Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Minusplus schreef: Hoe werkt dat spul ?
Is het de schurende werking of wat er in zit ?
Als het de niet de schurende werking is dan is het goedkoper om het in NL te kopen in een ruwere vorm.

Marina
Het gaat niet om de schurende werking(denk ik) want het is een poeder dat je door het eten kan mengen.

Is prozym dan in NL te koop? Ik kon hem op intenet niet vinden.
Minusplus schreef: [Is prozym dan in NL te koop? Ik kon hem op intenet niet vinden.

Nee maar wel Ascophyllum Nodosum
En dat is dan zeewier of kelp... :-\

Prozym plaque off
Composition Powder oral:  Ascophyllum nodosum D1070 purified (specifically selected seaweed).  Additive absence, of conservative ones, of sugar, of gluten.  Rich in natural iodine. 
(Free translation)

Dat moet dan de plaque weghalen? :-\
Omdat Tor 6 maand gekookt eten heeft gegeten, heeft ie ook grote tandsteen op z'n kiezen...en 't gaat echt niet weg met kelp door 't eten want dat krijgt ie altijd al.
De DA heeft 't ergste eraf gekrabt en ik probeer ook regelmatig z'n tanden te poetsen. :-\
En met rauw voer is het ook al minder geworden.

Prozyme wat ik hier koop is poeder wat o.a helpt met spijvertering.
http://www.prozymeproducts.com/
202spots schreef: En dat is dan zeewier of kelp... :-\

Prozym plaque off
Composition Powder oral:  Ascophyllum nodosum D1070 purified (specifically selected seaweed).  Additive absence, of conservative ones, of sugar, of gluten.  Rich in natural iodine. 
(Free translation)

Dat moet dan de plaque weghalen? :-\
Omdat Tor 6 maand gekookt eten heeft gegeten, heeft ie ook grote tandsteen op z'n kiezen...en 't gaat echt niet weg met kelp door 't eten want dat krijgt ie altijd al.
De DA heeft 't ergste eraf gekrabt en ik probeer ook regelmatig z'n tanden te poetsen. :-\
En met rauw voer is het ook al minder geworden.

Prozyme wat ik hier koop is poeder wat o.a helpt met spijvertering.
http://www.prozymeproducts.com/
deze http://www.prozymeproducts.com/
prozyme is inderdaad wel wat voordeliger ... maar of dat ook bestaat uit  Ascophyllum Nodosum  kan ik uit de beschrijving op de iste niet vinden.... het hele woord komt er niet in voor. Ze spreken wel van enzymen die de spijsvertering positief beinvloeden en dat kan natuurlijk ook zijn effect hebben op het speeksel en dan indirect op de vorming van tandplaque  :-\ 
Minusplus schreef: Ik heb het zeewier besteld en ga het in hun voer doen, laat weten of het wat doet op de tanden.
UItstekend, ik ben best benieuwd.

Ik ga ook prozyme bestellen maar zit nog te dubben "welke" prozyme het wordt.
evds schreef: UItstekend, ik ben best benieuwd.

Ik ga ook prozyme bestellen maar zit nog te dubben "welke" prozyme het wordt.
ga jij het uit Frankrijk bestellen? Zo ja, zullen we dan samen doen en de bezorgkosten delen?
Toen ik Djeena uit het asiel mee naar huis nam (toen7 jaar) zag haar tandvlees er niet best uit, het zag er vuurrood en ontstoken uit. Als ik haar een kluifje gaf werd het een bloederig gebeuren.
Ik ben toen begonnen met haar tanden te poetsen. Een erg gezellig gebeuren, ik verheug mij er ook altijd op. Als ik 's avonds de tandenborstel pak gaat zij rondjes om de tafel lopen. Ach, ik maak er altijd maar een spelletje van. Zij vindt het niet echt leuk maar ik doe het zachtjes en na al die jaren is het resultaat een nog steeds gaaf gebit met gezond tandvlees, terwijl zij toch al ruim 13 is. Ikzelf geloof niet zo in al die poedertjes etc, je poetst toch zelf ook je tanden? Juist door de borstel haal je de tandsteen weg en ik heb zelf paradontose (optrekkend tandvlees) dus het is mij niet geheel onbekend. Overigens is een gezonde mond bij zowel mensen als bij dieren van heel groot belang voor een goede gezondeid. Succes ermee!
djeena schreef: Toen ik Djeena uit het asiel mee naar huis nam (toen7 jaar) zag haar tandvlees er niet best uit, het zag er vuurrood en ontstoken uit. Als ik haar een kluifje gaf werd het een bloederig gebeuren.
Ik ben toen begonnen met haar tanden te poetsen. Een erg gezellig gebeuren, ik verheug mij er ook altijd op. Als ik 's avonds de tandenborstel pak gaat zij rondjes om de tafel lopen. Ach, ik maak er altijd maar een spelletje van. Zij vindt het niet echt leuk maar ik doe het zachtjes en na al die jaren is het resultaat een nog steeds gaaf gebit met gezond tandvlees, terwijl zij toch al ruim 13 is. Ikzelf geloof niet zo in al die poedertjes etc, je poetst toch zelf ook je tanden? Juist door de borstel haal je de tandsteen weg en ik heb zelf paradontose (optrekkend tandvlees) dus het is mij niet geheel onbekend. Overigens is een gezonde mond bij zowel mensen als bij dieren van heel groot belang voor een goede gezondeid. Succes ermee!
Ik denk dat je heel erg gelijk hebt! Poetsen doen wij ook niet voor niets. En ik heb het ook geprobeert maar .... ik houd het niet echt vol  :-\ stom he? Nu is dwan niet meer de watersnelle hyper de pieper hond van en jaar geleden en het aanstippen van het tandvlees gaat nu redelijk goed dus ....

