Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ik lees het nu pas Cindy, sorryOp dit moment geef ik extra; gekookte spinzaie, 1 glas melk met extra clacium, eierschaalpoeder en wat lever. Ik vraag me alleen af gezien de breuken of het nu niet raadzaam is gedurende de herstelperiode een supplement te geven. Ja, persoonlijk zou ik dus niet aan allerlei preparaten gaan beginnen, eerlijk gezegd. Ik zou het toch zoeken in natuurlijke voedingsmiddelen. Die worden ook veel beter opgenomen. Je zou lever, af en toe een beetje levertraan, vette vis, vleesbot (maakt niet uit welke. Kijk, kalfsbot bevat heeeeel veeeeeel calcium maar ook heeeeeeel veeeeel fosfor), gemalen sesamzaad, eierschaalpoeder kunnen geven. Dat lijkt me echt meer dan genoeg.
Cindy de Wolf schreef: Op dit moment geef ik extra; gekookte spinzaie, 1 glas melk met extra clacium, eierschaalpoeder en wat lever. Ik vraag me alleen af gezien de breuken of het nu niet raadzaam is gedurende de herstelperiode een supplement te gevenIk zou de spinazie direct weglaten. Spinazie bevat veel oxaalzuur en heeft de vervelende eigenschap zich juist aan calcium te binden en de opname moeilijk te maken. Zie bijv. http://www.goedgevoel.be/gg/nl/147/Oste ... zond.dhtmlKalfsbot is dus eigenlijk af te raden?
Ik zal als ik van de week tijd heb weer even een nieuw menu maken en voorleggen met %
Cindy de Wolf schreef: Wat ik dan alleen niet snap is zat op bijna alles sites met name over zuivelproducten wordt gesprokenDa's de melkmaffia.en dan met name melk.
![]()
Ik zal de osteovetsem bestellen.
Lizzy schreef: Da's de melkmaffia.Diepe zucht. Zo krijg je toch geen eerlijk en reeel beeld als je het beste met je beestje voor hebt
Lizzy schreef: De meeste tahin's zijn zonder toegevoegd zout en helemaal niet zout dus. Daar kun je rustig 1 theelepel per dag van geven.Thankx! Vanmorgen heeft ze ook eierschaalpoeder gehad. Ik heb nog even de pot erbij gepakt maar kan niets ontdekken dat er zout in zou zitten. Het merk is sebahat en er staat op; sesambrei, sesammoes, sesampasta. Ik houdt voorlopig dan ook 1 theelepel per dag aan. Moet ik nu nog extra Vit D gaan geven?