Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Danny
Rovanna schreef: Tuurlijk wel maar ik heb een bezorgdienst  ;)
Doen jullie helemaal niet aan bij jullie ophalen???
Door MoniqueAppels
Danny schreef: Doen jullie helemaal niet aan bij jullie ophalen???
Nee wij huren vriesruimte in een vrieshuis en kunnen niet daar voor de deur een handeltje gaan beginnen.... ;)
Door bloemetje
Ik ga het ook echt niet bij je ophalen! Je komt maar naar mij  ;D
Daar betaal ik ook gaarne extra voor. Voor service moet je betalen. Ik vind dat heel normaal. 'T is jammer dat ik kennelijk 1 van de weinigen ben.
Door pike
Nou ik vind het ook normaal dat je kosten betaald als het aan je deur gebracht wordt. Die kosten zijn bovendien altijd nog maar een fractie van wat het mij zelf aan benzine zou kosten als ik het moest gaan ophalen.
De tijd nog niet eens meegerekend. Zodra iets gratis aan de deur gebracht wordt, ga ik ervan uit dat de bezorgkosten gewoon in de kostprijs verrekend zijn. Want voor niets gaat in dit land (en de meeste andere trouwens) alleen de zon op.
En als de spullen naar mijn idee goedkoop zijn, dan ga ik ook niet moeilijk doen over de verpakking of een sticker die ontbreekt. Ik kan heus wel een kip van een konijn onderscheiden en kopvlees van pens. Zo moeilijk is dat niet lijkt me. Soms heb ik een kilo van iets te weinig en van wat anders een kilo te veel, soms iets wat ik niet besteld heb, nou ja het komt wel op allemaal. Niet zeuren, ik ben veels te blij dat ik het allemaal kan krijgen en de honden lekker veelzijdig kunnen eten. En dan probeer ik nog zoveel mogelijk in een keer te bestellen zodat er zo min mogelijk gereden hoeft te worden.
Het is idd jammer als de meeste mensen die bestellen bij een bezorgdienst helaas wel moeilijk doen.
Door cylke
Ik zou dolgelukkig zijn moest ik zo'n leverancier hebben (België) want ik geraak heeeeeeeeel moeilijk aan afwisseling  :'(
Hier in België zijn ze heel onbegrijpend en niet behulpzaam, en er is ook niemand die zo'n bedrijfje wil opzetten blijkbaar...
Door cindy1986
Ik denk dat het ook een moeilijke business is omdat de afzetmarkt natuurlijk erg klein is, maar vooral omdat ik denk dat vooral kritische hondeneigenaren gaan Barfen. Misschien zijn die dan ook kritischer op wat ze bestellen?

Ik ben zelf op Barf overgestapt doordat Rakker voor elk voer allergisch was, behalve voor Barf. Ik zou nu niet anders willen, omdat mijn honden nu met smaak eten, en vooral Rakker enorm opgeknapt is.
Ik ben dus niet aan Barf begonnen omdat het goedkoper is (want dat is het wel, ik betaalde met brok 3 euro per kilo, al eten ze nu beide het dubbele, dus misschien toch wel net zo duur), maar omdat ik wou kijken of het beter is. Ik vind het extra werk dat je eraan hebt niet zo fijn, dus wat dat betreft heb ik liever brokken ;)

Ik vind het juist fijn dat je bij één leverancier zoveel verschillende vleessoorten kunt bestellen. Anders kan ik heel Nederland gaan rondrijden om vlees te halen, nu kan ik het bij één leverancier bestellen. Dat dat meer kost dan dat ik het zelf rechtstreeks zal afhalen, maakt mij niet uit, aangezien dit veel gemakkelijker is. Ik let trouwens wel op de prijzen, als er een groot prijsverschil tussen leveranciers zit, ga ik wel voor de goedkoopste. Maar dat doe ik met andere dingen ook.
Door danielle1980
Angelique schreef: * bestellen en niet op komen halen. (met stip op één)

* pas bestellen als ze helemaal leeg zijn en dan standaard verwachten dat je alles wat ze hebben moeten op voorraad hebt en diezelfde dag natuurlijk nog.

* Pietje is altijd goedkoper, oké, pietje heeft geen voorraad of bij pietje moet je min. 50 kg afnemen, of pietje zit 50km. verderop, maar we moeten even zeuren dat je altijd te duur bent.

* een kwaaie kop trekken als ze niet op zaterdagavond om 22.00 uur even langs mogen komen om voer te halen.

* heb je kilopakken moeten ze pondspakken, maar wel graag voor de kiloprijs natuurlijk zoniet dan ben je weer een afzetter.

