Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Basil schreef: ma 28 jun 2021, 20:40 Ik bewierook niemand en deze mensen vindt je gewoon via Google of you tube.
Niets geheimzinnigs aan huisartsen, virologen, ic artsen etc.
Het RIVM betrouwbaar.... :-X

Over een aantal jaren zullen we zien wat dit medisch experiment voor gevolgen heeft.
En dat bedoel ik dus: je komt niet met verifieerbare bronnen en geeft geen antwoord op mijn vraag: wat hebben die experts waar jij in gelooft bijgedragen aan de oplossing van deze crisis?
Ik heb even weinig tijd, maar iemand schreef iets over een tante met blijvend jeuk na de vaccinatie. Is goed uitgezocht of dit eventueel een PEG allergie kan zijn? Want het vervelende is dat PEG en polysorbaat80 in ongelofelijk veel spullen kan zitten. Ook in crèmes, zalven en tabletten. Het is nogal een zeldzame allergie en niet iedere dermatoloog zal eraan denken. En als je dan met medicatie en zalven aan de gang gaat waar het spul ook in zit, kom je in een soort vicieuze cirkel terecht. Bovendien zit het in nogal wat voedingsmiddelen, dus het even helemaal vermijden is best lastig.

Ik kom later nog terug op de andere punten in de discussie die ik inderdaad even scherp neergezet heb ;) en waarom ik dat deed.
MillyMol schreef: ma 28 jun 2021, 22:28 En dat bedoel ik dus: je komt niet met verifieerbare bronnen en geeft geen antwoord op mijn vraag: wat hebben die experts waar jij in gelooft bijgedragen aan de oplossing van deze crisis?
Zij geloven in een stuk preventie, gezonder eten, meer bewegen, het voorkomen van ziek worden. Jouw experts zorgen voor een vaccin en testen en uiteindelijk gaat alleen dat het echt niet redden. In nederland wordt weinig ingezet op preventie maar wel klagen over hoge zorgkosten.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 08:41 Zij geloven in een stuk preventie, gezonder eten, meer bewegen, het voorkomen van ziek worden. Naar hen wordt niet geluisterd , te kleine groep en het levert niks op. Waarom hebben we nog steeds geen suikertaks, waarom is gezonde voeding duurder dan ongezonde voeding? Jouw experts zorgen voor een vaccin en testen en uiteindelijk gaat alleen dat het echt niet redden. In nederland wordt weinig ingezet op preventie maar wel klagen over hoge zorgkosten.
Basil schreef: Zij geloven in een stuk preventie, gezonder eten, meer bewegen, het voorkomen van ziek worden. Jouw experts zorgen voor een vaccin en testen en uiteindelijk gaat alleen dat het echt niet redden. In nederland wordt weinig ingezet op preventie maar wel klagen over hoge zorgkosten.
Mijn heel sportieve, gezonde en fitte collega heeft toch echt long covid gehad. Dus daar ben je er ook niet mee......

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

hannabelgje schreef: di 29 jun 2021, 08:44 Mijn heel sportieve, gezonde en fitte collega heeft toch echt long covid gehad. Dus daar ben je er ook niet mee......

Klopt ook dat gebeurd heb ik ook gezien bij collega's. Maar een goede gezondheid omvat heel veel niet alleen eten en bewegen. Het is ook voldoende rust, niet teveel stress het is een totale balans.
En uiteindelijk weet je nooit hoe je lichaam op zo'n virus reageert.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 08:48 Klopt ook dat gebeurd heb ik ook gezien bij collega's. Maar een goede gezondheid omvat heel veel niet alleen eten en bewegen. Het is ook voldoende rust, niet teveel stress het is een totale balans.
En uiteindelijk weet je nooit hoe je lichaam op zo'n virus reageert.
Ik kan hier echt 100% in meegaan. Wat ik alleen niet snap is wat dit met vaccineren te maken heeft? Je kunt toch uitstekend alles goed proberen te doen voor je gezondheid én een vaccin nemen? Dan wed je toch op 2 paarden ipv op 1, waarbij je ook nog eens zeker weet dat dat ene paard bij lange na geen zekerheid geeft.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 08:41 Zij geloven in een stuk preventie, gezonder eten, meer bewegen, het voorkomen van ziek worden. Jouw experts zorgen voor een vaccin en testen en uiteindelijk gaat alleen dat het echt niet redden. In nederland wordt weinig ingezet op preventie maar wel klagen over hoge zorgkosten.
Maar hoe ga je met deze preventieve maatregelen die je noemt 7,6 miljard mensen benaderen en deze pandemie bestrijden? Ook in landen waar ze niet eens geld hebben om hun bips af te vegen? Waar ze hun behoefte en afwas doen in 1 en dezelfde rivier?

