Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Suzanne schreef: Ach nee toch!
Sterkte!!

Suzanne
Dankje. Ik denk dat we wel wat duimpjes kunnen gebruiken! Hij heeft het echt slecht op het moment. Staat constant op 1 plek te hijgen. Lijkt wel of hij zich niet meer durft te bewegen en ook niet te gaan liggen. Ik hoop dat de pijnmedicatie snel zijn werk doet!
Door Angelique
Ach, wat een naar ongeluk met grote gevolgen  :( duimen draaien dat de pijnmeds hun werk gaan doen en er wat rust gevonden kan worden.

Ik zou voor nu geen heilaarde of groene leem oid geven wat eventueel de werking van de meds kan verminderen. Als ik zo die wond zie dan is een optimale werking van de ab wel gewenst, zo ook van de pijnmeds. Traumeel zou ik wel geven.
Door Nynke
Ojakkes, wat een ontzettend nare wond  :'( :'(  arme Harrie !  En ook arme jij natuurlijk! Ik hoop dat de pijnmedicatie heel snel gaat werken !

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door doranto
Hèhè hij ligt!!
Vanaf dat we terug waren om ca. kwart voor 7 tot nu toe heeft hij constant gestaan en hijgen en zachtjes piepen. Manlief was naast hem op de grond gaan zitten (heeft nu pijn aan zijn kont). Uiteindelijk is hij eerst door zijn achterpoten gezakt (van vermoeidheid denk ik) en is nu gaan liggen. Tjeesus zeg, wat een gedoe! Hij hijgt nu niet meer, maar piept nog wel. Net weer even gebeld met de kliniek. Het drukverband is nog droog en de omvang is niet toegenomen. Dat moest ik in de gate houden, dus heb ik dat maar even opgemeten toen we thuis kwamen. Op het oog is het altijd moeilijk te zeggen of het nu wel of niet dikker wordt. Als het zo blijft, kan er weinig gedaan worden op het moment. Het alternatief is opnieuw onder narcose en de wond weer open maken. Meer pijnmedicatie gaat ook niet meer.  :( Hopelijk gaat het snel beter!
Door doranto
Naarmate de nacht vorderde werd hij wat rustiger. Hij ging steeds staan en stond dan bij iedere uitademing te piepen. Ook wilde hij steeds naar buiten. Hij is vannacht wel een keer of 6 buiten geweest. Gelukkig hoef ik dan alleen de deur open te doen en kan hij de tuin in. In de tuin bleef hij de eerste paar keer alleen maar staan, maar tegen de ochtend liep hij wat en deed ook een plas.
Gaan liggen doet hij niet uit zichzelf, ik moet het tegen hem zeggen. Als hij dan eenmaal lag piepte hij niet meer en kon ik ook even mijn ogen dicht doen.
Zojuist heeft hij een paar hapjes gegeten en wat gedronken. Het drukverband is nog steeds droog en zo te zien is de wond niet dikker geworden.
Vanmiddag om half 2 terug naar de kliniek voor wondcontrole. Ik ben benieuwd hoe de huid er dan uit ziet. Hopelijk groeit het weer aan, dan verloopt de genezing een stuk vlotter.
Het gaat dus in ieder geval gelukkig wel wat beter dan gisteren.
Ah, en terwijl ik dit type gaat hij voor het eerst uit zichzelf liggen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door