* een afzetter vinden ze je zowieso, want veel mensen vinden dat je binnen deze branche maar voor niks moet werken, het is zogezegt "voor het goede doel".
:-[ ok ik geef toe...
ik bestel altijd veeeeeel te laat.... :-[
ik ben de meest van de tijd snel leeg dus ongeduldig  :-[
ikke ga ook het liefst naar zo goedkoop mogelijk iemand toe... :-[
enne als ze t bezorgen nou nog mooier  :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 25 okt 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
danielle1980 schreef: :-[ ok ik geef toe...
ik bestel altijd veeeeeel te laat.... :-[
ik ben de meest van de tijd snel leeg dus ongeduldig  :-[
ikke ga ook het liefst naar zo goedkoop mogelijk iemand toe... :-[
enne als ze t bezorgen nou nog mooier  :-[
Ik ook, maar ik ga niet tegen mijn huidige leveranciers zeuren dat een ander (met minder goede condities) een dupje goedkoper is, want dan moet ik niet zeuren, maar het bij die ander gaan halen als dat dupje zo belangrijk voor me is.
Door danielle1980
Angelique schreef: Ik ook, maar ik ga niet tegen mijn huidige leveranciers zeuren dat een ander (met minder goede condities) een dupje goedkoper is, want dan moet ik niet zeuren, maar het bij die ander gaan halen als dat dupje zo belangrijk voor me is.
nee dat doe ik ook niet...
dan moet ik vaker en verder rijden, maar daar ben ook weer te lui voor en heb geen auto... :-[

anders zou ik trouwens ook geen CB voeren, want dat is veel duurder dan Barf...
maar is gewoon af en toe lekker makkelijk...
en als ik een keer niet voer, is het voor degene die dan voert veel simpeler...
Door geer
Ik ben lui en het maakt me eigenlijk geen reet uit wat iets kost. Bovendien heb ik een hele kleine vriezer, waardoor het voor mij amper loont om rond te gaan rijden voor 'spul'; ik ga niet een half uur rijden voor een stukje pens een een halve kip. En dus laat ik het graag bezorgen. Nu Canis hier niet meer bezorgt en Herby geen nieuwe klanten aanneemt krijgen ze even Carnibest met wat zelfgescharreld 'materiaal', maar het hele land door om spulletjes te zoeken, daar heb ik de tijd niet voor en de vriezer niet naar.
Door roefus
Ik denk dat elke business te maken heeft met kritische consumenten  ;)

Als ik mijn doodgewone boodschappen wil laten thuisbezorgen, betaal ik ook meer.
Loop ikzelf ermee te sjouwen, kan ik het prijskaartje drukken.
Maar Barf koop je niet bij Appie, ligt niet in de schappen...dus is het wat moeilijker om aan afwisseling te komen.
Duidelijk zat: voor kip en rund kan ik overal in de buurt terecht.
Dus daar ga IK als concument (namens mijn honden  :) ) geen bezorgdienst voor achterna, die bijvoorbeeld het dubbele zou kunnen rekenen.

Maar bijvoorbeeld Herby is concurrerend, zelfs wat de prijs voor 'kip en rund' betreft (tenzij ik er honderd kilometer voor wil gaan rijden).
Dat is dan ZIJN verdienste, zeker als hij voor die prijs ook nog kan bezorgen.
Of het voor hem rendabel blijft en of het 'vol te houden' is, daar heb ik geen zicht op.
Dat zal de toekomst wel uitwijzen.
(en ikzelf blijf dus ook voor die doodgewone artikelen mijn eigen leveranciers aanhouden, puur omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een bezorgdienst, die er vandaag of morgen mee kan ophouden  ;) )

Ik wil zéker meer betalen, voor datgene waar ikzelf niet goed kan aankomen binnen een aantal kilometers, en al HELEMAAL als het dan ook nog eens thuis bezorgd wordt.
Lijkt me logisch dat 'voor niets' de zon opgaat  ;)
Maarrr...ik vind het logisch dat je als consument ook met de prijzen rekening houdt.
Dan heb ik maar twee honden (dus ik mag wat lijden wat de prijs betreft  ;)) maar evengoed gaat het om 'n leuke 1800 gram per dag.
Is dan TOCH al een groot verschil, of ik pakweg 6 euro per dag betaal, of 'n euro of 3,4 .  ;)
( en zonder 'n paar vriezers, kan ik beter ophouden met barfen, want dat sleep ik niet zo maar bij de slager vandaan..om de paar dagen, dus die moet ik toch wel, of het nu duur of goedkoop is).

Maar goed, ik vind het zonder meer normaal dat je als consument kritisch mag zijn en prijzen vergelijkt.
Dat recht heb je tenslotte.
Zeuren bij een leverancier is iets anders.
Je gaat tenslotte bij Appie ook niet zeuren dat de kip bij de Aldi goedkoper is.
Is tenslotte je eigen keuze, naar welke winkel je stapt.

En qua barf-bezorging...pfff...ik denk dat het in de kinderschoenen staat.
En nog maar de vraag of het 'daaruit' komt.
HOE groot is de afzet-markt?  :-\
Ik zou, als conscument, niet eens KUNNEN kiezen (niet om kwaliteit en niet om prijs)...want er bezorgt NIEMAND in Limburg...
Dat Herby het hier wél nog doet...is een gelukkie...en hoe lang blijft 'dat geluk' bestaan?  :)
Ikke niet weten...

Heb eerder het gevoel dat je als consument weinig te kiezen hebt.
Want er IS geen concurrentie (als je 'n paar kilometers verder denkt).

