Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
frodo quin schreef:
Ehm, ik zou die hond echt niet terug brengen en het zou mij raar lijken als het asiel daar juridisch het recht toe heeft. Verkocht is immer verkocht en zolang de eigenaar niet klaagt over verborgen gebreken lijkt er mij niets aan de hand.
Niet iedere eigenaar kan een nest pups grootbrengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Zuzanna
hannabelgje schreef:Niet iedere eigenaar kan een nest pups grootbrengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Deze man heeft inderdaad met het asiel afgesproken dat hij de hond terug brengt. Dat gebeurt niet omdat het asiel vindt dat dat moet, maar omdat de man van zichzelf weet dat hij geen nest pups kan grootbrengen. Om wat voor reden dan ook (niet genoeg kennis, tijd, slechte fysieke gezondheid, ik weet het niet). Hij vindt, ondanks alles, dat de hond daar beter kan zijn dan bij hem. Wat hij verder met ze heeft afgesproken over bezoeken enzo weet ik niet, daar heb ik ook niets mee te maken.
Gezien de flater die het asiel hier gemaakt heeft vind ik het niet meer dan normaal dat ze de hond en haar pups gaan verzorgen. Ik hoop maar dat alles goed gaat.
Door Kaela
De meeste asiels hebben ook vrijwilligers die als pleeggezinnen functioneren. Hopelijk heeft het asiel iemand in het netwerk die de mogelijkheid heeft deze hond thuis te laten bevallen en de kraamtijd door te laten brengen.
Zuzanna schreef:Pfft, wat ik vandaag gehoord heb...
Ik maak elke ochtend een wandeling met Ziva. Door de weeks een half uuertje, in het weekend uitgebreider. Dan eindigen we bij een van de losloopveldjes hier in de buurt. Ik ben daar op zondag ochtend al een paar keer een man met een border collie tegen gekomen.
De eerste keer even staan kletsen, de hond en Ziva konden het goed vinden en waren lekker aan het rennen. Ik vond het een mooie hond, zei dat ook. De man vertelde dat hij haar de dag ervoor uit het asiel had opgehaald. O, wat leuk, zei ik, is het nog een jong beestje? Ja, net een jaar.
Nou, even staan kletsen en toen weer verder gelopen. Ik heb ze daarna nog één keer gezien, en vanochtend weer. Die hond komt even een aaitje bij mij halen, ik kijk op haar neer en zie meteen: die draagt pups.
Ik verbaasde me erover; zo'n jonge hond, pas net bij de baas en nu al gedekt? Ik heb mijn gedachtes maar voor me gehouden, had geen zin in een discussie. Maar toen begon die man er zelf over. Hij had haar uit het asiel gehaald en er was hem verteld dat ze net loops was geweest. Kan dus zijn dat ze schijndrachtig wordt. Maar toen de hond steeds dikker werd, besloot hij toch eens naar de da te gaan. Dat was gisteren. Blijkt ze hoog drachtig!
Ik zeg nou ja, misschien heeft ze maar kort in het asiel gezeten en is ze van tevoren gedekt. Maar nee, blijkbaar heeft ze drie maanden in het asiel gezeten en is ze dus echt daar gedekt!

Ik heb het verhaal met klapperende oren aangehoord, dat een asiel zoiets laat gebeuren! Dat druist echt regelrecht in tegen waar een asiel voor staat. Tuurlijk snap ik dat er veel met vrijwilligers gewerkt wordt die niet altijd even veel verstand van dieren hebben, op mijn 14e was ik er zelf zo een. Maar dan moet er toch iemand verantwoordelijk zijn en tegen die mensen zeggen dat ze die teef uit de buurt van reuen moeten houden?! En als er dan iets fout gaat, hou je de hond langer daar tot je weet dat ze niet dragend is? Of zeg je op zijn minst tegen de nieuwe eigenaar wat er gebeurd is?
Nu zit die man met een hond waar hij heel blij mee is, die hij voor het werpen en de pupperiode terug kan brengen, hopende dat ze daar goed verzorgd wordt en dat alles goed gaat, om haar na twee maanden terug te kunnen nemen en te hopen dat het voor haar karakter en lichamelijke gezondheid geen nadelige gevolgen heeft!
De hond mag, na aan haar nieuwe baas gewend te zijn geraakt, terug naar het asiel, wat de eerste keer al niet verantwoordelijk met haar is omgegaan, om daar in deze kwetsbare periode verzorgd te worden, en dan weer terug te gaan naar haar baas. Niemand weet natuurlijk ook door welke reu ze gedekt is. De teef is erg smal, want border collie. En de meeste honden in die asiels zijn toch de stevige staffords...
Die man heeft de verantwoordelijkheid om te zeggen dat hij de zorg van een teef en haar pups niet op zich kan nemen. Het asiel kan moeilijk anders dan die hond tijdelijk verzorgen, maar of dat goed gaat?