Weet je, hoewel het in de kern mogelijk hartstikke waar is allemaal: is zo'n statement minder dan een pleistertje bij een slagaderlijke bloeding in geval van deze pandemie..... In de hele wereld ligt men gewoon massaal dood te gaan aan de covid. Kun je toch niet aankomen met "ga gezond leven, ontspannen, meer bewegen en minder stress"? Gaat dat helpen, in India?

Dus nou, heel eerlijk? Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe volgens deze experts een pandemie bestreden moet worden als je bevolking die al sinds jaar en dag rookt, drinkt, te hard werkt, ongezond eet, niet beweegt, of iedere dag een strijd moet leveren om überhaupt aan eten te komen, etc.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal "leuke praatjes voor het individu in het uber rijke westen". Die toch al gezond leefde en bezig was met gezondheid. Die kun je misschien van een ernstige covid infectie redden. Maar hoe ga je die andere miljoenen mensen redden in deze pandemie? Die wereldwijd 4 miljoen slachtoffers heeft gemaakt. Vier miljoen dode mensen.

En kijk ik dan naar alleen Nederland (wat lichterlijk lastig blijft aan gezien een pandemie een wereldwijd probleem is, dus ik vind het getuigen van een soort kokerblindheid om alleen aan je eigen landje te denken): hoe ga je 17 miljoen mensen er van overtuigen dat ze al die preventieve maatregelen moeten nemen? In een land waar iedereen weet dat je van roken dood gaat en 22% van onze bevolking rookt?
Kaela schreef: di 29 jun 2021, 08:58 Ik kan hier echt 100% in meegaan. Wat ik alleen niet snap is wat dit met vaccineren te maken heeft? Je kunt toch uitstekend alles goed proberen te doen voor je gezondheid én een vaccin nemen? Dan wed je toch op 2 paarden ipv op 1, waarbij je ook nog eens zeker weet dat dat ene paard bij lange na geen zekerheid geeft.
Dat is precies de reden dat wij deze keer voor een vaccinatie kozen.
Tja, ik blijf het best lastig vinden. Toch slaat bij mij de weegschaal door naar wel vaccineren omdat het krijgen van corona voelt als een nog grotere black box qua bijwerkingen.

Wat ik wel enorm hoop is dat we niet in één of andere controle maatschappij blijven leven. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het 'coronapaspoort' waarvan ik hoop dat het een tijdelijk iets is dat volgend jaar weer verdwenen is omdat corona dan geen pandemie meer is.
Met name dit najaar zal blijken wat de vaccinaties voor effect hebben. Wanneer de mensen weer meer naar binnen gaan omdat het geen mooi weer meer is. Wanneer we maatregelen als de 1,5 meter loslaten. Wanneer we weer naar 'normaal' gaan.

Wanneer blijkt dat er een jaarlijkse herhaalvaccinatie nodig blijkt te zijn dan weet ik nog niet wat ik dan zal doen. Dat zal ook afhankelijk zijn van de 'rest bescherming'. Beschermen de vaccins dan alleen niet meer tegen ziek worden of ook niet meer tegen ernstig ziek worden? Stromen de ziekenhuizen dan weer over met corona patiënten waardoor andere zorg in de knel komt of gaat het nog om enkele gevallen die in de reguliere isolatiekamers terecht kunnen? Ik weet ook dat daar nu geen antwoorden op te geven zijn omdat dit simpelweg nog niet bekend is. Maar van de verhalen over herhaalvaccinaties jaarlijks, daar word ik in ieder geval niet blij van :-\
Ik ga er verder niet meer op in.
Ik volg mijn gevoel, en heb geen vertrouwen in de vaccins.

Corona discussies vreten negatieve energie en dat is ongezond. :biggrin2:
Dus hoofd leeg en bezig gaan met zaken die er toe doen.
Fijne dag, en blijf gezond met of zonder vaccin !
Het is een verkoudheidsvirus. Naar ik begrepen heb, onthoudt het immuunsysteem die gewoon niet lang. En we weten ook dat bepaalde mensen het al 2x doorgemaakt hebben en een veelvoud daarvan het reeds doorgemaakt heeft maar niet meer beschermd is.
Dus ik ga wel uit van het feit dat dit vaccin volgend jaar niet meer werkt... Die kans lijkt me vele malen groter dan het tegendeel.

