*Dorothea* schreef: je schrijft dat een stroomband nooit nodig is, het andere woorden alle problemen kun je op een positieve manier oplossen.Weet je Dorothea, ik snap dat je zo reageert hoor, maar het is serieus nergens voor nodig!
Dus ik ben gewoon een looser van een hondenbaas die vanwege onkunde z'n hond mishandelt.
Tsja ik heb die band nog nooit hoger dan standje 18 gebruikt, en een paar weken geleden heb ik hem van jetje gegeven op stand 14 van de 128. Vraag me af wat zieliger is, nog 5 jaar koekiekoekie met een gestresste hond, of een hond die meteen weer ontspannen is en de boodschap begrijpt.
Ten eerste was ik erbij, toen WIJ jou adviseerde de stroomband te proberen. Ik was erbij dat we hem bij Indy hebben toegepast. Jij hebt daarbij de stroomband niet op standje hoog gebruikt maar we hebben de werkstand van hem opgezocht. Ik heb nergens gezegd dat jij een looser bent van een hondenbaas. Ik heb al helemaal nergens gezegd dat jij uit onkunde je hond hebt mishandelt. Ik weet als geen ander dat je met Indy met een zeer ingewikkeld probleem zat. Ik weet als geen ander hoe hard je hebt gewerkt. Ik weet als geen ander hoeveel adviezen je hebt ingewonnen.
Ik zeg daarnaast in mijn eerste reactie gelijk dat ik zelf een stroomband heb en deze ook meerdere keren heb gebruikt. Dus ik weet wederom als geen ander.
Het enige dat ik zeg is dat er tegenwoordig veel nieuwe inzichten zijn in hondengedrag en er vandaag de dag vast GT's waren geweest die je hadden kunnen helpen zonder stroomband. En misschien heb ik ongelijk hoor!
Maar volgens mij voel je je veeeeeel meer aangesproken dan dat mijn bedoeling was.