Lizzy schreef:Ah! Mijn hersenen registreerde alleen witte en ik bedacht daar zelf heddur bijhad je al cbd olie ingenomen?Sorry Rita hahaha

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Ah! Mijn hersenen registreerde alleen witte en ik bedacht daar zelf heddur bijhad je al cbd olie ingenomen?Sorry Rita hahaha
nikèdog2000 schreef:had je al cbd olie ingenomen?Ja, kun je het merken?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lizzy schreef:Vind ik ook, dood aan alle teken! Ik zou ook echt gek worden, van 20+ tekenZuurder betekent minder?![]()
. Dat is gewoon niet meer te doen
![]()
![]()
Het schijnt trouwens ook met de zuurgraad van de huid van je hond te maken te hebben, of ze een tekenmagneet zijn of niet.
Lizzy schreef:Maar goed, als we die nimfen nou meestal zullen missen bij onze honden: dan zou je toch verwachten dat inmiddels zo'n beetje alle honden wel antistoffen hebben tegen/voor de ziekte van Lyme? (aangezien 20 a 25% van de teken inmiddels besmet zijn met die Borrelia bacterie)Dat is toch ook zo? Uit de oude proefschrift uit Groningen kwam dat toch al?
Ina schreef:Dat blijft toch een goor, bijzar vraagstuk die tekenVolgens mij wisselt dat enorm. Mijn gevoel zegt 4 uur tot 3 dagen ofzo, maar da's niet echt ergens op gebaseerd, dat zou ik op moeten zoeken.![]()
Ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit overdreven last hebben, zo af en toe voel ik er 1 bij Misty... bij Aysa zie je ze direct en krijgen ze tijdens de wandeling al een zwieper
Maar opeens vorige week.... twee volle teken op de grond, 1 aan haar wang en 1 in haar oor.....4 teken op 1 dag
![]()
Toen vroeg ik me ook echt af hoe ik die ooit heb kunnen missen?
Gewoon 2 grote volle, volwassen teken op de grond.... die hebben dus al even aan haar gezeten want ik neem aan dat die niet in een halve dag volgezogen zijn
Brrr.... ik vind ze zooooo gruwelijk![]()
Toen dus maar meteen de geraniums er weer tegenaan gegooid....en nog beter controleren, maar (knock-knock) tot nu toe weer schoon
Maar mijn vraag was dus eigenlijk.... hoe lang duurt het om als volwassen teek je vol te zuigen?....want dan heb ik ze dus echt voor mijn gevoel een paar dagen gemist
src_esther schreef:Hier zitten bijna geen teken. Ik heb bij Ko een paar keer (op 1 hand te tellen) zo'n ieniemienie teekje (nimf) gevonden. Bijna altijd in zijn lies. Valt niet mee om die kleine rot dingetjes te verwijderen.
Wat ik me altijd afvraag: wat is het nut van teken? Van heel veel insecten begrijp ik het nog, maar teken?...
Siberienne schreef:Waarom zouden ze een ander nut moeten hebben anders dan bestaan voor zichzelf?Zijn ze nog belangrijk voedsel voor een ander diersoort. Zoals er zonder muggen geen zwaluwen zouden zijn om een voorbeeld te geven... Als er geen muizen zouden zijn, zou ik niet net een kerkuil voorbij hebben horen komen...
Ik las toevallig dat teken 18 jaar (!) zonder eten kunnen. Von’k wel bijzonder feit..