Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: wo 08 apr 2020, 15:34 Ook interessant - met veel informatieve commentaren ook: waar zijn alle niet-coronapatiënten gebleven? De hartinfarcten, beroertes etc.?

https://www.nytimes.com/2020/04/06/well ... sContainer
Heb niet het hele artikel gelezen maar dezelfde zorgen spelen in NL. Wat ik wel merk, het begint weer aan te trekken, de eerste week na mijn vakantie had ik zowat niks te doen maar nu wordt ook de andere zorg weer drukker. Maar dat er mensen nu tussen wal en schip vallen ... het kan haast niet anders.
Door dinky89
Siberienne schreef: wo 08 apr 2020, 22:17 Heb niet het hele artikel gelezen maar dezelfde zorgen spelen in NL. Wat ik wel merk, het begint weer aan te trekken, de eerste week na mijn vakantie had ik zowat niks te doen maar nu wordt ook de andere zorg weer drukker. Maar dat er mensen nu tussen wal en schip vallen .. het kan haast niet anders.
Merk jij in jullie ziekenhuis ook of de 'planbare acute zorg' weer wordt opgestart? Ben ik benieuwd naar omdat in de uitzending van radar van 30 maart werd aangekondigd dat dit weer opgestart zou worden ( https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ge-corona/ ).
Zag vandaag op fb nog bericht van umcg langskomen waarin mensen nog eens extra op het hart werd gedrukt om het ziekenhuis niet te vermijden en wel langs te komen met daaronder dan toch diverse reacties dat ziekenhuis wordt vermeden omdat men toch bang is. :-\
Door Siberienne
dinky89 schreef: wo 08 apr 2020, 22:28 Merk jij in jullie ziekenhuis ook of de 'planbare acute zorg' weer wordt opgestart? Ben ik benieuwd naar omdat in de uitzending van radar van 30 maart werd aangekondigd dat dit weer opgestart zou worden ( https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ge-corona/ ).
Zag vandaag op fb nog bericht van umcg langskomen waarin mensen nog eens extra op het hart werd gedrukt om het ziekenhuis niet te vermijden en wel langs te komen met daaronder dan toch diverse reacties dat ziekenhuis wordt vermeden omdat men toch bang is. :-\

Ik zag net dit bericht ; https://nos.nl/artikel/2329887-ziekenhu ... r-weg.html

Ja, we merken het wel, hoewel het bij ons nog niet helemaal business as usual is door nog steeds grote aantal COVID19 patiënten. Maar er wordt weer wat meer gedaan. Helemaal zicht heb ik daar niet op omdat wij eigenlijk weinig te maken hebben met de planbare zorg. Alleen met de complicaties ervan ;)
Door src_esther
MillyMol schreef: wo 08 apr 2020, 10:55 Een van mijn collega’s op de recovery is overleden aan Corona, hoorde ik vanmorgen. 64 jaar en vlak voor zijn pensioen. Zo’n ongelooflijk lieve man met passie voor zijn vak. Geveld door een onzichtbare en dodelijke vijand. :'(
Daar ben ik toch wel even helemaal van uit het lood geslagen. Het spaart niemand.
Heel veel sterkte MillyMol.
Door Aquillo
MillyMol schreef: wo 08 apr 2020, 10:55 Een van mijn collega’s op de recovery is overleden aan Corona, hoorde ik vanmorgen. 64 jaar en vlak voor zijn pensioen. Zo’n ongelooflijk lieve man met passie voor zijn vak. Geveld door een onzichtbare en dodelijke vijand. :'(
Daar ben ik toch wel even helemaal van uit het lood geslagen. Het spaart niemand.
Heel veel sterkte wat verschrikkelijk is dit :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door src_esther
Spikkelneus schreef: di 07 apr 2020, 13:22

Jensen is misschien een l*l van de bovenste plank, maar dit.... daar ben ik het mee eens.
Dat iedereen zich als makke schapen in zijn huis heeft laten opsluiten. Dat de politie controles uitvoert. Dat er landen zijn waar ze via je telefoon in de gaten houden. Volledige vrijheidsberoving. Dat we straks allemaal verplicht gevaccineerd moeten worden. Dat; dat is wat mij bang maakt. Niet dat virus, want dat valt wel mee.
Als jij het virus doorstaat en niet naar het ziekehuis moet, valt het wel mee?

