Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Anne in Zweden schreef: ↑wo 08 apr 2020, 15:34 Ook interessant - met veel informatieve commentaren ook: waar zijn alle niet-coronapatiënten gebleven? De hartinfarcten, beroertes etc.?Heb niet het hele artikel gelezen maar dezelfde zorgen spelen in NL. Wat ik wel merk, het begint weer aan te trekken, de eerste week na mijn vakantie had ik zowat niks te doen maar nu wordt ook de andere zorg weer drukker. Maar dat er mensen nu tussen wal en schip vallen ... het kan haast niet anders.
https://www.nytimes.com/2020/04/06/well ... sContainer
Siberienne schreef: ↑wo 08 apr 2020, 22:17 Heb niet het hele artikel gelezen maar dezelfde zorgen spelen in NL. Wat ik wel merk, het begint weer aan te trekken, de eerste week na mijn vakantie had ik zowat niks te doen maar nu wordt ook de andere zorg weer drukker. Maar dat er mensen nu tussen wal en schip vallen .. het kan haast niet anders.Merk jij in jullie ziekenhuis ook of de 'planbare acute zorg' weer wordt opgestart? Ben ik benieuwd naar omdat in de uitzending van radar van 30 maart werd aangekondigd dat dit weer opgestart zou worden ( https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ge-corona/ ).
dinky89 schreef: ↑wo 08 apr 2020, 22:28 Merk jij in jullie ziekenhuis ook of de 'planbare acute zorg' weer wordt opgestart? Ben ik benieuwd naar omdat in de uitzending van radar van 30 maart werd aangekondigd dat dit weer opgestart zou worden ( https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ge-corona/ ).
Zag vandaag op fb nog bericht van umcg langskomen waarin mensen nog eens extra op het hart werd gedrukt om het ziekenhuis niet te vermijden en wel langs te komen met daaronder dan toch diverse reacties dat ziekenhuis wordt vermeden omdat men toch bang is.![]()
MillyMol schreef: ↑wo 08 apr 2020, 10:55 Een van mijn collega’s op de recovery is overleden aan Corona, hoorde ik vanmorgen. 64 jaar en vlak voor zijn pensioen. Zo’n ongelooflijk lieve man met passie voor zijn vak. Geveld door een onzichtbare en dodelijke vijand.Heel veel sterkte MillyMol.
Daar ben ik toch wel even helemaal van uit het lood geslagen. Het spaart niemand.
MillyMol schreef: ↑wo 08 apr 2020, 10:55 Een van mijn collega’s op de recovery is overleden aan Corona, hoorde ik vanmorgen. 64 jaar en vlak voor zijn pensioen. Zo’n ongelooflijk lieve man met passie voor zijn vak. Geveld door een onzichtbare en dodelijke vijand.Heel veel sterkte wat verschrikkelijk is dit
Daar ben ik toch wel even helemaal van uit het lood geslagen. Het spaart niemand.
Spikkelneus schreef: ↑di 07 apr 2020, 13:22Als jij het virus doorstaat en niet naar het ziekehuis moet, valt het wel mee?
Jensen is misschien een l*l van de bovenste plank, maar dit.... daar ben ik het mee eens.
Dat iedereen zich als makke schapen in zijn huis heeft laten opsluiten. Dat de politie controles uitvoert. Dat er landen zijn waar ze via je telefoon in de gaten houden. Volledige vrijheidsberoving. Dat we straks allemaal verplicht gevaccineerd moeten worden. Dat; dat is wat mij bang maakt. Niet dat virus, want dat valt wel mee.
Anne in Zweden schreef: ↑wo 08 apr 2020, 15:34 Ook interessant - met veel informatieve commentaren ook: waar zijn alle niet-coronapatiënten gebleven? De hartinfarcten, beroertes etc.?Artikel nog niet gelezen, maar vorige week (((of was het alweer de week daarvoor? ik raak de tel kwijt))) sprak ik iemand wiens dochter in het ziekenhuis werkt. Dochter had gezegd dat er plotseling geen infarcten meer lijken voor te komen, er kwamen 0 patiënten met dergelijke klachten binnen. Bizar.
https://www.nytimes.com/2020/04/06/well ... sContainer
Anne in Zweden schreef: ↑wo 08 apr 2020, 14:56 Bleh Milly, dan word je wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt, als getallen niet langer alleen getallen zijn maar een gezicht krijgen.Ik denk dat ik snap wat je hier wilt zeggen, maar ik had al geen gezicht nodig hoor, om een beeld te krijgen van de omvang van deze ramp. Achter elke dode schuilen meerdere gezichten. Niet alleen die van de patiënt, maar ook van al die familieleden, vrienden, collega's en anderen die erdoor geraakt worden. Het zijn nu ook de omstandigheden waardoor het ons extra raakt. Er wordt met man en macht onder moeilijke omstandigheden keihard gewerkt om mensen in leven te houden. Als je dan tijdens die strijd een collega verliest is dat gewoon verschrikkelijk.Sterkte.
MillyMol schreef: ↑do 09 apr 2020, 08:40 Ik denk dat ik snap wat je hier wilt zeggen, maar ik had al geen gezicht nodig hoor, om een beeld te krijgen van de omvang van deze ramp. Achter elke dode schuilen meerdere gezichten. Niet alleen die van de patiënt, maar ook van al die familieleden, vrienden, collega's en anderen die erdoor geraakt worden. Het zijn nu ook de omstandigheden waardoor het ons extra raakt. Er wordt met man en macht onder moeilijke omstandigheden keihard gewerkt om mensen in leven te houden. Als je dan tijdens die strijd een collega verliest is dat gewoon verschrikkelijk.Heel veel sterkte
Het zal ons wel wat tijd kosten om dit te verwerken. En we beseffen eens te meer hoe moeilijk de omstandigheden zijn en dat we zelf ook gevaar lopen.