Pfft, sorry, ik moest het even kwijt...
Wat erg :(

Schandalig dat ze daar is gedekt en vreselijk sneu dat ze straks weer bij haar baasje weg moet voor de bevalling en zoogtijd...
Door Kaela
Gisteravond en vanavond tuintje zo goed als winterklaar gemaakt. Alleen het boompje nog snoeien, maar daarvoor moet de kliko nog leeg. En nog een aantal planten afwachten die nog niet ver genoeg zijn om kort te knippen. Wel al wat planten verplaatst en veel onkruid en afgestorven planten weggeruimd. Het ziet er weer respectabel uit!
Door eelke
Kaela schreef:Gisteravond en vanavond tuintje zo goed als winterklaar gemaakt. Alleen het boompje nog snoeien, maar daarvoor moet de kliko nog leeg. En nog een aantal planten afwachten die nog niet ver genoeg zijn om kort te knippen. Wel al wat planten verplaatst en veel onkruid en afgestorven planten weggeruimd. Het ziet er weer respectabel uit!
Ik dacht dat volgende week, als we vakantie hebben, te gaan doen. Gaat het de hele week regenen ::)

Ik was veeeeeeeeeel te vroeg wakker, 5.15. Er om 6 uur maar uit gegaan en nu bakjes koffie aan het leuten. Tot tevredenheid van Joep, want die was al alleen beneden omdat de meneer al was gaan werken. En dan weet hij nog niet eens dat ik net voor 170,- aan barf heb besteld :cool:

Zo dan maar eens inloggen op het werk - laatste dagje werken voor de vakantie vandaag. Lekker dingen afronden, tijd genoeg voor nu.
Door Kaela
eelke schreef:Ik dacht dat volgende week, als we vakantie hebben, te gaan doen. Gaat het de hele week regenen ::)

Ik was veeeeeeeeeel te vroeg wakker, 5.15. Er om 6 uur maar uit gegaan en nu bakjes koffie aan het leuten. Tot tevredenheid van Joep, want die was al alleen beneden omdat de meneer al was gaan werken. En dan weet hij nog niet eens dat ik net voor 170,- aan barf heb besteld :cool:

Zo dan maar eens inloggen op het werk - laatste dagje werken voor de vakantie vandaag. Lekker dingen afronden, tijd genoeg voor nu.
Je leeft nog :circle: :circle: :circle: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:
Door eelke
Kaela schreef:Je leeft nog :circle: :circle: :circle: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:

Haha ooooh ja! :biggrin2: maar nu blijkt mijn 'slaap' dus wel stuk ;D

Grapjassen daar. Word ik terug gebeld; we weten zeker dat we een rode kaart in uw brievenbus hebben gedaan. Ik weet zeker van niet, ik zal de buren eens vragen. Ja doe dat. Wat kan het nu voor kwaad dan? Ja dat weet ik niet. Uhhh oké... nu word ik teruggebeld door de afdeling kwaliteit. Bij de buren gevraagd, die hebben ook geen rode kaart gehad. Straks nog eens bij de andere buren vragen.

Dus misschien ga ik dan morgen alsnog dood hoor, je weet het niet hé ::)
Door dinky89
Blijf posten, dan weten we dat we 112 moeten bellen als het stil wordt :biggrin2:

Maandag weer beginnen op het werk na 3 weken vakantie. Helemaal geen zin in want ik zag dat ze mijn agenda alweer overvol gepland hebben ::)
Vandaag nog maar even het grasveld verticuteren voor de winter. En mijn werkkamer nog maar beetje opruimen zodat ik volgende week waar mogelijk rustig thuis kan werken :cool:
Door eelke
dinky89 schreef:Blijf posten, dan weten we dat we 112 moeten bellen als het stil wordt :biggrin2:

Maandag weer beginnen op het werk na 3 weken vakantie. Helemaal geen zin in want ik zag dat ze mijn agenda alweer overvol gepland hebben ::)
Vandaag nog maar even het grasveld verticuteren voor de winter. En mijn werkkamer nog maar beetje opruimen zodat ik volgende week waar mogelijk rustig thuis kan werken :cool:
Haha, oh jee, ik moet ook nog werken!

