Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Maar je hebt dan via de makelaar wel een objectieve inspectie, los van emoties, en dat moet wel in jullie voordeel wegen.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het los te laten.
Neem wat rescue in?!
Door Ronald
Lekker gaat dat weer, Lyd... Alsof er nog niet genoeg op jullie bordje ligt.

Inderdaad is de makelaar een onafhankelijke partij. Maar je had inderdaad iets meer actie mogen verwachten (de makelaar werkt toch ook niet gratis?).
Mooi dat DAS het overneemt. En het enige advies wat ik je nu kan geven: neem een borrel, draai 3x in het rond en roep heel hard K*T. Dat mag. Jij wel. Zeker weten.

:-* :-* :-*
Door spreeuwtje
Ok... Oren dicht!!! ;D

Wat had de makelaar verder nog kunnen doen dan?
Hij is nog wel bezig met een brief waarin hij samen vat welke tegenwerking de huurder allemaal heeft veroorzaakt. Dat scheelt wel natuurlijk.
Door BusKay
Even afwachten wat DAS zegt en met name Gaat Doen denk ik nu....

Zorg dat je zoveel mogelijk zwart op wit blijft. Verbaal hoort en weegt alleen voor de rechter..
Door spreeuwtje
Dat is ook wat we steeds gedaan hebben. Facturen van reparaties hebben wij wel maar geen meldingen van dat er zaken stuk waren. Dat maakt de tegenpartij minder sterk. Maar ik baal ontzettend dat t zo moet. Wat bezield mensen toch.
Door BusKay
spreeuwtje schreef: Maar ik baal ontzettend dat t zo moet. Wat bezield mensen toch.
Als men in de portemonnee moet tasten dan lijken eigendommen van anderen niet zo belangrijk meer.
Zelfs durft men te beweren dat doordat ze betaald hebben ze er toch "recht" op hadden.
Ik krijg hier mensen die denken dat ze even komen huren... Ze komen soms van een koude kermis thuis als ik ze weiger omdat ik er geen vertrouwen in heb o.i.d.

Onze graaimaatschappij heeft geweldig bijgedragen aan onze mentaliteit.... zucht....
Door spreeuwtje
Dank je Jolanda. :)
We hebben nu al een aantal jaar dat we uitgewrongen worden door de een of de ander. Mijn oh zo rustige leventje van vroeger is veranderd in een storm en denk je dat je je bootje leeg heb kunnen hozen, komt er ergens anders weer een golf aan zetten.
Ik verbaas me over wat ik aan heb gekund de afgelopen tijd. Voorheen was een boze blik van een onbekende al voldoende om in tranen uit te barsten. :o
Dus ik probeer het positieve er uit te halen en gewoon trots op ons gezinnetje te zijn.
Samen doen we het toch maar even. Je moet niet vragen hoe en ik verlang naar een paar saaie jaren. :P
Maar we staan nog wel. :)
Door spreeuwtje
BusKay schreef: Als men in de portemonnee moet tasten dan lijken eigendommen van anderen niet zo belangrijk meer.
Zelfs durft men te beweren dat doordat ze betaald hebben ze er toch "recht" op hadden.
Ik krijg hier mensen die denken dat ze even komen huren... Ze komen soms van een koude kermis thuis als ik ze weiger omdat ik er geen vertrouwen in heb o.i.d.

Onze graaimaatschappij heeft geweldig bijgedragen aan onze mentaliteit.... zucht....
Deze mensen waren verliefd op t huisje, zeiden ze. Ze gingen er iets leuks van maken en wilden het misschien wel kopen. Maar halverwege t witten van de eerste muur was de liefde al voorbij. :biggrin2:
Ze hebben het uitgewoond en het hele dorpje op stelten gezet. We werden gebeld door de buren en aangeklampt bij zwemles door bewoners uit de straat, of ze écht weggingen? En wanneer? Oh wat fijn! :o
De ene aanmaning na de ander valt daar nog op de mat. Pfffffff. Dat mensen zo willen leven. Onbegrijpelijk.
Door Kim_S
spreeuwtje schreef: Dank je Jolanda. :)
We hebben nu al een aantal jaar dat we uitgewrongen worden door de een of de ander. Mijn oh zo rustige leventje van vroeger is veranderd in een storm en denk je dat je je bootje leeg heb kunnen hozen, komt er ergens anders weer een golf aan zetten.
Ik verbaas me over wat ik aan heb gekund de afgelopen tijd. Voorheen was een boze blik van een onbekende al voldoende om in tranen uit te barsten. :o
Dus ik probeer het positieve er uit te halen en gewoon trots op ons gezinnetje te zijn.
Samen doen we het toch maar even. Je moet niet vragen hoe en ik verlang naar een paar saaie jaren. :P
Zooo herkenbaar!  :bigarmhug:
Hier gaat het (na 7 jaar) nu eindelijk beter. Af en toe hebben we nog wel een tegenslag, maar niet meer zo veel dat het niet meer te behappen is. Ik gun dat jullie ook van harte, en hoop echt dat jullie snel in rustiger vaarwater komen!!!  :-*
Door Sammy1980
En vergeet dat niet he Lyda  :-* :-* :-*

