Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Cindy de Wolf schreef: zo 06 mar 2022, 14:50 >:( >:( >:( >:( en dan zeggen collega's tegen mij oh het wordt mooi weer kan je lekker wandelen, dan krijg ik al vlekken, en zeg geef mij maar bewolkt, koud en miezerregen, DAN kan ik lekker lopen.

Er is een reden waarom ik rond 05.15 wandel...Nu zo op zo'n zondagmiddag no way hoezee.
Hier ook op zondag vreselijk
Normaal rustig altijd kom bijna nooit iemand tegen
Maar zondags pff
Afgelopen zondag ook
Ik keurig mijn honden aan de lijn
Komt er een stel aan met loslopende hond
Uiteraard richting mij. Zeg nog het is hier geen losloop gebied
O waarom heeft u u honden vast
Pfff ben maar doorgelopen ::)
Wij hebben gelukkig een plekje gevonden waar we weinig mensen met honden tegen komen.
In de wijk is het vaak spitsroeden lopen.
Mensen laten hun honden maar gewoon los en het moet zich maar redden.
Één van de shelties vind andere honden niet leuk dus dat is niet grappig voor hem.
De grote grijze geitenbreier vindt andere honden geweldig maar die is "eng" dus daar kunnen ze ineens hun loslopende-projectiel wel vast houden ::)
Robian schreef: do 10 mar 2022, 13:14 Wij hebben gelukkig een plekje gevonden waar we weinig mensen met honden tegen komen.
In de wijk is het vaak spitsroeden lopen.
Mensen laten hun honden maar gewoon los en het moet zich maar redden.
Één van de shelties vind andere honden niet leuk dus dat is niet grappig voor hem.
De grote grijze geitenbreier vindt andere honden geweldig maar die is "eng" dus daar kunnen ze ineens hun loslopende-projectiel wel vast houden ::)
Ja dat is een beetje het voordeel van de wat grotere 'engere' honden. Die van ons gaan standaard altijd vast als ik mensen en/of honden tegen kom. Ze zijn weliswaar wat lomp maar heel braaf en sociaal, maar ik maak eigenlijk maar zelden mee dat iemand zijn hond dan op die van ons af laat lopen gelukkig.
Laatst gewijzigd door doranto op do 10 mar 2022, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Doranto schreef: do 10 mar 2022, 13:23 Ja dat is een beetje het voordeel van de wat grotere 'engere' honden. Die van mij gaan standaard altijd vast als ik mensen en/of honden tegen kom. Ze zijn weliswaar wat lomp maar heel braaf en sociaal, maar ik maak eigenlijk maar zelden mee dat iemand zijn hond dan op die van ons af laat lopen gelukkig.
Omdat ik altijd shelties heb gehad kende ik het dus echt niet dat mensen dwars door de bosjes gaan om je te ontwijken.
Ik vind het heerlijk dat ze hun fikkies bij zich houden.
En dat terwijl de grote grijze geitenbreier zo zijn best doet om te vertellen dat hij erg leuk is (oortjes plat, grote kwispel, piep liedje zingen).
Gelukkig kan de huidige gemiddelde hondeneigenaar geen lichaamstaal lezen ;D
Wij lopen binnen een paar minuten al in het groen, dat we ook nog vanuit de tuin kunnen zien. Geen losloopgebied maar alle honden lopen wel los en dat is nooit een probleem.
Sinds we uit Rotterdam weg zijn heb ik niet meer meegemaakt dat een hond aan stukken werd gescheurd, oogjes nog aan een klein spiertje over de kop hangend, of een pootje eraf, of dood, dat kon ook nog. Nu was dat niet aan de orde van de dag maar ik was toch altijd akelig op mijn hoede.
Ik kan me ook de tijd nog herinneren , dan liep men met een grote boog om mij heen
Twee Hollanders, twee Duitsers en een terriër. Vooral de voor velen onbekende Hollanders waren heul gevaarlijk . Dat is idd wel een voordeel van wat grotere honden

