Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door James
Oh en het fine tunen... Dat is de reden waarom ik niet meer apart spiervlees heb. Mijn grote hond gaf al wel hele mooie kleine keutels die wat lichter van kleur zijn, maar de kleintjes niet. Daarom ben ik dus naar 60% vleesbotten gegaan. Er zit toch vaak zat vlees nog aan die karkassen. Ik zal wel mazzel hebben met mijn leverancier ;D
De kipkarkassen is het enige wat over het algemeen vrij kaal is, vandaar ook het ei op die dagen... Maar het gevogelte is echt alleen het filétje uit gegaan en zit dus nog meer dan genoeg aan...

Vandaag bijna afgewisseld met een muis die mijn katten gevangen hadden. Maar die is toch maar de prullenbak in gegaan. Stel je voor dat mijn luie katten hem te pakken hebben gekregen omdat ie vergiftigd is...
Door James
Vandaag had ik fazant overblijfsels op het menu, dus hartje, lever, maag, nekjes, dat soort spul. Ze haalde allemaal hun neus ervoor op >:(
Dus eend en fazant zit er voorlopig niet in. Het ligt lekker in de vriezer te wachten op betere tijden...
[quote="James"]
Vandaag had ik fazant overblijfsels op het menu, dus hartje, lever, maag, nekjes, dat soort spul. Ze haalde allemaal hun neus ervoor op >:(
Dus eend en fazant zit er voorlopig niet in. Het ligt lekker in de vriezer te wachten op betere tijden...
[/quote]

Gewoon ff flink laten vasten. Je weet wel van die honger en die rauwe bonen? Nou, dat geldt ook voor rauwe dooie beessies ;D ;D ;D
Door James
[quote="Kruimel"]
Gewoon ff flink laten vasten. Je weet wel van die honger en die rauwe bonen? Nou, dat geldt ook voor rauwe dooie beessies ;D ;D ;D
[/quote]

Rauwe bonen? Truucje om ze te laten vasten? Ik durf die van mij nog niet echt te laten vasten hoor. Verder dan een dag ben ik nog niet gegaan en dan hebben ze echt nog geen honger genoeg....

Wat ik al wel doe is als ze iets niet eten het weg halen. Een paar uur later probeer ik het dan nog eens nadat ik het iets smakelijker heb geprobeerd te maken. Daarna herhaal ik het nog een keer en meestal gooi ik dan leverworst in de strijd. Als het dan nog niet lukt vinden ze het echt niet lekker. Dan geef ik ze een heel klein beetje van iets wat ze wel eten, maar veel te weinig en dan probeer ik het de volgende dag nog een keer.

Dit heeft alleen succes gehad met lever en dat eten ze nu inderdaad steeds makkelijker. Met vis lukt het als ik slechts een heeeeel klein beetje vis doe in veel lekkere dingen, dus dat komt ook wel goed met een beetje opbouwen.

Maar fazant en eend vonden ze echt ranzig hoor, hier bleven ze hun neus voor ophalen...
Echt schudden met hun hoofd en ik kreeg beloften dat ze het nog niet wilde eten als ze een week moesten vasten... Ik heb ze maar gezegd dat ze me niet uit moesten dagen...

Tsja, of die honden iets van dat gesprek mee kregen.... :P
Door roefus
Maar als ze alles lusten......behalve 'fazant en eend'.....is dat dan zo erg?
Dan eten ze al het andere toch?
Ik kan nog niet eens 's aan fazant en eend komen.
Wellicht in de toekomst.
Vindt het al een prestatie om aan heel veel andere dingen te komen.......

Mij lijkt als ze alles eten en er is afwisseling genoeg....dan hoeft het toch niet per se 'fazant' te zijn ofzo?
Of ligt je vriezer en nu 'tjokkie-vol' mee ? :( :( :(
Dan is het natuurlijk wel vervelend.
Door James
Haha nee, het is niet dat mijn hele vriezer vol ligt. Maar wel 1,5 lade. Als het alleen eend en fazant is dan is het inderdaad niet zo erg, alleen ik hoop maar dat het echt alleen bij die 2 dingen blijft.

Alleen 1 van de honden eet nog steeds geen ander gevogelte dan kip en dat vind ik wel te eenzijdig. Gelukkig eet die weer wel vis...

Maar ik verwacht gewoon dat ze nog meer niet zullen gaan eten, maar we blijven proberen, maandag konijn... De parelhoen en de kwartel is op die ene hond na wel erg goed gevallen. Zelfs bij de katten...

Mijn kleintjes eten nog geen vis. Maar daar ben ik ook mee aan de slag.

Maar ik ga de fazant en de eend door mijn net nieuwe en blinkende vleesmolen gooien en dan scheelt het weer in ruimte. En ik dan kan ik er steeds een beetje van door voer doen. Wellicht dat ze er dan aan wennen...
Door roefus
Oké, dan laat ze maar lekker 'wennen' :D :D :D

Moet zelf ook nog kijken wat er hier 'gelust' wordt.
Tot nu toe gaat 'alles' er redelijk in (de hond was wel al rauw vlees gewend, maar niet al die botten).
De kat probeert voorzichtig.....maar elke ochtend is zijn bakje tóch leeg ;D
Vandaag staat geit op het menue (hebben ze nog nooit eerder gehad).
Vanalles wat...ribbetjes en allemaal onderdelen (die ik niet precies herken).
Ben benieuwd.
Door James
Nou, vandaag hebben de kleintjes hun visje netjes opgegeten. Ik voor de moeilijkste helemaal een mix gemaakt, met daardoor ook nog haring in tomatensaus. Veel tomatensaus erbij gedaan ook, ik dacht dat vindt ze vast wel lekker. Maar nee hoor...

Die kleine reu die at het zo makkelijk weg. Die wordt echt steeds makkelijker. Ik had het alleen maar met de groente vermengd en weg was het.

Dus ik dacht, ik geef hem nog een beetje gemalen zalmkop met wat van die haring in tomatensaus (met weinig saus) en ik geloof dat hij ook een beetje vol zat al, dus hij paste ervoor. Begint ineens die moeilijke meid daarvan te eten?! Daar zakte echt mijn broek vanaf. Vorige keren wilde ze er niets van weten en moest ik het nog helemaal vermengen met al het lekkers uit mijn koelkast.... En nu zat ze bijna pure zalmkop te eten en wel 100 gram...

En mijn moeilijke gevogelte eter heeft gisteren een gemalen mixje gegeten van 400 gram waarvan 70% kip en 30% parelhoen. Ok, hij heeft eerst een kwartier staan schudden met zijn hoofd. Daarna een hapje en weer uitgespuugd. Maar uiteindelijk heeft hij het gegeten. En nog wel bijna alles ook. Ok, met vreselijk lange tanden... maar toch...

Waar zo'n vleesmolen toch allemaal niet goed voor is ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door