Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Basil schreef: wo 30 jun 2021, 17:23 Ja er zijn veel informatie bronnen en wie heeft er gelijk...

De cardioloog zegt dat medicijnen nodig zijn want wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat....maar van wie zijn die wetenschappelijke onderzoeken zijn die per definitie betrouwbaar?
Oké op zoek naar andere cardioloog..

De dierenarts zegt dat brokken beter zijn dan rauwe voeding, van brokken zijn wetenschappelijke artikelen hoe goed ze zijn, en ik heb geen bewijzen over rauwe voeding.
Bij de reguliere arts is voor ieder symptoom wel een pilletje, geen aanpak oorzaak maar medicijnen want die zijn wetenschappelijk bewezen.
Oké dan maar 400 km rijden voor iets anders dan een pilletje, gelukkig zijn die dierenartsen er ook en komen er gelukkig steeds meer.

Alles hangt aan elkaar van wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken want dan is het goed.
Veelal is het de slager die zijn eigen vlees keurt of worden er ghost writers ingezet.

Uiteindelijk zal een ieder op zoek gaan naar die dokter, of wat dan ook, waarbij hij het gevoel heeft dat het goed is. Je wilt een dokter graag kunnen vertrouwen.
En dit geldt voor zoveel zaken, je maakt keuzes en die maak ik dus niet op grond van wetenschappelijke bewijzen dat zegt me namelijk helemaal niets.
Dat is een totaal iets anders: iemand beschuldigen van iets is niet hetzelfde als wetenschap interpreteren.

Wetenschap heeft per definitie geen eindpunt: dat blijft zich ontwikkelen. En dan is er nog het verschil tussen kennis en publicaties. Er wordt te veel gepubliceerd en van te laag niveau. Dat vind ik ook. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het simpel is daarin een weg te vinden. Ik vind alleen dat je kritisch moet blijven en niet alleen datgene aannemen dat bij je gevoel past. Dat staat een echt kritische blik in de weg.

Misschien paradoxaal, maar ik vertrouw vaak het meest op mensen die zeggen iets NIET zeker te weten. Die blijven tenminste zoeken en zijn nooit klaar met ontwikkelen. Is bij mij ook wel een meetlat voor experts. Als iemand te zeker weet wat de oplossing is, dan gaan bij mij alarmbellen af.
Siberienne schreef: wo 30 jun 2021, 21:41 Dat is een totaal iets anders: iemand beschuldigen van iets is niet hetzelfde als wetenschap interpreteren.

Wetenschap heeft per definitie geen eindpunt: dat blijft zich ontwikkelen. En dan is er nog het verschil tussen kennis en publicaties. Er wordt te veel gepubliceerd en van te laag niveau. Dat vind ik ook. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het simpel is daarin een weg te vinden. Ik vind alleen dat je kritisch moet blijven en niet alleen datgene aannemen dat bij je gevoel past. Dat staat een echt kritische blik in de weg.

Misschien paradoxaal, maar ik vertrouw vaak het meest op mensen die zeggen iets NIET zeker te weten. Die blijven tenminste zoeken en zijn nooit klaar met ontwikkelen. Is bij mij ook wel een meetlat voor experts. Als iemand te zeker weet wat de oplossing is, dan gaan bij mij alarmbellen af.
Pffff wordt hier zo moe van...

Ik geloof wat ik wil en ben niemand uitleg verschuldigd en dwing niemand om dat ook te geloven.
Ik leef zoals ik denk dat goed is en wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.

Continue weer commentaar op hoe ik iets verwoord of schrijf, altijd verbeteren.
Je doet je best maar!
Basil schreef: wo 30 jun 2021, 21:59 Pffff wordt hier zo moe van...

Ik geloof wat ik wil en ben niemand uitleg verschuldigd en dwing niemand om dat ook te geloven.
Ik leef zoals ik denk dat goed is en wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.

Continue weer commentaar op hoe ik iets verwoord of schrijf, altijd verbeteren.
Je doet je best maar!
Dat ben je ook niet - verantwoording schuldig. Ik trek alleen wel een grens bij het verspreiden van onjuiste informatie / verdachtmakingen aan het adres van andere mensen. Nou is Ab geen vriend van mij maar toch raakt het me. Misschien omdat het wel een (oud)collega is, ik ken hem. Niet goed, maar ik heb hem diverse keren ontmoet.

