Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door coby.p
tssssssssssssssssssss, wat een ... eigenaars met zo,n reaktie,
arme patsy, jeetje, en dat dus al meerdere keren met herders.
niet te geloven toch, sommige hondenbazen. >:(
Door Jantina
Het zijn trouwens weer de weer de weekenden van de nieuwjaarswandelingen van RVs enzo. Dan kunnen opeens alle honden los en met elkaar en letten de bazen niet op... zo irritant
Door Lizzy
Jantina schreef: Het zijn trouwens weer de weer de weekenden van de nieuwjaarswandelingen van RVs enzo. Dan kunnen opeens alle honden los en met elkaar en letten de bazen niet op... zo irritant
Ja :-X
Door Pauline
Hoe is het met jullie Doortje?  :-*

Er is vandaag ook een teckelwandeling hier in de omgeving, maar no way dat ik meega. Weet dat ze veel kleiner zijn en "minder" schade aan kunnen richten dan herders, maar toch pas ik er lekker voor. Ik heb zo'n hekel aan grote groepen eigenaren en honden.  :-X
Wat vreselijk voor Patsy jou en je vader! En wat asociaal van de eigenaren. Ik ben daar heel makkelijk in. Ik doe aangifte.  Ik kan het op dat moment niet meer veranderen voor de gebeten hond.. mogelijk kan mijn aangifte er wel voor zorgen dat de eigenaar zocht dat dit niet nog een keer kan gebeuren!

De vraag wie wat triggert vind ik op dat moment niet zo relevant wat ik belangrijker vind het zsm stoppen! En dat vind ik het meest kwalijke aan deze situatie. Er staan notabene meerdere eigenaren bij die er naar kijken en niets doen.

Van mij mag er een wet komen dat als je dit doet je weet ik veel 3 maand de bak ik kan of zo..
Door Kaela
yvette_van_alert schreef: Van mij mag er een wet komen dat als je dit doet je weet ik veel 3 maand de bak ik kan of zo..
Yvette for president!
vanaalst schreef: word het wel lekker rustig!!
Hoe héérlijk zou dat zijn! Dan hoefde ik zo niet in de auto te stappen naar een godverlaten plek om te kunnen hardlopen, maar dan kon ik dat gewoon in het park doen waar we op uitkijken!

Dorothea, ik hoop dat jullie de nacht goed doorgekomen zijn en een beetje bekomen zijn van de schrik. Patsy zal zich vast bont en blauw voelen, dikke kus voor op haar neus!
Door Thea
Wat vreselijk om mee te maken :'( :'(
Hoop dat jullie allemaal de nacht goed  hebben kunnen slapen.
Dikke  :bigarmhug: voor jullie allemaal. :-* :-*

Ik heb een hond die niet lief aan de lijn is naar andere honden. Echt als je hem dan ziet en hoort denk je hij verscheurd ze. :-\
Daarom ga ik juist het liefst naar het losloop gebied. Omdat hij los eigenlijk niets doet, tenzij de andere hond bepaald gedrag vertoont.
Of angstig of juist provocerend . En dat kan dan weer in situaties leiden of Bency gaat pesten of doet lelijk of hij vlucht idd.
Als Bency wil gaan pesten of  lelijk wil terug doen waarschuw ik hem door een harde NEE en meestal is dat genoeg en loop hij door.
1x gehad dat hij niet gelijk wou ophouden en ja toen de ballenwerper naar mijn eigen hond gegooid en had hij door dat hij dus moest luisteren. Kwam gelijk naar me toe en keek heel schuldig. (waar ik stiekem wel om moest lachen). En wat heel dubbel is want moest hem wel gelijk belonen voor het komen.
Als hij vlucht heb ik idd een ballenwerper en een extra bal in jaszak die ik dan heel snel zijn kant opgooi en hij hopelijk achter de bal aan gaat en er mee terug komt. (Gelukkig 1x gebeurd en het ook werkte).
We hebben natuurlijk ook een x gehad dat mijn man alleen met hem liep en hij vluchtte helaas is hij toen 3 u weg geweest :-\
Vandaar ook dat we nu naar een stuk gaan wat veel groter is en geen drukke wegen vlakbij zijn.

Maar als mijn hond echt een andere hond zal aanvallen en schreeuwen niet helpt, andere hond het niet red om zelf te verdedigen dan mag de andere eigenaar idd mijn hond schoppen. ( zou het mss zelf ook doen als ik er het dichtste bij staat). Maar geld ook andersom red mijn hond het zelf niet zou ik ook de andere hond schoppen. ???

Hoewel ik na het lezen van deze topic hoop dat ik eraan denk en het lukt om de riem om de aanvallende hond te gooien en zo die weg kan trekken. Of idd achterpoten te pakken krijgen.

