- do 01 mar 2012, 17:12
Oh sorry, ik moet hier overheen gelezen hebben. Het is heel moeilijk om te reageren op een situatie die je niet eerst zelf heb kunnen observeren. Staan de bakken op een rustige en goed toegankelijke plaats. Is de mogelijkheid aanwezig dat Japie ooit een slechte bakervaring gehad heeft, door schrikken of pijn? Normaal gesproken zouden 3 bakken op 2 katten voldoende zijn. Maar het is uit te proberen om op een rustige plaats een extra bak erbij te zette. Wat voor bakken zijn het? Groot, klein, open gesloten, met of zonder klepje. En wat voor vulling gebruik je? Misschien een ander type bak er bij of eventueel gevuld met een andere vulling? Ik zelf zou dit zeker proberen, naast wat je al doet natuurlijk. Als je het probleem via twee kanten aanpakt door én de geur weg te nemen én een extra bak erbij te zetten, maak je de kans dat het niet meer voorkomt alleen maar groter. Maar daarnaast zou ik ook zeker nog laten uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Je kunt wassen wat je wilt en alles uit de kast trekken om herhaling te voorkomen, wanneer er een medische oorzaak is zal al je moeite tevergeefs zijn. En mocht je hem betrappen, mopperen heeft zeker geen zin, hooguit dat je een kans hebt dat je het probleem erger zou kunnen maken.
Heel veel succes met het vinden van het probleem en de oplossing!