Basil schreef: ↑di 29 jun 2021, 08:41
Zij geloven in een stuk preventie, gezonder eten, meer bewegen, het voorkomen van ziek worden. Jouw experts zorgen voor een vaccin en testen en uiteindelijk gaat alleen dat het echt niet redden. In nederland wordt weinig ingezet op preventie maar wel klagen over hoge zorgkosten.
Maar hoe ga je met deze preventieve maatregelen die je noemt 7,6 miljard mensen benaderen en deze pandemie bestrijden? Ook in landen waar ze niet eens geld hebben om hun bips af te vegen? Waar ze hun behoefte en afwas doen in 1 en dezelfde rivier?
Weet je, hoewel het in de kern mogelijk hartstikke waar is allemaal: is zo'n statement minder dan een pleistertje bij een slagaderlijke bloeding in geval van deze pandemie..... In de hele wereld ligt men gewoon massaal dood te gaan aan de covid. Kun je toch niet aankomen met "ga gezond leven, ontspannen, meer bewegen en minder stress"? Gaat dat helpen, in India?
Dus nou, heel eerlijk? Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe volgens deze experts een pandemie bestreden moet worden als je bevolking die al sinds jaar en dag rookt, drinkt, te hard werkt, ongezond eet, niet beweegt, of iedere dag een strijd moet leveren om überhaupt aan eten te komen, etc.
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal "leuke praatjes voor het individu in het uber rijke westen". Die toch al gezond leefde en bezig was met gezondheid. Die kun je misschien van een ernstige covid infectie redden. Maar hoe ga je die andere miljoenen mensen redden in deze pandemie? Die wereldwijd 4 miljoen slachtoffers heeft gemaakt. Vier miljoen dode mensen.
En kijk ik dan naar alleen Nederland (wat lichterlijk lastig blijft aan gezien een pandemie een wereldwijd probleem is, dus ik vind het getuigen van een soort kokerblindheid om alleen aan je eigen landje te denken): hoe ga je 17 miljoen mensen er van overtuigen dat ze al die preventieve maatregelen moeten nemen? In een land waar iedereen weet dat je van roken dood gaat en 22% van onze bevolking rookt?