Trouwens ik roep Bency altijd bij me als er iemand ons gaat passeren of dat nu een loper, hond met eigenaar , fietser of auto is.
En ik merk steeds vaker dat wanneer hij een stukje voor ons uit loopt en hij iets ziet naderen hij dus mijn kant opkomt en naast me gaat staan en ik dus zijn halsband vast pakt en we het even laten passeren. Helaas gaat dat alleen nog niet zonder lelijk doen als er een hond bij is die dus passeert. Dus als hij dan naar me toe komt en ik zie dat er een hond bij is die los loopt laat ik Bency ook los, is de andere hond aangelijnt gaat hij ook aan de lijn en ja dan maar kort en dan maar ff lelijk doen.
Want aan de lijn gewoon passeren lukt echt niet met Bency
Door Lil
O ik heb Cay ook een keer of 5 een mega rotschop gegeven, maar dus voordat ze bij de andere hond was zodat ze geen hap kon zeggen. Ik geloof dat als ze hap zou zeggen het geen strak plan meer was.

Met bal afleiden durf ik niet meer. Boris is meerdere keren belaagd geweest door een andere hond (die normaal lief deed) omdat die andere vreemde hond zijn bal wilden hebben. Cay was ook zo'n trut die als ze de kans kreeg de bal van een andere hond afpakte (ze deed niet lelijk naar de andere hond maar jatte wel ballen bij het leven). Best lastig, want ik speel en train eigenlijk nooit meer echt met ballen met mijn hond om die reden. Mijn achtertuin is klein, dan kun je niet echt gooien.

Hoe is het met jullie allemaal na een nacht (hopelijk) slapen?
Laatst gewijzigd door Lil op zo 12 jan 2014, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Monique77
Als een van mijn honden dit gedrag zou laten zien, dan is het einde oefening en gaan we dus niet meer naar een losloopgebied totdat we het gedrag onder controle hebben middels intensieve training met een GT (en als het gedrag er in blijft ondanks het trainen, dan gaat de betreffende hond dus niet meer los !

Ook snap ik de leuke en gezellig groepswandeling nooit zo goed, waar het gros meer bezig is met lullen ipv met het gedrag van hun hond  ::)

Ik durf haast wel te wedden dat iedereen die hier op het forum zit dit een belachelijke actie/reactie van de herders en eigenaren vind, en van mening is dat dit niet mag gebeuren !

Helaas zijn er zat eigenaren die zich niet inlezen in gedrag van honden, geen conclusies trekken bij bepaalde gedragingen van hun hond, en hun verantwoordelijkheid niet durven te nemen  :-\
Want hé, honden lossen alles zelf op .. Dat gaat veel beter dan als wij ons er mee bemoeien
En hoe vaak hoor je wel niet "Dit doet hij/zij anders nooit" (en zie je het zelfde gedrag even later bij een andere hond gebeuren)

Ook wij lopen vaak in gebieden waar het niet vol zit met van die hersenloze eigenaren ... Niet omdat mijn honden iets flikken wat ik niet wil, maar puur en alleen om het feit dat mijn honden nu sociaal en open zijn, en ik dat niet wil laten verklooien door een hond/aantal honden zoals gemeld in dit topic

Omgekeerde wereld ? Absoluut, en helaas kun je dan nog steeds niet altijd 100% voorkomen dat je hond gegrepen word  :-\
Laatst gewijzigd door Monique77 op zo 12 jan 2014, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dian
O wat een nachtmerrie Dorothea! En wat een eikels die baasjes van die honden, je gaat daar toch naar toe, je haalt je honden dan toch weg?? Ik zal wel te simpel denken >:( >:( >:( >:(

Hoe is het nu met Patsy?? En met je vader? Niets overgehouden van de val?? Heel veel beterschap voor Patsy......... :-* :-* :-*
Door El_Kato
Jezus wat heftig! Hoe is het nu met Patsy en je vader?

Ga je nog aangifte doen of de rasvereniging informeren? Dit moet je als vereniging of club ook niet willen hoewel je dit soort vehalen ook van HUS roedels hoort  :-X

Gisterenmiddag liep ik met Rana op het Geestmeerambacht (in de buurt van Alkmaar) zie ik een vrouw met 5 witte herders aankomen. In principe ga ik er niet voor uit de weg want ga van het beste uit en daarbij kon ik op dit pad ook niet even opzij. 3 Van de herders rennen al blaffend en grommend op Rana af die zich klein maakt, ruggetje krom, staart weg en oortjes naar achter. Ik loopt er rustig heen en ga er rustig langs zodat Rana met mij verder kon lopen hoor ik achter mijn rug dat er eentje uitvalt naar Rana ik brullen, honden dropen iets af. Rana en ik lopen een paar stappen door komt die vrouw eraan met dus nog 2 herders. Ik nog roepen dat dit niet zo'n fijne begroeting is krijg ik als antwoord: Het is alleen maar onzekerheid, pure onzekerheid! Heb er nog achteraan gebruld dat het dan wel fijn zou zijn als ze daar wat aan ging doen maar het boeide haar weinig. Denk dat als Rana weg gevlucht was of uit angst had gehapt (dat kan ze best wel doen) dat er in iedergeval 3 herders bovenop haar waren gedoken want met zijn drieën hoef je nergens bang voor te zijn  >:( 

Bij mij liep het gelukkig goed af, helaas voor Patsy, jij en je vader anders  :'(

Hoop dat jullie alle 3 er geen narigheid aan overhouden  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door