Marketing geldt voor ELKE onderneming, dat de Barf-business nog in de kinderschoenen staat...is een 'gegeven'.
Maar in de werkelijke business gaat het inderdaad om dubbeltjes...en zijn consumenten soms ronduit vervelend.
Denk dat dat niks anders is.
Laatst gewijzigd door roefus op vr 26 okt 2007, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
pike schreef:
En als de spullen naar mijn idee goedkoop zijn, dan ga ik ook niet moeilijk doen over de verpakking of een sticker die ontbreekt. Ik kan heus wel een kip van een konijn onderscheiden en kopvlees van pens. Zo moeilijk is dat niet lijkt me. Soms heb ik een kilo van iets te weinig en van wat anders een kilo te veel, soms iets wat ik niet besteld heb, nou ja het komt wel op allemaal. Niet zeuren, ik ben veels te blij dat ik het allemaal kan krijgen en de honden lekker veelzijdig kunnen eten. 
Ben ik OOK blij mee...als mijn honden veelzijdig kunnen eten.
Maar evengoed...vind ik het vrij handig als iets wél gestickerd is, of als het minimaal op een doos aangegeven staat, wat voor vlees er in de kuip zit  ;)

Misschien ben jij wel heel erg knap, en ik wat minder.... :) :) :)
Maar IK heb hier toch wel eens voor artikelen gestaan, waarbij ik het ECHT niet meer wist.
Met een paar mensen 'samen' besteld (en die bestelden óók nog vleesmix) en ga jij dan maar achterna...wat de vleesmix is...wat de kippenlevers...wat de konijnenlevers...
Er ligt dan nogal wat bij elkaar  8)

En bestél het maar eens voor de éérste keer (met 'n paar bestellingen tegelijk)...eendkarkas, parelhoenkarkas, kipkarkas...
Geitenribben...lamsribben...runderknars...
En dat zie je dan dus wérkelijk niet, door de 'bevroren zakjes' heen.

Yep...uiteindelijk zie je dat parelhoenkarkas iets 'geler' is aan de uiteinden.
Bij ribben ga je twijfelen...lijken behóórlijk op elkaar.
Oké, eendenhartjes zijn wel wat groter dan kippenhartjes.
Maar levertjes wordt toçh al moeilijker...zeker als ze aan elkaar 'gevroren' zijn.
Niet te praten over afsnijdsels van hert of paard  :P

Nee, ik zeur OOK niet...ben zéker blij als er hier bezorgd wordt.
Maar was NET nog iets blijer...als ik altijd wist wat er in de zakjes zat.

(nu mag ik niet mopperen...de laatste keer was het vrij leuk gestickerd...stond óók nog eens op de dozen...maar ik zal nooit meer beweren dat ik 'zonder dat' ALLES herken).
Laatst gewijzigd door roefus op vr 26 okt 2007, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Danny
Rovanna schreef: Nee wij huren vriesruimte in een vrieshuis en kunnen niet daar voor de deur een handeltje gaan beginnen.... ;)
Nee dat begrijp ik ja...jammer mijn man werkt in Leidschendam...die had best even langs kunnen rijden...
Door pike
Idd als je verschillende soorten levertjes besteld dan wordt het moeilijk als die aan elkaar gevroren in zakjes zitten   :-[ en sommige snijsels ook ja. En als het wel gestickerd is vind ik het natuurlijk ook gemakkelijker want dan hoef je het niet eerst tien keer om en om  te draaien om herkenbare onderdelen te zien.
Ik bestel zelf ook zo laat mogelijk, omdat ik tussen de leveringen door graag wil ontdooien. Kom ik dan wat te kort omdat het net even te laat geleverd wordt, dan haal ik hier in de buurt wat, kost me wel wat meer dan maar ja ik heb er maar twee, die bovendien niet zo groot zijn en samen een kleine kilo per dag wegwerken, ik heb aardig wat da-kosten bespaart inmiddels en ook heel wat op die stomme br.., heb er dan niet zo'n probleem mee als ze tussendoor eens een keertje luxe eten (en de honden al helemaal niet :D).
En dat iemand prijzen vergelijkt en bij de goedkoopste aanbieder koopt of bij degene die kwalitatief het beste heeft, dat lijkt me heel normaal want dat doe je voor je eigen eten ook. Maar inderdaad je gaat niet naar een bakker en daar dan vragen om korting op het brood omdat je het te duur vindt. Je bekijkt de prijslijst en dat bevalt je, dan bestel je ,of het bevalt je niet en dan bestel je niet.
Maar moeilijk is het denk ik zeker wel. Als eenmansbedrijfje is het waarschijnlijk nog te doen, maar heb je personeel dan wordt het een heel ander verhaal. Dan krijg je te maken met allemaal wettelijke voorschriften waar je aan moet voldoen die hopen geld kosten. De kost gaat voor de baat uit maar het moet wel terugverdiend worden. En probeer dat maar eens met je barfartikelen want ook dat salaris moet terugverdiend worden, je moet genoeg overhouden om zelf van te leven en daarvan wil de belasting ook nog zijn deel, je hebt dan toch wel heel wat klanten nodig. Mij lijkt het een verrekt moeilijke business.  
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door