Mijn mond viel van de week open , zo waar eens een eigenaar die aan mij vroeg of het goed was als zij haar grote hond los kon laten bij mijn kleine smurf . Ja hoor , prima . Was me al snel duidelijk dat het om een leuke hond ging . Mini en maxi hadden duidelijk plezier met elkaar
En ja , ook ik kijk ernaar uit . Straks lekker naar het Noorden , stukken rustiger dan hier
smulpaap schreef: do 10 mar 2022, 16:13 Ik kan me ook de tijd nog herinneren , dan liep men met een grote boog om mij heen
Twee Hollanders, twee Duitsers en een terriër. Vooral de voor velen onbekende Hollanders waren heul gevaarlijk . Dat is idd wel een voordeel van wat grotere honden

Mijn mond viel van de week open , zo waar eens een eigenaar die aan mij vroeg of het goed was als zij haar grote hond los kon laten bij mijn kleine smurf . Ja hoor , prima . Was me al snel duidelijk dat het om een leuke hond ging . Mini en maxi hadden duidelijk plezier met elkaar
En ja , ook ik kijk ernaar uit . Straks lekker naar het Noorden , stukken rustiger dan hier
Wij hadden het omgekeerde. Ik ben altijd heel voorzichtig met kleintjes en Shadow. Maar hij heeft nu een pekinees als vriend. Dat vonden wij al spannend maar de bazin van de pekinees zei ‘dat gaat goed’ - en dat klopte. Is een grote kleine hond. Maar zij wandelde met een vriendin met een ander klein bolletje wol en die liet hem ook ineens op Shadow af lopen. En wij hadden zoiets van ‘niet doen’ maar wederom ging het wonderlijk goed. Shad is trouwens niet los; wij ontmoeten nu dagelijks bijna de hertjes….
Siberienne schreef: do 10 mar 2022, 16:27 Wij hadden het omgekeerde. Ik ben altijd heel voorzichtig met kleintjes en Shadow. Maar hij heeft nu een pekinees als vriend. Dat vonden wij al spannend maar de bazin van de pekinees zei ‘dat gaat goed’ - en dat klopte. Is een grote kleine hond. Maar zij wandelde met een vriendin met een ander klein bolletje wol en die liet hem ook ineens op Shadow af lopen. En wij hadden zoiets van ‘niet doen’ maar wederom ging het wonderlijk goed. Shad is trouwens niet los; wij ontmoeten nu dagelijks bijna de hertjes….
Wij hebben Teaghan ook altijd aan de riem.
Verassend genoeg zijn de kleine hondjes niet onder de indruk van hem.

Het zijn de grote honden die zoiets hebben van :o
Hellup een flatgebouw… :nerves:

Ik merk wel dat sinds corona er enorm veel honden bij zijn gekomen in de wijk. En de meeste mensen hebben geen idee wat er aan de andere kant van de lijn hangt ::)
Ik ben toch een beetje blij dat ik niet de enige ben die last heeft ;D . Gedeelde smart is halve smart ;D . En nu verhuizen naar Drenthe, Groningen of Gelderland is gewoon geen optie. De huizen zijn overal onbetaalbaar. En wekelijks van Groningen naar R'dam rijden naar mijn moeder is ook om meer dan 1 reden geen goed idee :-X

Maar ja, je begint nu echt wel de gevolgen van de Corona pups te zien. Mensen hebben echt geen flauw benul en omdat het er nu zoveel zijn, valt het extra op. Ik las van de week dat de pensions tot eind van het jaar volgeboekt zitten, nog noooooit zo druk geweest en zo vaak nee hebben moeten verkopen want al die Corona hondjes: die baasjes moeten wel gewoon 3 keer per jaar op vakantie nu ::)
Nu ik met Zoë regelmatig in Eindhoven loop raak ik ook met regelmaat geïrriteerd. Meneer was gisteravond Zoë uit gaan laten terwijl ik boodschappen deed. Kwam er ook een loslopende hond richting Zoë. Hij doet niks hoor.... euh nee maar de mijne wel. Dat is zo'n hond die in de toekomst doodgebeten gaat worden. En dat dan heel raar vinden.... Is gewoon in een woonwijk met aanlijnplicht. Ook hangen er overal poepzakjes daar en iedere 3 meter een vuilnisbak. Er is een prachtig speelveld en speeltuintje voor kinderen wat jaja bezaaid ligt met hondenstront. Hoe is het mogelijk. Gratis zakjes en tig vuinisbakken. Hoe aso ben je dan. Niet normaal.
Ik hoop toch nog ff in België te wonen eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Ik heb geen hond maar een poes die graag aan een tuigje mee naar buiten gaat. Helaas kan ik niet van onze omheinde oprit af met haar. Zoveel honden die gewoon los rond wandelen met baasjes die druk zijn met hun mobieltje. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als ik met Nooshi zou lopen en er komt een loslopende hond aan!! :o
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat wij verschillende kennissen hebben die hier gezellig aan de bel trekken om koffie te drinken mét hond!! Hoe dan??😱
En als je er dan vriendelijk iets van zegt vinden ze dat overdreven.
Ingeborg1958 schreef:Ik heb geen hond maar een poes die graag aan een tuigje mee naar buiten gaat. Helaas kan ik niet van onze omheinde oprit af met haar. Zoveel honden die gewoon los rond wandelen met baasjes die druk zijn met hun mobieltje. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als ik met Nooshi zou lopen en er komt een loslopende hond aan!! :o
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat wij verschillende kennissen hebben die hier gezellig aan de bel trekken om koffie te drinken mét hond!! Hoe dan??Afbeelding
En als je er dan vriendelijk iets van zegt vinden ze dat overdreven.
Ligt er helemaal aan wat de hond van katten vindt. Hier altijd honden samen met katten gehad. En de honden gaan ook mee naar ouders, zussen en vrienden die katten hebben. Nooit een probleem.