Je hebt wel prima weer gehad de afgelopen 1,5 week trouwens. Morgen mijn eerste dag en dan gaat het....regenen...
Door dinky89
Nou de zaterdag hele dag in de auto gezeten vanuit denemarken dus weinig echt meegekregen van het mooie weer. Zondag familiedag dus wel hele dag lekker buiten en sindsdien is het bewolkt en triest weer en heb ik de zon nauwelijks nog kunnen spotten in het noorden ;)
Zoals min vriend zei: het leek meer herfstvakantie dan zomervakantie ;D
Door eelke
Ach, we kwamen een echt hondenmeisje tegen; mooie hond mevrouw, kan ie trucjes? Honden zijn mijn lievelingsdieren net als paarden *insert verhaal over paarden die ze ooit eens zag* ondertussen Joep aaien die het wel gezellig vond maar ook eigenlijk wel weer wilde doorlopen. Verder nog een heel verhaal dat je kunt zien hoe een hond boos is en waar ze woont. Oh en Joep is een hele mooie naam!

En toen liepen we maar door, want Joep had haast, hij krijgt zo eten :)

Ik vond het wel lollig, zo'n meisje wat zo vrij kletst.
Door Kaela
eelke schreef:Ik dacht dat volgende week, als we vakantie hebben, te gaan doen. Gaat het de hele week regenen ::)

Dat was voor ons reden om het toch maar na een paar pittige werkdagen nog te doen. Met droog weer tuinieren is toch een heel stuk fijner. Heb ook wat planten verplaatst, hoop dat ze het overleven (vorig jaar is alles wat ik verplaatst heb doodgegaan :( ).

Voor 170 euro aan barf bestellen, oei, dat mis ik wel. Ik bestel tegenwoordig voor 50 euro kvv voor de katten en daar doen we dan een eeuwigheid mee. Saaaaaaai.

Ik zit wat te hangballen. Ga zo even hardlopen, als mijn ontbijtje gezakt is. En dan komt de appie boodschappen brengen en dan heb ik avonddienst. Komend weekend lekker weinig op de planning, daar heb ik zin in!!!
Door eelke
Kaela schreef:Dat was voor ons reden om het toch maar na een paar pittige werkdagen nog te doen. Met droog weer tuinieren is toch een heel stuk fijner. Heb ook wat planten verplaatst, hoop dat ze het overleven (vorig jaar is alles wat ik verplaatst heb doodgegaan :( ).

Voor 170 euro aan barf bestellen, oei, dat mis ik wel. Ik bestel tegenwoordig voor 50 euro kvv voor de katten en daar doen we dan een eeuwigheid mee. Saaaaaaai.

Ik zit wat te hangballen. Ga zo even hardlopen, als mijn ontbijtje gezakt is. En dan komt de appie boodschappen brengen en dan heb ik avonddienst. Komend weekend lekker weinig op de planning, daar heb ik zin in!!!
Als het goed is, is het vandaag droog, dus ik hoop wel ff het gras te kunnen maaien en dan kalk erop te kunnen doen. En de peren te plukken, en misschien nog wat hop.

De afgelopen week was erg druk, dus ik dacht bij alle taken; dat komt vrijdag dan wel. Maar ja, deze vrijdag is ook niet oneindig natuurlijk :P

170 euro was hier normaal wat ik zo'n beetje maandelijks bestelde ;D maar nu alleen voor Joep klinkt het ook wel als veel hoor. Ik let nu wel echt minder op prijs, waar ik eerder echt geen spiervlees van 4 euro zou kopen, kan dat nu prima.

Lekker niksig weekend is heerlijk! Ik heb het boek van Isa Hoes te leen, dus ook wel zin om daar in te kruipen :)
Door Kaela
eelke schreef:Als het goed is, is het vandaag droog, dus ik hoop wel ff het gras te kunnen maaien en dan kalk erop te kunnen doen. En de peren te plukken, en misschien nog wat hop.

De afgelopen week was erg druk, dus ik dacht bij alle taken; dat komt vrijdag dan wel. Maar ja, deze vrijdag is ook niet oneindig natuurlijk :P

170 euro was hier normaal wat ik zo'n beetje maandelijks bestelde ;D maar nu alleen voor Joep klinkt het ook wel als veel hoor. Ik let nu wel echt minder op prijs, waar ik eerder echt geen spiervlees van 4 euro zou kopen, kan dat nu prima.

Lekker niksig weekend is heerlijk! Ik heb het boek van Isa Hoes te leen, dus ook wel zin om daar in te kruipen :)
Ik ben deze week begonnen in "Poging iets van het leven te maken". Echt enorm vermakelijk, een aanrader!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door