Kaela schreef: Hoe is de pony mager geworden? Heel geleidelijk of vrij plotseling? En hoe mager is mager? Want wij zijn hier in NL gewend aan het beeld van moddervette paarden.Hij is vroeger in zijn jonge jaren inderdaad ooit eens moddervet geweest. Pffff als ik de foto's terug zie.... Hij had toen inderdaad ook een enorme manenkam
Bij geleidelijk en niet heel erg mager, zou ik het zoeken in een klein beetje meer hooi voeren. Want ze moet natuurlijk niet té mager worden, dus dan zul je toch ietsje meer eten moeten geven. Even zoeken naar hoeveel ze hebben kan zonder dat ze klachten krijgt.
Hoe is ze verder? Heeft ze wel eens een harde manenkam, vetophopingen op specifieke plekken en dat soort tekenen van insulineresistentie? Hoe wordt ze bekapt en hoe is de huisvesting (stal, paddock, paddock paradise?)

Sinds hij echter last van zijn voeten begon te krijgen heeft hij nooit meer vol op het gras gestaan, maar krijgt hij 2x dgs een smal strookje en daarnaast hooi.
Zijn staldeur is nooit dicht. Hij kan 's-zomers en 's-winsters, dag en nacht, altijd in en uit lopen. Omdat hij niet vol op het gras mag, heeft hij een zandbak en via een omweg kan hij naar zijn strookje gras lopen. Zijn waterbak staat weer op een andere route, dus hij staat niet veel stil.
Tot voor kort, hoefde ik eigenlijk alleen maar op te letten dat hij niet te dik werd, want dat werd hij heel snel. Zijn voeten waren dan vrijwel altijd mooi koud. Maar nu zou ik hem eigenlijk wat meer willen geven maar durf dat niet omdat zijn voeten dan warmer worden, ondanks dat hij nu eerder mager is! Dat is nog nooit geweest zolang ik hem heb. Vandaar ook dat ik me ongerust maak en op zoek ben naar een oplossing.