Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Ik heb het eea opgeschreven over hoe en met wat schoonmaken, maar ik wil je ook nog benadrukken dat het echt beter is om eerst een medische oorzaak uit te sluiten. Dus een heel vers plasje naar de dokter brengen of kat met volle blaas en al mee naar de dokter.
Door Zaniematsu
Hallo Doranto,

Hoeveel kattenbakken heb je staan? En waar staan ze? Ik hoop dat je de oorzaak gevonden hebt en kunt wegnemen en het in de mand plassen geen medische oorzaak heeft en nu tot het verleden behoort.
Succes met het wassen.

btw Stalfris is een super product ik gebruik het al jaren. Nu de konijnen tijdelijk binnen staan ook voor hun wc-tje ;)
Door Too
@Zaniematsu
[quote="Doranto"]
Ik heb 3 bakken staan. 1 boven, 1 in de woonkamer en 1 in de hal. Ze worden iedere dag schoongemaakt.
[/quote]
;)
Door Zaniematsu
Oh sorry, ik moet hier overheen gelezen hebben. Het is heel moeilijk om te reageren op een situatie die je niet eerst zelf heb kunnen observeren. Staan de bakken op een rustige en goed toegankelijke plaats. Is de mogelijkheid aanwezig dat Japie ooit een slechte bakervaring gehad heeft, door schrikken of pijn? Normaal gesproken zouden 3 bakken op 2 katten voldoende zijn. Maar het is uit te proberen om op een rustige plaats een extra bak erbij te zette. Wat voor bakken zijn het? Groot, klein, open gesloten, met of zonder klepje. En wat voor vulling gebruik je? Misschien een ander type bak er bij of eventueel gevuld met een andere vulling? Ik zelf zou dit zeker proberen, naast wat je al doet natuurlijk. Als je het probleem via twee kanten aanpakt door én de geur weg te nemen én een extra bak erbij te zetten, maak je de kans dat het niet meer voorkomt alleen maar groter. Maar daarnaast zou ik ook zeker nog laten uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Je kunt wassen wat je wilt en alles uit de kast trekken om herhaling te voorkomen, wanneer er een medische oorzaak is zal al je moeite tevergeefs zijn. En mocht je hem betrappen, mopperen heeft zeker geen zin, hooguit dat je een kans hebt dat je het probleem erger zou kunnen maken.
Heel veel succes met het vinden van het probleem en de oplossing!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door