Maar pfffff Lizzy, ik deel je ervaring. De honden groeien hier volgens mij aan de boom. En veel "maar de mijne doet niks". Nee, maar de mijne is daar klaar mee, met haar 13,5 lentes en zit niet meer te wachten op die springdingen en stoomwalzen. En ja, dan heb ik een valse herder. Al snauwt ze ze alleen maar weg, meer lef heeft ze niet. Afbeelding En ze zit tegenwoordig altijd vast met wandelen, omdat ze anders alleen druk is met de krant lezen en doen we er drie keer zo lang over AfbeeldingAfbeelding
Gelukkig een plek gevonden waar je nooit iets tegen komt, maar ja, dat heb ik vaker gedacht en dan zien mensen je een paar keer lopen en ja hoor, weg is de rust.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

BlissSpirit schreef: vr 11 mar 2022, 14:08 Ligt er helemaal aan wat de hond van katten vindt. Hier altijd honden samen met katten gehad. En de honden gaan ook mee naar ouders, zussen en vrienden die katten hebben. Nooit een probleem.

Ongeacht de hond, een kat kan onwijs veel stress hebben van hondenbezoek in hun veilige huis. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat je als hondeneigenaar daar respect voor hebt en even vraagt of het wel kan.
Wij deden Otje altijd boven, en de stress die zij er van had was goed te doen. Maar echt leuk vond ze het niet en het is wel haar huis, haar veilige plek.
Kaela schreef:
Ongeacht de hond, een kat kan onwijs veel stress hebben van hondenbezoek in hun veilige huis. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat je als hondeneigenaar daar respect voor hebt en even vraagt of het wel kan.
Wij deden Otje altijd boven, en de stress die zij er van had was goed te doen. Maar echt leuk vond ze het niet en het is wel haar huis, haar veilige plek.
Zeker, maar dat geld omgekeerd net zo. En hier worden de dieren niet ergens anders naar toe verkast. Hun huis, dus je past je aan of blijft weg.
Even heel zwart/wit gesteld dan hè AfbeeldingAfbeelding

BlissSpirit schreef: vr 11 mar 2022, 14:51 Zeker, maar dat geld omgekeerd net zo. En hier worden de dieren niet ergens anders naar toe verkast. Hun huis, dus je past je aan of blijft weg.
Even heel zwart/wit gesteld dan hè AfbeeldingAfbeelding

Huh? Probleem wat gesteld wordt is dat mensen onaangekondigd met hun hond binnen willen komen wandelen voor een bakje koffie in een huis waar een kat woont. En dan vind ik dus dat de rechten van die kat ver voor gaan op die van de bezoekende hond. Of die nou fantastisch is met katten of niet.

Dat wij Otje boven deden was als er aangekondigd bezoek in overleg een hond mee kwam. Omdat Otje dat prima genoeg vond. Onze keuze. Maar onaangekondigd met een hond op de stoep staan gaf gedoe en stress. Dat is gewoon niet netjes, daar hoor je als hondenbaasje rekening mee te houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door