Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Iris73 schreef: 't Zal wel aan mij als nieuweling liggen... maar ik zou toch geen hamstertjes, ratjes, cavia's etc. kunnen voeren... ik heb de diverse links bekeken... ook die van gelukkig dier... en dan zie ik de foto's van dode hamstertjes enzo... en denk aan mijn Bolletje (Russische Dwerghamster) boven en Turbo en Diesel (Mongoolse Gerbils) hier beneden... en ik moet er niet aan denken :-[

Mijn katten denken daar natuurlijk anders over, dat wel... maar voor mij zou zo voeren een ENORME stap zijn!
Eerst maar de hondjes en dan eens kijken naar KKV voor de kattenkinders... en misschien ooit?!
Laten we zeggen dat ik daar nog lang niet aan toe ben! ;)

(ik heb behalve de 5 katten ook 2 honden, 2 gerbils, een hamster, een dwergpapegaai en 24 konijnen (grotendeels uit asiel/opvang), mijn dierenliefde gaat dus ver en betreft veel verschillende dieren... ik heb ook ratten gehad als huisdier, erg intelligente en leuke dieren, en andere knagers. Vandaar mijn weerstand.)
Je hoeft ook geen prooidieren te voeren hoor, je kunt ook gewoon onherkenbaar barfen. Dus gewoon met vlees,bot en orgaan. ;)
Iemand wel eens bij : Amsterdam: Animal attraction in de Burgemeester Fockstraat 53, geweest?

Is wel lekker dichtbij voor mij. Maar hoe zijn de prijzen??
Die staan helaas niet online.

Ze hebben trouwens ook in de bestellijst cavia's staan.. zijn die ook voor de poes? of net iets te groot?
ik denk dat ze gewoon DW-prijzen hanteren, dus 1 euro de muis ofzo. maar je kan altijd binnenstappen om te vragen natuurlijk.

cavia is wel voor kat, maar hier probeer ik dat toch maar niet. ik denk dat otje het niet wegkrijgt, als ze het al eet (er zit geen staart aan). sien houdt niet van knaagdier.
Weet iemand ook een dierenwinkel of ander soort winkel waar prooien gekocht kunnen worden in Zeeland?
Wij kopen nu bij de dierenwinkel, maar die heeft alleen eendagskuikens. En bij de slager en poelier alleen geplukt e.d., dus geen hele dieren meer. We zouden graag wat varieren, vandaar.
de kale kwartels van dogshape hebben nog wel de noodzakelijke orgaantjes in zich (hartje, levertje), maar het darmstelsel is er uit. en de veertjes er af. ik ken jouw lokale poelier niet, dus weet niet in hoeverre deze dat ook hebben. er zit een poelier hier in a'dam op de albert cuijp en die heeft ook kwartels. die zijn aan de binnenkant wel helemaal zonder organen, dus ook zonder de essentiele. de kwartels van die poelier zijn dus spiervlees+vleesbot.
heb jij mss dezelfde poelier als flin? die woont ook in zeeuwenland en doet geregeld boodschappen voor de katten bij de poelier daar.

de duiven en kwartels van kiezebrink zijn helemaal vol en heel, net als levende, maar dan dood. en bevroren.
kiezebrink komt alles heel netjes en professioneel leveren met een koelwagen, dus alles is nog helemaal bevroren dan. ze hebben wel een minimaal bestelbedrag van €175 ex BTW, daaronder zijn de bezorgkosten €20. ik bestel met meerdere mensen samen en zo kom ik wel aan de gratis bezorging.
mwjah,... zeeland Middelburg...klinkt heul bekent... :D

'k voer m'n katten voornamelijk van 'onze' lieve  poelier, (kippenruggen, parelhoen, duif, kwartel, kalkoenvlees, en soms wild...) met daarnaast nog wat islamiet,(nijn, geit, schaap, lam)  dsz: kuikens en hamsters, (muis 's niet lekkur)
en nog wat supermarktaanbiedingsvoer...of gemalen smuldier...

misschien woont Arenda bij je  in de buurt, mocht je willen samen  bestellen?
weet iemand miss een adres voor prooidieren in omgeving den haag?

ik heb jullie lijstje af gewerkt en niemad bezort in den haag.
en toen ik eindelijk dacht dat ik een dierenwinkel in delft had die ook op jullie lijst stond, bleek hij gesloten vanwegen nieuwe bouw.

dus weet iemand een adres voor prooie dieren in of omgeving den haag?
zowel hele prooi als een uitgebreid assortiment barf onderdelen en kant en klare vleesvoedingen voor kat (en hond)

www.versvoer.nl
Burensedijk 19
4011 KG Zoelen

06-55861052

afhalen kan altijd op afspraak
thuisbezorging met diepvriesauto op afspraak

bezorging in heel Gelderland en Utrecht; zie voorwaarden op de site
de overige provincies een straal van 75 km (routenet)
woont u iets verder: informeer gerust naar de mogelijkheden

met vriendelijke groet
Petra Riedijk
koekje schreef: zo te zien komen hun dingen ook bij Kiezebrink vandaan.
ja, dat lijkt idd zo, maar de prijzen zijn per kg oid niet hoger, en 't is per kleine hoeveelheid te bestellen, er is dus geen minimale besteleenheid

maar 'k weet (nog) niet precies de aflever prijzen....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door