Vanavond zijn we voor controle naar de dierenarts hier geweest om te kijken hoe lang we nog door moeten gaan met de antibiotica. Omdat Breezer sinds vrijdag ook weer een beetje aan het krabben en bijten was geslagen, heeft meneer weer wat bulten in z'n nek gekregen, en ook bij z'n rechter oor en oog is het wat kalig aan het worden nu. Afijn ik vertel dit tegen de da hier, en ze zegt ik ga voor de zekerheid toch nog ff een afkrapsel maken van z'n nek. En echt tot mijn grote schrik, en waar ik nooit meer aangedacht had zat het afschrapsel vol met demodex mijten. Echt heel erg veel zaten er zei ze. Achteraf denk ik het was te verwachten met zo'n weerstand killer als Prednison. Pfffffff lekker dan kan er ook nog wel bij. Ook was zijn rechter oor erg vies dus dat kon het krabben aan zijn oor verklaren. Houd het dan echt nooit op??
Maar goed heb nu afgesproken dat we weer gaan wassen met Ectodex, dag 1 halve hond, dag 2 andere helft, dag 3 rust, dag 4 halve hond, dag 5 andere helft enz enz. En dan volgende week maandag weer even bellen hoe het eruit ziet.
Jeetje zeg het ging zo goed en nou dit weer. Bah bah bah. Ze gaat wel voor me informeren hoe of wat nu in de vakantie met de zandvliegjes enzo.
Ook is er sinds april dit jaar een nieuw product op de markt wat hetzelfde werkt als Stronghold, Adavantage enzo. Ben even de naam kwijt .......max was het. Hierin schijnt een kleine hoeveelheid van de werkzame stof van Ectodex te zitten. Het werkt dus tegen demodex, oormijt, vlooien, teken enz. En het werkt dus voor vlooien hetzelfde als Advantage. Waarschijnlijk wil ik dat dan gaan gebruiken na de vakantie ipv Advantage. Dit middel is ook speciaal gemaakt voor honden met chronische demodex zoals Breezer.
Nou tot zover weer deze helaas teleurstellende update, maar we gaan er weer vol goede moed tegenaan.