doranto schreef: ↑vr 17 jan 2025, 16:38 Xanne heeft alleen parasietmix gehad en probiotica van puur toen ze een giardiabesmetting had. Toen ze negatief testte ben ik daar mee gestopt, maar bij de laatste test was het weer positief. Zolang ze echter geen symptomen heeft hoefden we niets te doen, maar ik ben voor de zekerheid toch maar weer begonnen met parasietmix en de probiotica.Ik heb begrepen dat er veel honden besmet zijn zonder dat ze symptomen hebben. Zonder een test zou je het dus gewoon niet weten. In dat geval zou ik ook niets doen. Maar Ties heeft wel symptomen.
Hij poept niet normaal. Hij poept 's ochtends bijv. 1x keurige keuteltjes, dan zachte drollen en de derde keer komt er een prutje uit. Soms wel drie keer. 's avonds komt er een prutje uit. Om de zoveel tijd is hij niet lekker, wil dan gras eten, propt zich in 10 minuutjes vol, gaat dan lopen en dan komt na 100 meter de baggerpoep met gras en al eruit gefloept, en daarna gaat hij met tussenpozen een keer of 3 zitten en poept dunne slurrie. Giardia heeft de naam enorm te stinken. Bij Ties hangt er wel een heel specifiek geurtje aan, maar niet van dien aard dat je terugdeinst. Een geur die ik herken van de ontlasting van een van mijn vorige honden, Duc. Die is nooit getest maar had ook geen symptomen. Ik dacht bij hem dat de geur misschien veroorzaakt werd door de medicatie die hij kreeg. Maar misschien was hij ook wel besmet zonder daar ziek van te worden.