fem fatale schreef:
En hoewel een kat misschien niet zal bevriezen en ontdooien, is het ook niet per se dat alle roofdieren alles wat ze vangen meteen opeten. Mijn katten eten met veel plezier de restjes van mijn fret op, en dat ligt dan al minstens 24 uur buiten de koeling en als ik de fret haar zin zou geven, zou ze rustig dingen eten die al een week ongekoeld zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat ze "in het wild" zoveel kieskeuriger zouden zijn en alles meteen op zouden eten, ook als ze een keer een konijn oid te pakken, wat niet in één keer op kan. Gezien het gemak waarmee mijn katten (en fret) konijnen een rondleiding geven door het huis, vermoed ik dat hun instinct is om iets wat meerdere maaltijden is, ergens te verstoppen en later verder te eten. Ook daar gaan massa's vitaminen bij verloren.
Al dan niet massa's...ik denk dat we honden en katten erg onderschatten, tuurlijk treed er verlies op, dat is echt geen geheim, ik denk echter dat honden en katten veel beter zijn in daarmee om te gaan dan we denken.
Als ze in het wild een week lang niks vangen (honden/wolven dan voornamelijk) vallen ze ook niet om, dus mss dat ze het kunnen opslaan voor barre tijden ofzo, geen idee, maar als het zo dramatisch zou zijn als voorgespiegeld hier zouden honden en katten allang zijn uitgestorven.
De katten van mijn oma, zo in de oorlog en ervoor zeg maar, die woonden in de bakkerij leefden overdag van melk en brood en snachts van de muizen en ratten in de bakkerij, en die vielen ook niet om met 2 jaar, die werden ook allemaal 10+