Verder heb ik diverse collega’s die mikpunt zijn geworden van online campagnes. Ook mensen die ik wel integer acht en die er op afknappen wat er over ze gezegd en geschreven wordt. Uitspraken die uit context getrokken zijn. Onjuiste aannames over verdiensten. Er is zeker ook terechte kritiek geweest en goede reportages (wederom van follow the money). En er zitten dingen scheef. Alleen is ook dat dan vaak weer complexer dan op het eerste gezicht lijkt.
Kim_S schreef: wo 30 jun 2021, 19:37 Apart hè. Ik heb dus echt serieus niks gevoeld van die prik. Wel 2 dagen een zere arm gehad daarna ::)
Zoals bij jou klinkt fijner :biggrin2:
Dat is met bloedprikken en infusen net zo.
De ene keer voel je er niks van, de andere keer wel en soms heb je de hele dag "last" van de prikplek.
Ik had laatst voor het eerst dat het bloedprikken niet lukte. Had van te voren thuis gezeg dat mij zoiets nooit overkwam.. goden verzoeken natuurlijk. ;D
Dan gaan ze met die naald zitten rondporren, ja dán wordt het wel vervelend hoor.
Maar echt pijn.. het is eerder vervelend en een vervelend idee.
Ik vind bijv het wegbranden van een (flinke)wrat heel veel pijnlijker. :-X
Of een half uur bij de mondhygienist in de stoel.. wat een hel! :o
dinky89 schreef: wo 30 jun 2021, 19:35 Nou, ik heb mijn eerste pfiser vanmiddag gekregen. Na alle verhalen over dat ze prik niet hebben gevoeld en dat hij er in zat voordat ze het door hadden viel het mij erg tegen. Voelde de naald er erg duidelijk in gaan en zitten en duurde voor mijn gevoel ook best tijd voor de naald er weer uit ging. Toen ik dat tegen prikster zei was zij daar erg verbaasd over....
Eenmaal thuis begon ik pijn te voelen op de prikplek maar dat trok binnen uur ook weer weg. Benieuwd of ik er nog meer last van krijg of dat dit het was. Straks dus maar gewoon naar pilates.
Ik voelde naald ook hoor, zoals altijd met elke naald (of steekbeest) en snap niet dat mensen dat niet voelen.
Mijn arm heeft ondanks in beweging houden flink pijn gedaan, vooral zijwaarts omhoog was zeer pijnlijk.
..ik word zó benieuwd naar nr 2 ;)

Bizar eigenlijk hoe iedereen zo'n prik ervaart.. zo verschillend , voor het gemak neem ik maar aan dat er steeds t zelfde soort naald ed. gebruikt wordt. ;)
Over nr.1 denk ik nog steeds dat ze geprikt hebben voor de 'complete ervaring ' óf mijn immuunsysteem ligt op zn rug wegens halfdood enseau.. geen beurse arm, 5G, magnetisme of echt nare zaken, gewoon heulemaal niks.
Kim_S schreef: wo 30 jun 2021, 21:39 Fijn Ronald!
Ook niet meer "onwel" geworden na de prik dus?
Ik vind het stoer van je dat je gegaan bent!
Ik was wel wat wankel, maar het ging voor de rest wel goed. Ik heb straks weer gesprek over hoe ik hier mee moet gaan dealen. Ik heb het dus al heel lang, alleen nooit (h)erkend.
Martine M schreef: do 01 jul 2021, 11:41 Yes yes, kreeg 2de uitnodiging gekregen (geduld loont) voor Moderna i.p.v. astrazenica deze keer 😀
morgen eerste vaccin
6 augustus 2de
Wat leuk voor je!
MillyMol schreef:Ik heb de aanbeveling van @Basil opgevolgd en ben het boek “Dodelijke leugens” aan het lezen.

Ik kom er nog op terug.
Ook goed!
Ik doe dat niet.
Ik heb er eigenlijk geen tijd voor, en ik wordt er nooit gelukkiger van om zien dingen te weten als ik er toch niets aan kan veranderen. Het leven is al druk en ingewikkeld genoeg zoals het is met de 3 kindjes, diertjes, tuin en 3 nachten per week werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door