Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
-Saskia- schreef: Om daarna rillend en springend, gillend en proestend door het huis te springen. Ieuwwwww jakkes, bahbahbah, ieeeeeuwwww!!
Dat heb ik met oorwurmen Afbeelding oh griezelssssssss
Door renate1982
Joaquin schreef: Ik krijg er jeuk van :nono2:
Brrr ik ook. Ik opende niets vermoedend dit topic in de veronderstelling een lief huisdier te zien en zie ik dit.
Begon nog net niet te gillen. Ik ben er ook als de dood voor, groot of klein.
Pff die grote spinnen al lang niet meer gehad in huis maar in verleden wel veel zeker toen buuf haar tuin liet betegelen en ze massaal hier binnen kwamen bah bah bah.
Ik was er heel erg bang voor en onverwachts schrik ik nog steeds enorm, maar door die invasie die ik toen in huis heb gehad is het wel afgezwakt, manlief zet ze braaf buiten en is hij er niet dan tja dan gebeurd er niks want ik ga ze niet aanraken zelfs niet met glas en kartonnetje ik laat ze dan lekker zitten want weet dat ze uit eindelijk net zo bang voor mij zijn als ik voor hun.

2 weken terug nog achter de carport hele stapels stenen en houtblokken met manlief weg getrokken en ik weet dan daar zitten ze ook .... oke dan is het gewoon grof werken niet nadenken en als er een te dicht in mijn buurt zit bezem en weg ermee.

Wil er echt niet bang voor zijn vind ze zelfs mooi interessant en enorm nuttig maar liever niet in mijn persoonlijke zone.
Ik word altijd boos wanneer mensen bewust spinnen doden of opzuigen met de stofzuiger! Ik was er ook bang voor,maar mijn man mocht ze absoluut nooit doden! Altijd voorzichtig naar buiten brengen zonder een pootje te breken! Ze zijn zo nuttig,eten wespen,vliegen,muggen en heel veel andere insecten waar wij mensen en honden/katten last van hebben!
Die arme spinnen kunnen er niets aan doen dat ze eng zijn! 8)
Radja schreef: Ik word altijd boos wanneer mensen bewust spinnen doden of opzuigen met de stofzuiger! Ik was er ook bang voor,maar mijn man mocht ze absoluut nooit doden! Altijd voorzichtig naar buiten brengen zonder een pootje te breken! Ze zijn zo nuttig,eten wespen,vliegen,muggen en heel veel andere insecten waar wij mensen en honden/katten last van hebben!
Die arme spinnen kunnen er niets aan doen dat ze eng zijn! 8)
Eens!!!!

Daarom mijn spinnenvanger. Kunnen ze de tuin in, daar zijn ze zeer welkom, alleen binnen niet dan krijgen ze hulp bij hun vertrek.
We hebben hier meerdere exemplaren in en rondom het huis.
Enige uitkijk momentje is smorgens in de kennels als ze een web in de doorgang hebben gemaakt, met duffe kop een web in je gezicht  :biggrin2:
Verder vind ik ze enorm nuttige dieren, ik haat vliegen en muggen. Van vliegen krijg ik wel de kriebels van, van een braaf spinnetje niet.
Op vakantie ook spin in webben gefotografeert en via de lens zag ik ze webdraden gooien, gaaf op te zien!!!
Gisteren zat er een joekel van een spin (zo eentje van minstens het kaliber van die op de foto) op het plafond, brrrrrr
Mijn man heeft er een glas onder gehouden en toen hij erin zat een kaartje erop. De spin zag er boos uit. Hij sprong op en neer en je hoorde hem pok pok pok tegen het kaartje en het glas  :nerves:. Getver, niets voor mij! Maar als het moet (als ik alleen thuis ben) zet ik hem ook wel op die manier buiten hoor, al is dat ook absoluut niet mijn ding! Maar ja, niet buiten zetten met het risico dat hij weg kruipt, vind ik nog veel enger! :P
Aantal spinnen in huis
Gemiddeld bevat een hygiënisch huis 1500 spinnen. Vooral in juni en september tref er je de meeste aan in huis. Het najaar is de topperiode voor spinnen: de volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Geen wonder dat de spinnen in die periode uit hun schuilplaatsen komen en door je huis paraderen.

Nog meer cijfers? Krijg alvast de kriebels, want een Engelse studie telde 130,8 spinnen per m² weiland oftwel meer dan 130 miljoen per km².

Wandel ze... :D

:P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik had gisteren een daar kreeg ik mijn mega grote spinnenvanger bijna niet overheen gezet  :-X :-X :-X :-X

Ook deze vloog steeds tegen de beker van de spinnenvanger op  :cry2: Denk dat hij serieus banger van mij was dan andersom  8)

Was wel blij met mijn vanger. Ik vind het niet ok om ze te doden puur en alleen omdat ik bang ben, maar ik durfde ook niet zo dichtbij te komen zo groot was deze. Een krant pakken en dan meppen was voor mij veel te dichtbij. Ben zoooooo blij met mijn vanger met lange steel. Spin rende opgelucht over het gras naar het einde van de tuin. Heel braaf, want ik heb te veel vliegend ongedierte hier. In de tuin is ok, binnen niet.

ooooooooooooo allemaal mannen bij mij in huis en ik maar zeggen dat ik vrijgezel ben.  :D :D :D :D :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door