Kim_S schreef:"Het zit in BARF". Hoe algemeen wil je het hebben zeg... Bij mensen schrijven ze toch ook niet "het zit in vlees". Dit is gewoon weer een bewuste actie om rauw voeren weer levensgevaarlijk te maken, zo lijkt het...
Dat dacht ik dus ook. Het gaat om hazen. En ik maak uit de tekst verder op dat het om een verwerker van KVV gaat (of toch een brokjes fabrikant?? :P . Maar dat is mijn interpretatie van dit hoogstaand stukje journalistiek.

Maar dan nog die mensen van de universiteit vinden zichzelf wel heel belangrijk, pfff. Goed dat ze waarschuwen.
Maar iets in de trant van: We hebben bij een hond, die dit vlees, uit deze batch, heeft gegeten dit aangetroffen. Was wel iets eerlijker geweest dan nu te zeggen BARF is gevaarlijk.
Kim_S schreef:Die haas zal dan naast een smerig karbonaadje gelegen hebben...
Of hij zal per ongeluk in de varkensstal gehuppeld hebben, dat kan natuurlijk ook ::)
Hahahaha, wij kruisen elkaar :biggrin2:

Ik lees net dit:

B. suis biovar 1 en 3 komen bij (wilde) varkens voor. Soms worden runderen, paarden en honden geïnfecteerd. De voor mensen minder pathogene variant B. suis biovar 2 komt in Europa voor bij (wilde) varkens en hazen. B. suis biovar 4 kan worden gevonden bij rendieren, kariboes en wilde hondachtigen, maar niet bij varkens.
Interessant. In 2016 hebben we zo'n zelfde kwestietje gehad. Alleen is dat op de website waar dat toen op stond niet meer te vinden:

Brucellose bij honden in Nederland
vandieropmens.nl/uploads/brucellose_bij_honden_in_Nederland.pdf
11-11-2016: Melding door VMDC: Brucella sp. hond. ... 21-11-2016: Brucella suis biovar I ... Voerspoor onderzoek: 30 ton slachtafval van Argentijnse hazen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door