Maar of ik hem dan nog eens ga halen, dat zal idd van de situatie op dat moment afhangen. Of dat nog nodig blijkt. Als ik de kans krijg een Pfizer of Moderna te halen, denk ik wel dat ik dat doe. Ongeacht of dat nu volgende maand of volgend jaar is. Dan zou ik me toch nog wat geruster voelen. Maar dat is dan 1 keer. Niet noodzakelijk (wss niet) elk jaar.
Op den duur zou de virulente toch moeten afnemen. Dus zelfs als het een jaarlijks vaccin wordt zou dat niet tot in de eeuwigheid zijn.

Op dit moment denk ik ook niet dat ik m'n kinderen ertegen laat enten. Das ook nog zo'n kwestie. En mijn idee erover kan nog veranderen, daar ben ik me van bewust. Gelukkig ligt de leeftijd waarop het moet om vrij te kunnen reizen pas op 12 jaar. Ik hoop dat dat zo blijft.
Lizzy schreef: Maar hoe ga je met deze preventieve maatregelen die je noemt 7,6 miljard mensen benaderen en deze pandemie bestrijden? Ook in landen waar ze niet eens geld hebben om hun bips af te vegen? Waar ze hun behoefte en afwas doen in 1 en dezelfde rivier?

Weet je, hoewel het in de kern mogelijk hartstikke waar is allemaal: is zo'n statement minder dan een pleistertje bij een slagaderlijke bloeding in geval van deze pandemie..... In de hele wereld ligt men gewoon massaal dood te gaan aan de covid. Kun je toch niet aankomen met "ga gezond leven, ontspannen, meer bewegen en minder stress"? Gaat dat helpen, in India?

Dus nou, heel eerlijk? Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe volgens deze experts een pandemie bestreden moet worden als je bevolking die al sinds jaar en dag rookt, drinkt, te hard werkt, ongezond eet, niet beweegt, of iedere dag een strijd moet leveren om überhaupt aan eten te komen, etc.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal "leuke praatjes voor het individu in het uber rijke westen". Die toch al gezond leefde en bezig was met gezondheid. Die kun je misschien van een ernstige covid infectie redden. Maar hoe ga je die andere miljoenen mensen redden in deze pandemie? Die wereldwijd 4 miljoen slachtoffers heeft gemaakt. Vier miljoen dode mensen.

En kijk ik dan naar alleen Nederland (wat lichterlijk lastig blijft aan gezien een pandemie een wereldwijd probleem is, dus ik vind het getuigen van een soort kokerblindheid om alleen aan je eigen landje te denken): hoe ga je 17 miljoen mensen er van overtuigen dat ze al die preventieve maatregelen moeten nemen? In een land waar iedereen weet dat je van roken dood gaat en 22% van onze bevolking rookt?
Dat dus. Ik vind dat zo'n dooddoener, ga maar gezonder leven. Mensen die gezond leven krijgen net zo goed covid.
En in de US bijvoorbeeld koop je een fastfoodmenu voor een dollar terwijl je daar niet eens een krop sla voor kunt kopen.

Lizzy schreef: di 29 jun 2021, 09:07 Maar hoe ga je met deze preventieve maatregelen die je noemt 7,6 miljard mensen benaderen en deze pandemie bestrijden? Ook in landen waar ze niet eens geld hebben om hun bips af te vegen? Waar ze hun behoefte en afwas doen in 1 en dezelfde rivier?

Ja, dat is nu eenmaal de realiteit. Ik blijf het moeilijk vinden dat veel mensen dat niet zien.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 09:26 Ik ga er verder niet meer op in.
Ik volg mijn gevoel, en heb geen vertrouwen in de vaccins.

Corona discussies vreten negatieve energie en dat is ongezond. :biggrin2:
Dus hoofd leeg en bezig gaan met zaken die er toe doen.
Fijne dag, en blijf gezond met of zonder vaccin !
Lekker makkelijk weer: als het een beetje moeilijk wordt om gewoon eens een keer inhoudelijk antwoord te geven op de vragen die gesteld worden naar aanleiding van je eigen beweringen trek je je terug.

Fijne dag dan maar in je bubbel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door