Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vanavond even langs de dierenarts hier geweest. De dierenarts zelf was er niet, maar de assistente vondt het er mooi en rustig uit zien.
Heb nog voor 10 dagen extra antibiotica mee gekregen, want ze was het wel met me eens dat het echt nog langer moest.
Heb nu een afspraak gemaakt voor de 16e, dan kijkt de dierenarts er zelf nog even naar om te zien hoe lang we nog door moeten gaan.
Prednison geef ik nu om de dag een halfje, en dat gaat naar mijn beleving goed.
Zie hem niet echt jeuk klachten hebben, behalve als hij het warm heeft door de zon bijvoorbeeld.
Meneer is ook weer een beetje aangekomen. Hij was ruim 2,5 kilo afgevallen door de prednison. Hij woog 15 kilo, was afgevallen naar 12,5 kilo, en weegt nu 13,7. Vindt hem opzich wel mooi zo, dus probeer hem nu een beetje zo te houden.

Dus wordt vervolgd weer.
Inmiddels is meneer een week prednison vrij. En het gaat nog steeds hetzelfde. Soms komt er nog een etterbultje te voorschijn, maar over het algemeen is alles heel rustig. Ik heb het idee dat het een beetje stil staat, het wordt niet beter maar ook niet slechter. Maandag gaan we naar de da hier om te kijken hoelang we nog door moeten gaan met de antibiotica.
Vanavond zijn we voor controle naar de dierenarts hier geweest om te kijken hoe lang we nog door moeten gaan met de antibiotica. Omdat Breezer sinds vrijdag ook weer een beetje aan het krabben en bijten was geslagen, heeft meneer weer wat bulten in z'n nek gekregen, en ook bij z'n rechter oor en oog is het wat kalig aan het worden nu. Afijn ik vertel dit tegen de da hier, en ze zegt ik ga voor de zekerheid toch nog ff een afkrapsel maken van z'n nek. En echt tot mijn grote schrik, en waar ik nooit meer aangedacht had zat het afschrapsel vol met demodex mijten. Echt heel erg veel zaten er zei ze. Achteraf denk ik het was te verwachten met zo'n weerstand killer als Prednison. Pfffffff lekker dan kan er ook nog wel bij. Ook was zijn rechter oor erg vies dus dat kon het krabben aan zijn oor verklaren. Houd het dan echt nooit op??  :'( :'(
Maar goed heb nu afgesproken dat we weer gaan wassen met Ectodex, dag 1 halve hond, dag 2 andere helft, dag 3 rust, dag 4 halve hond, dag 5 andere helft enz enz. En dan volgende week maandag weer even bellen hoe het eruit ziet.
Jeetje zeg het ging zo goed en nou dit weer. Bah bah bah. Ze gaat wel voor me informeren hoe of wat nu in de vakantie met de zandvliegjes enzo.
Ook is er sinds april dit jaar een nieuw product op de markt wat hetzelfde werkt als Stronghold, Adavantage enzo. Ben even de naam kwijt .......max was het. Hierin schijnt een kleine hoeveelheid van de werkzame stof van Ectodex te zitten. Het werkt dus tegen demodex, oormijt, vlooien, teken enz. En het werkt dus voor vlooien hetzelfde als Advantage. Waarschijnlijk wil ik dat dan gaan gebruiken na de vakantie ipv Advantage. Dit middel is ook speciaal gemaakt voor honden met chronische demodex zoals Breezer.

Nou tot zover weer deze helaas teleurstellende update, maar we gaan er weer vol goede moed tegenaan.
Hier weer een wat voorzichtig positief update'tje.

We hebben hem nu 3x gewassen met de ectodex. Afgelopen zondag hadden we een buitenshow, dus ik had de kale plekken ingesmeerd met factor 30. Ook heeft hij de hele dag met zo'n koelhalsband om z'n nek gelopen. En toen we 's avonds thuis kwamen was de huid in z'n nek weer heerlijk zacht. Het dikke droge olifant achtige huid was ingeruild voor een heerlijk zacht baby velletje.

En jaaaa het grootste nieuws, ik voel sinds vandaag echte stoppeltjes en minihaartjes van zo'n 2mm lang.  Helemaal geweldig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door