Klein lichtpuntje:
https://nos.nl/artikel/2387302-positiev ... ZYky--oVPw
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
De kans is wel groter dat bij vectorvaccins Janssen en AstraZeneca een herhaalprik nodig is dan bij de mRNA-vaccins Pfizer en Moderna, zeggen beide deskundigen. De vectorvaccins maken namelijk minder antistoffen aan.Leo weet het nog niet maar ik heb in ieder geval besloten dat ik geen nieuwe Janssen ga halen. Ik wil dan een Pfizer of niks.
Dat wil overigens niet zeggen dat deze vaccins 'minder goed' werken.Dan lijk je me met een 2e toch nog steeds heel veel beter beschermd dan zonder ..?
Diavatopoulos: "De vectorvaccins hebben krachtigere afweercellen, t-cellen genoemd, die ervoor zorgen dat je minder ziek raakt van een besmetting. Omdat deze vaccins minder antistoffen aanmaken zijn ze dus iets minder goed in het beschermen tegen een besmetting, maar als je besmet raakt kunnen ze je wel goed beschermen. Ze zijn mogelijk beter in het verwijderen van het virus dan in het voorkomen."
Kaio schreef: ↑wo 30 jun 2021, 08:45 Maar Lizzy, erna staat wel dit nogZe zijn nu ook onderzoek aan het doen met combinatie vaccines (eerst Arsenica en daarna Pfizer). En in landen om ons heen doen ze dat al langer en lijkt het erop dat juist de combinaties beter werken. Ik ga er vanuit dat er tegen die tijd meer te kiezen valt. En zo niet: nou, dan heb ik pech. Maar de Janssen ga ik niet meer nemen. Ik zie daar de voordelen niet van en wel de nadelen.
Dan lijk je me met een 2e toch nog steeds heel veel beter beschermd dan zonder ..?
Zeker met het oog op komende herfst/ winter.
En is het wel al mogelijk om een pfizer te halen dan als herhaalprik? Aangezien ze nu wel voldoende hebben?
Lizzy schreef: ↑wo 30 jun 2021, 09:01 Ze zijn nu ook onderzoek aan het doen met combinatie vaccines (eerst Arsenica en daarna Pfizer). En in landen om ons heen doen ze dat al langer en lijkt het erop dat juist de combinaties beter werken. Ik ga er vanuit dat er tegen die tijd meer te kiezen valt. En zo niet: nou, dan heb ik pech. Maar de Janssen ga ik niet meer nemen. Ik zie daar de voordelen niet van en wel de nadelen.Als ik me niet vergis is dat inderdaad in Duitsland al mogelijk, dacht dat het zelfs hogere effectiviteit had. Wanneer zou je dan je 2e mogen?
Kaio schreef: ↑wo 30 jun 2021, 11:45 Als ik me niet vergis is dat inderdaad in Duitsland al mogelijk, dacht dat het zelfs hogere effectiviteit had. Wanneer zou je dan je 2e mogen?Het is nog niet aan de orde. Vooralsnog denken ze dat 1 Janssen genoeg is. Maar het gaat om het najaar. Ze dachten dat we misschien weer opnieuw moesten gaan vaccineren. Nou als blijkt dat de AZ en Janssen "uitverkorenen" een 2de/3de prik moeten: dan wil ik dus een Pfizer en geen Janssen meer.
Cindy de Wolf schreef: ↑wo 30 jun 2021, 15:47 En hier maak ik me dan wel zorgen om, dit zijn wel leerlingen die vanaf september in de klas kunnen zitten bij mijn partner. Is er nou niets geleerd van vorig jaarNou, dat kan ik me voorstellen........![]()
https://www.ad.nl/buitenland/grote-coro ... q6NTgQRR_o
Basil schreef: ↑di 29 jun 2021, 18:57 Wat betreft Ab staat heel stuk over in het boek " Dodelijke leugens ", helaas heb ik het uitgeleend dus kon het niet opzoeken.Maar dat vind ik nou echt net wel een probleem : "helemaal fris was het zaakje niet" is toch echt iets anders dan een beschuldiging op 't net kwakken die je niet echt hard kan maken.
Het wordt in het boek één van de grootste medische schandalen genoemd, bewijzen/artiklen achterin het boek.
Helemaal fris was het zaakje niet.
Aandelen hebben van een bedrijf dat meewerkt aan de ontwikkeling van vaccins en de overheid adviseren over de aanschaf van vaccins. Opvallend ook dat hij het risico op mexicaanse griep hoger inschatte dan andere virologen. Er zijn toen heel veel vaccins besteld die nooit gebruikt zijn maar Ab verdiende er lekker aan.
Cindy de Wolf schreef: ↑wo 30 jun 2021, 15:47 En hier maak ik me dan wel zorgen om, dit zijn wel leerlingen die vanaf september in de klas kunnen zitten bij mijn partner. Is er nou niets geleerd van vorig jaarMaar (de meeste van) die gastjes hebben nu nog geen vaccinatie aangeboden gekregen dát is in september in ieder geval al weer anders.![]()
https://www.ad.nl/buitenland/grote-coro ... q6NTgQRR_o
Siberienne schreef: ↑wo 30 jun 2021, 16:07 Maar dat vind ik nou echt net wel een probleem : "helemaal fris was het zaakje niet" is toch echt iets anders dan een beschuldiging op 't net kwakken die je niet echt hard kan maken.Ja er zijn veel informatie bronnen en wie heeft er gelijk...
Ik ben geen fan van Ab, hij heeft bij ons een niet zo'n nette bijnaam en ik kijk nooit naar hem.
Maar als ik het stuk in Follow the money lees, komt daar een heel genuanceerd verhaal naar voren dat duidelijk maakt dat hij niet verdiend heeft aan de verkoop van vaccins en ook geen directe financiële belangen heeft in de COVID vaccins. En als je dat verhaal zelf wil lezen, je kunt een maand lang gratis lid van Follow the money worden. Ik kan het echt aanraden. Gedegen, niet hijgerige, kritische en zorgvuldige journalistiek.
En waarom ik hierop doorga? Omdat ik juist dat mis, genuanceerde analyses, waardoor er twee kampen ontstaan in plaats van een nuttig dialoog.
Bijvoorbeeld ook over desinfectie van handen, bijwerkingen van vaccins, wat is acceptabel risico en dergelijke. Dat helpt niet.
Too schreef: ↑wo 30 jun 2021, 17:14 Maar (de meeste van) die gastjes hebben nu nog geen vaccinatie aangeboden gekregen dát is in september in ieder geval al weer anders.Vanaf aanstaande vrijdag mogen 17 jarigen zich melden voor vaccinatie.....dus wie wil kan over een week of 6 volledig gevaccineerd zijn, tenzij ze Janssen aangeboden krijgen, dan is over 3 weken bescherming optimaal.