Je komt de hele tijd met dit soort berichten, maar hoe stel jij je het dan voor?
Uit de reacties op de eerste maatregelen bleken mensen daar niet mee om te kunnen gaan, dat is de reden dat er meer maatregelen kwamen. Jij ging en bleef nota bene gewoon ziek boodschappen doen, ondanks dat er opgeroepen is thuis te blijven als je ziek bent.
Voor iemand die meerdere malen tegen een burnout is gelopen, lijk je weinig oog te hebben voor het ziekenhuispersoneel dat zich een slag in de rondte werkt om de zieken te verzorgen. Heb je gelezen/gehoord wat er in Spanje in verzorgingstehuizen is gebeurd? Vind je dat wel mee vallen?

Ik zou ook graag zien dat er minder van onze soort op deze aardbol zouden lopen, maar dan graag middels geboorte beperking en niet via zo nu een dan honderdduizenden doden... Inmiddels staat de dodenteller op ruim 87.000 bevestigde gevallen wereldwijd, vermoedelijk kun je daar gerust nog 10% bij optellen als het niet meer is.
Door src_esther
Anne in Zweden schreef: wo 08 apr 2020, 15:34 Ook interessant - met veel informatieve commentaren ook: waar zijn alle niet-coronapatiënten gebleven? De hartinfarcten, beroertes etc.?

https://www.nytimes.com/2020/04/06/well ... sContainer
Artikel nog niet gelezen, maar vorige week (((of was het alweer de week daarvoor? ik raak de tel kwijt))) sprak ik iemand wiens dochter in het ziekenhuis werkt. Dochter had gezegd dat er plotseling geen infarcten meer lijken voor te komen, er kwamen 0 patiënten met dergelijke klachten binnen. Bizar.
Zal eens vragen hoe het nu is.
Door MillyMol
Anne in Zweden schreef: wo 08 apr 2020, 14:56 Bleh Milly, dan word je wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt, als getallen niet langer alleen getallen zijn maar een gezicht krijgen. :( Sterkte.
Ik denk dat ik snap wat je hier wilt zeggen, maar ik had al geen gezicht nodig hoor, om een beeld te krijgen van de omvang van deze ramp. Achter elke dode schuilen meerdere gezichten. Niet alleen die van de patiënt, maar ook van al die familieleden, vrienden, collega's en anderen die erdoor geraakt worden. Het zijn nu ook de omstandigheden waardoor het ons extra raakt. Er wordt met man en macht onder moeilijke omstandigheden keihard gewerkt om mensen in leven te houden. Als je dan tijdens die strijd een collega verliest is dat gewoon verschrikkelijk.

Het zal ons wel wat tijd kosten om dit te verwerken. En we beseffen eens te meer hoe moeilijk de omstandigheden zijn en dat we zelf ook gevaar lopen.
MillyMol schreef: do 09 apr 2020, 08:40 Ik denk dat ik snap wat je hier wilt zeggen, maar ik had al geen gezicht nodig hoor, om een beeld te krijgen van de omvang van deze ramp. Achter elke dode schuilen meerdere gezichten. Niet alleen die van de patiënt, maar ook van al die familieleden, vrienden, collega's en anderen die erdoor geraakt worden. Het zijn nu ook de omstandigheden waardoor het ons extra raakt. Er wordt met man en macht onder moeilijke omstandigheden keihard gewerkt om mensen in leven te houden. Als je dan tijdens die strijd een collega verliest is dat gewoon verschrikkelijk.

Het zal ons wel wat tijd kosten om dit te verwerken. En we beseffen eens te meer hoe moeilijk de omstandigheden zijn en dat we zelf ook gevaar lopen.
Heel veel sterkte
Door MillyMol
@Spikkelneus:

Ik vind de uitspraken van een provocateur als Jensen uiterst schadelijk. Hij beweert onder meer op YouTube dat het coronavirus nonsens is, dat het een staatsgreep is, bangmakerij en hij roept op om media en politici niet te geloven.

Ik weet dat vrijheid van meningsuiting heilig is, maar ik vind het bizar wat daar wordt gezegd en hoe mensen erop reageren. Ik schrik van deze uitspraken omdat ze gedaan worden door iemand zoals Jensen, die toch een publieke functie heeft. En ik vind het misdadig dat mensen zoals Jensen op deze manier profiteren van de coronacrisis.

En ik erger me er verschrikkelijk aan dat jij zo’n you tube filmpje dan even hier op BP slingert, voorzien van je eigen totaal niet gefundeerde opmerkingen over o.a. verplichte vaccinaties, en dan vervolgens jezelf weer uitlogt, je terugtrekt achter je eigen muur van complottheorieën en niet reageert op de de vragen en reacties van mede-BP’ers. Wat wil je hiermee nou eigenlijk bereiken? Krijg je daar een kick van?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door