Wat vreselijk om mee te maken

Hoop dat jullie allemaal de nacht goed hebben kunnen slapen.
Dikke

voor jullie allemaal.
Ik heb een hond die niet lief aan de lijn is naar andere honden. Echt als je hem dan ziet en hoort denk je hij verscheurd ze.

Daarom ga ik juist het liefst naar het losloop gebied. Omdat hij los eigenlijk niets doet, tenzij de andere hond bepaald gedrag vertoont.
Of angstig of juist provocerend . En dat kan dan weer in situaties leiden of Bency gaat pesten of doet lelijk of hij vlucht idd.
Als Bency wil gaan pesten of lelijk wil terug doen waarschuw ik hem door een harde NEE en meestal is dat genoeg en loop hij door.
1x gehad dat hij niet gelijk wou ophouden en ja toen de ballenwerper naar mijn eigen hond gegooid en had hij door dat hij dus moest luisteren. Kwam gelijk naar me toe en keek heel schuldig. (waar ik stiekem wel om moest lachen). En wat heel dubbel is want moest hem wel gelijk belonen voor het komen.
Als hij vlucht heb ik idd een ballenwerper en een extra bal in jaszak die ik dan heel snel zijn kant opgooi en hij hopelijk achter de bal aan gaat en er mee terug komt. (Gelukkig 1x gebeurd en het ook werkte).
We hebben natuurlijk ook een x gehad dat mijn man alleen met hem liep en hij vluchtte helaas is hij toen 3 u weg geweest

Vandaar ook dat we nu naar een stuk gaan wat veel groter is en geen drukke wegen vlakbij zijn.
Maar als mijn hond echt een andere hond zal aanvallen en schreeuwen niet helpt, andere hond het niet red om zelf te verdedigen dan mag de andere eigenaar idd mijn hond schoppen. ( zou het mss zelf ook doen als ik er het dichtste bij staat). Maar geld ook andersom red mijn hond het zelf niet zou ik ook de andere hond schoppen. ???
Hoewel ik na het lezen van deze topic hoop dat ik eraan denk en het lukt om de riem om de aanvallende hond te gooien en zo die weg kan trekken. Of idd achterpoten te pakken krijgen.
Trouwens ik roep Bency altijd bij me als er iemand ons gaat passeren of dat nu een loper, hond met eigenaar , fietser of auto is.
En ik merk steeds vaker dat wanneer hij een stukje voor ons uit loopt en hij iets ziet naderen hij dus mijn kant opkomt en naast me gaat staan en ik dus zijn halsband vast pakt en we het even laten passeren. Helaas gaat dat alleen nog niet zonder lelijk doen als er een hond bij is die dus passeert. Dus als hij dan naar me toe komt en ik zie dat er een hond bij is die los loopt laat ik Bency ook los, is de andere hond aangelijnt gaat hij ook aan de lijn en ja dan maar kort en dan maar ff lelijk doen.
Want aan de lijn gewoon passeren lukt echt niet met Bency