Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
Lizzy schreef:Ah! Mijn hersenen registreerde alleen witte en ik bedacht daar zelf heddur bij :biggrin2: Sorry Rita hahaha
had je al cbd olie ingenomen? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door eelke
Ja of iets met bloed. Het is iets. Net als met muggen, dat de een wel gestoken wordt en de andere niet. Maar wat precies?
Door Kaio
Lizzy schreef:Vind ik ook, dood aan alle teken! Ik zou ook echt gek worden, van 20+ teken :-X :-X . Dat is gewoon niet meer te doen :-X :-X

Het schijnt trouwens ook met de zuurgraad van de huid van je hond te maken te hebben, of ze een tekenmagneet zijn of niet.
Zuurder betekent minder?

Ja veel zeggen ziekere en of zwakkere dieren hebben meer, maar dat klopt hier dus absoluut niet. Maci met zijn huidproblemen heeft er bijna nooit een, vinden de teken zeker ook stinken :biggrin2: Kaio wat een megamagneet vanaf begin af aan was, die zat altijd onder, en die was best fit te noemen.
Dus met de zuurgraad geloof ik eerder, net zoals muggen mij altijd verkiezen boven maakt niet uit wie er naast mij staat >:(
Door Cathelijn
Een kortharige hond is wel een stuk handiger heb ik gezien. De smous van een vriendin pikte vorig jaar op onze vakantie een hoop meer teken mee dan Ilan. Ook zie ik vrij snel een paar haartjes omhoog staan.
En dan nog vind ik grotere teken: het is gewoon niet echt te doen om alles te zien
Door Siberienne
Lizzy schreef:Maar goed, als we die nimfen nou meestal zullen missen bij onze honden: dan zou je toch verwachten dat inmiddels zo'n beetje alle honden wel antistoffen hebben tegen/voor de ziekte van Lyme? (aangezien 20 a 25% van de teken inmiddels besmet zijn met die Borrelia bacterie)
Dat is toch ook zo? Uit de oude proefschrift uit Groningen kwam dat toch al?
Door Ina
Dat blijft toch een goor, bijzar vraagstuk die teken :(

Ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit overdreven last hebben, zo af en toe voel ik er 1 bij Misty... bij Aysa zie je ze direct en krijgen ze tijdens de wandeling al een zwieper

Maar opeens vorige week.... twee volle teken op de grond :o , 1 aan haar wang en 1 in haar oor.....4 teken op 1 dag :nerves:
Toen vroeg ik me ook echt af hoe ik die ooit heb kunnen missen?
Gewoon 2 grote volle, volwassen teken op de grond.... die hebben dus al even aan haar gezeten want ik neem aan dat die niet in een halve dag volgezogen zijn

Brrr.... ik vind ze zooooo gruwelijk >:(

Toen dus maar meteen de geraniums er weer tegenaan gegooid....en nog beter controleren, maar (knock-knock) tot nu toe weer schoon

Maar mijn vraag was dus eigenlijk.... hoe lang duurt het om als volwassen teek je vol te zuigen?....want dan heb ik ze dus echt voor mijn gevoel een paar dagen gemist
Door Siberienne
Een van mijn vorige Huskies had best vaak teken, de andere bijna nooit. De huidige heren ook niet vaak maar ik weet ook zeker dat ik dingen mis.

Ooit bij een husky teefje van vrienden van ons er 100 afgeplukt. Die was waarschijnlijk door een tekennest gelopen oid. Die was daar knap beroerd van. Was geen hond van aaien en friemelen maar toen mochten we met z’n vieren zoeken en verwijderen. Ze vond het allemaal goed. Arme ding....
Door eelke
Ina schreef:Dat blijft toch een goor, bijzar vraagstuk die teken :(

Ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit overdreven last hebben, zo af en toe voel ik er 1 bij Misty... bij Aysa zie je ze direct en krijgen ze tijdens de wandeling al een zwieper

Maar opeens vorige week.... twee volle teken op de grond :o , 1 aan haar wang en 1 in haar oor.....4 teken op 1 dag :nerves:
Toen vroeg ik me ook echt af hoe ik die ooit heb kunnen missen?
Gewoon 2 grote volle, volwassen teken op de grond.... die hebben dus al even aan haar gezeten want ik neem aan dat die niet in een halve dag volgezogen zijn

Brrr.... ik vind ze zooooo gruwelijk >:(

Toen dus maar meteen de geraniums er weer tegenaan gegooid....en nog beter controleren, maar (knock-knock) tot nu toe weer schoon

Maar mijn vraag was dus eigenlijk.... hoe lang duurt het om als volwassen teek je vol te zuigen?....want dan heb ik ze dus echt voor mijn gevoel een paar dagen gemist
Volgens mij wisselt dat enorm. Mijn gevoel zegt 4 uur tot 3 dagen ofzo, maar da's niet echt ergens op gebaseerd, dat zou ik op moeten zoeken.
Door fransbulletje
Hugo en Oliver hebben zelden een teek en onze vorige bullen net zo.
De enige keren dat ze een teek hadden was als we op vakantie waren, bosomgeving.
Ik druppel nu cdvet afweerconcentraat op hun tuigen als we op vakantie gaan en geen teken meer gezien.
Door src_esther
Hier zitten bijna geen teken. Ik heb bij Ko een paar keer (op 1 hand te tellen) zo'n ieniemienie teekje (nimf) gevonden. Bijna altijd in zijn lies. Valt niet mee om die kleine rot dingetjes te verwijderen.
Wat ik me altijd afvraag: wat is het nut van teken? Van heel veel insecten begrijp ik het nog, maar teken?...
Door Siberienne
src_esther schreef:Hier zitten bijna geen teken. Ik heb bij Ko een paar keer (op 1 hand te tellen) zo'n ieniemienie teekje (nimf) gevonden. Bijna altijd in zijn lies. Valt niet mee om die kleine rot dingetjes te verwijderen.
Wat ik me altijd afvraag: wat is het nut van teken? Van heel veel insecten begrijp ik het nog, maar teken?...

Waarom zouden ze een ander nut moeten hebben anders dan bestaan voor zichzelf?

Ik las toevallig dat teken 18 jaar (!) zonder eten kunnen. Von’k wel bijzonder feit..
Door src_esther
Siberienne schreef:Waarom zouden ze een ander nut moeten hebben anders dan bestaan voor zichzelf?

Ik las toevallig dat teken 18 jaar (!) zonder eten kunnen. Von’k wel bijzonder feit..
Zijn ze nog belangrijk voedsel voor een ander diersoort. Zoals er zonder muggen geen zwaluwen zouden zijn om een voorbeeld te geven... Als er geen muizen zouden zijn, zou ik niet net een kerkuil voorbij hebben horen komen...
Door eelke
Oh ja, parelhoenen eten teken...

Maar die kunnen ook vast andere beestjes eten hoor, zo noodzakelijk zijn teken niet.
Door constance.blokzijl
Lola heeft een tekenband, ik loop nou eenmaal in gebieden waar veel besmette teken te vinden zijn en ik durf het niet zonder, en toch is er van de week een volgezogen teek van haar afgevallen, terwijl ik normaal bij haar echt wel teken zie omdat ze kort haar heeft.
Maar ik vind die dingen ook zo vies!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door