Maar ik kan me ook voorstellen dat de aanleg voor de vorming van tandsteen en onstekingen(daardoor) samen kan hangen met de algmene weerstand van je hond en met zijn spijsvertering(en speeksel) in die zin geloof ik wel in enzymen die dat proces ondersteunen.

Dus misschien maar een gecombineerde aanpak proberen.

Wat gebruik je als tandpasta(voor je hond)? I
waarom vraag je 't niet n's aan je reguliere tandarts?
die zou toch iets meer over de werking van prozym moeten weten?

'k neem toch aan dat er genoeg mensen een 'pocket' /tandsteen probleem hebben, mocht prozym een supermiddel zijn, dan zou een tandarts dit toch wel weten/aanraden?
Voor Djeena gebruik ik van Beaphar; dog a dent tandpasta. Je hebt ook gel maar dat vind ik niet zo prettig. Tezamen met een tandpasta kost het ongeveer 6 euro. Niet goedkoop maar je hebt er niet zoveel van nodig en doet er dus heel lang mee. Ik blijf erbij dat iedere avond poetsen het beste is. Ik heb zelf ook een pocket en het enige wat helpt is heel goed schoonhouden. Als ik naar de mondhygieniste ga dan haalt zij het tandsteen weg en heel belangrijk; zij maakt het glad zodat de bacterieen zich niet kunnen hechten. Als een da het tandsteen weghaalt bij een dier, maakt hij het niet glad en daardoor komt het weer heel snel terug. Ik heb deze wijsheid van mijn eigen tandarts en daardoor is het poetsen zo belangrijk want dat doe je (als het goed is) iedere dag. Overigens mag een hond geen mensentandpasta gebruiken omdat dat gaat schuimen.
Laatst gewijzigd door Djeena op di 01 jan 2008, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaagt Dwan helemaal niet? Ook niet als je hem bv een hele koeiepens geeft? Die kan hij onmogelijk in 1 keer naarbinnen werken (12 kilo) dus hij zou moeten knagen en kauwen.
Poetsen is op zich een goed idee maar als er eenmaal tandsteen en ontstekingen zijn werkt dat niet meer.
djeena schreef: Voor Djeena gebruik ik van Beaphar; dog a dent tandpasta. Je hebt ook gel maar dat vind ik niet zo prettig. Tezamen met een tandpasta kost het ongeveer 6 euro. Niet goedkoop maar je hebt er niet zoveel van nodig en doet er dus heel lang mee. Ik blijf erbij dat iedere avond poetsen het beste is. Ik heb zelf ook een pocket en het enige wat helpt is heel goed schoonhouden. Als ik naar de mondhygieniste ga dan haalt zij het tandsteen weg en heel belangrijk; zij maakt het glad zodat de bacterieen zich niet kunnen hechten. Als een da het tandsteen weghaalt bij een dier, maakt hij het niet glad en daardoor komt het weer heel snel terug. Ik heb deze wijsheid van mijn eigen tandarts en daardoor is het poetsen zo belangrijk want dat doe je (als het goed is) iedere dag. Overigens mag een hond geen mensentandpasta gebruiken omdat dat gaat schuimen.
Bij een gebitsreining worden, na het verwijderen van tandsteen, ook de tanden gepolijst dus glad gemaakt. In principe wordt dan de vorming van aanslag moeilijker maar neemt niet weg dat het toch weer gaat komen als ik er niet iets aan doe qua onderhoud. Hij heeft nu eenmaal die aanleg. Ik wilde met paradontax gaan poetsen maar dat kan ik dus maar beter niet doe...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door