schreef: wanneer is uitstellen te laat..., dát vind ik zelf zo moeilijk...
sterkte met Boef
Dat is ook heel moeilijk. Maar toen afgelopen voorjaar de ontsteking opspeelde, zag ik heel duidelijk aan haar dat ze pijn had en zich ziek voelde. Datzelfde had ik een half jaar ervoor ook gezien toen het gaatje ontstond. In beide gevallen knapte ze met de juiste medicatie snel op.
Ik heb hierdoor echter wel gezien hoe ze zich gedraagt als ze zich echt niet lekker voelt en houd dat maar aan. Ik geloof echt wel dat ze het me op haar manier zal laten weten als het voor haar genoeg is. Heb nu al zoveel met haar meegemaakt dat ik haar wel aardig aan kan voelen.
Door flin
Sonja schreef:
Ik geloof echt wel dat ze het me op haar manier zal laten weten als het voor haar genoeg is. Heb nu al zoveel met haar meegemaakt dat ik haar wel aardig aan kan voelen.
dan ga ik Boef een goede beslissing toewensen!
Door Mevroi Kruim
Ach jee Sonja. da's echt moeilijk  :-\  Ik geloof ook zeker dat je het weet wanneer het tijd is. Ze laat het je beslist weten.
Ik duim voor jullie!
Door Sonja
En vanochtend was ze weer fitter dan ze in tijden is geweest. Gisteravond heerlijk liggen genieten van een halve kip, vannacht met het buikje voor de kachel liggen snurken en vanochtend stond ze al te kwispelen bij de deur toen ik m'n schoenen ging pakken. Buiten zag ik haar op een gegeven moment vanuit mijn ooghoeken een sprintje trekken en ik dacht gewoon even dat het Nena was. Maar nee, het was Boef. Ik denk dat ze dit wel lekker weer vind.
Door Femke
Sonja schreef: En vanochtend was ze weer fitter dan ze in tijden is geweest. Gisteravond heerlijk liggen genieten van een halve kip, vannacht met het buikje voor de kachel liggen snurken en vanochtend stond ze al te kwispelen bij de deur toen ik m'n schoenen ging pakken. Buiten zag ik haar op een gegeven moment vanuit mijn ooghoeken een sprintje trekken en ik dacht gewoon even dat het Nena was. Maar nee, het was Boef. Ik denk dat ze dit wel lekker weer vind.
nou heerlijk joh!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door