Je mag met recht trots zijn op jezelf en je gezin!!!!
Als ik zie wat jij allemaal mee gemaakt heb de laatste tijd, petje af hoor  :-* :-*

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: voor jou!!
Door spreeuwtje
Dank jullie weer. :-*
Niet lekker geslapen nee. En nu pien in mun harses. *grumpf*
Vandaag heeft de jurist een brief de deur uit gedaan waarin met klem verzocht wordt verdere gerechtelijke stappen achterwege te laten omdat het in onderzoek is.
Het is voor t eerst dat we  hulp krijgen van de DAS. De ellende waar we al twee jaar in zitten werd uitgesloten.
Door **Jolanda**
Helaas weet ik hoe je je voelt.
Soms kun je gewoon niet anders dan de dingen over je heen laten komen, je schouders er onder zetten en er voor gaan.
Weet je, leuk is het allemaal niet en je verlangt zo ontzettend naar een beetje rust (in je hoofd), maar vergeet niet dat je door alles wat je meemaakt, alles waar je voor komt te staan, je maakt wie je bent en je ontzettend sterk maakt.
Het zijn soms harde levenslessen en alleen als je knokt, dan pas krijg je je gelijk, dan pas kom je vooruit.

Hard werken word beloond zeggen ze, dus kom op! Jij kunt het! Jullie kunnen het! :) :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door heicke
Dank je Jolanda.
Ik verbaas me over wat ik aan heb gekund de afgelopen tijd. Voorheen was een boze blik van een onbekende al voldoende om in tranen uit te barsten.
Samen doen we het toch maar even. Je moet niet vragen hoe en ik verlang naar een paar saaie jaren.
Maar we staan nog wel.
+1 heel herkenbaar! Kop op, ooit komen er betere tijden, daar hou ik me ook aan vast. Achter de wolken schijnt altijd de zon ;)
Ik heb nu na 7 jaar eens voor mezelf gekozen en nu het andere huis te koop gezet en dan alleen verder met m'n dochtertje. En daar knok ik nu voor en dan hoop ik ooit eens uit alle ellende te komen.

Over de huurders betreft: lekker laten dreigen, ik denk dat jij juridisch sterker staat dan hun met alle door hun vernielde zaken.

Ik heb ook 2x huurders gehad die niet normaal met het huis en spullen konden omgaan. Daarom vroeg ik na de eerste oplichters, gewoon 2 maanden huur (1.300 euro) als borg en geen discussies of onderhandelingen daarover. Kunnen ze dat niet betalen nou jammer dan: voor elke huurder 10 anderen ;). Tenslotte betreft het een koophuis waar je wel wat risico's mee neemt om het te verhuren en geen huis van de woningbouwvereniging. Soms zaten er echt wel schrijnende 'gevallen' tussen waar ik het echt mee toe doen had, maar toch heb ik ook deze mensen nee verkocht (alleen dan iets vriendelijker), kan het risico gewoon niet nemen.

De eerste huurders waren oplichters. Ze hebben er welgeteld 1 week ingezeten en toen waren al ze voortvluchtig voor de politie en hadden ze de hele buurt op stelten gezet :-X Daarna mocht ik 3 maanden wachten voordat ik mijn eigen huis in kon door alle wettelijke huurderbeschermingsregels! En dat moest dan ook nog samen met de politie en een slotenmaker want ze hadden ook nog tegen de regels in nieuwe sloten op de deuren gezet. Uiteraard kon de politie niets van waarde of belangrijkheid vinden dus kon ik daarna fijn hun puin gaan ruimen en alles weer laten repareren wat kort en klein was geslagen. Verder wil je niet weten wat voor quadbikebendes (nee mevrouw we hoeven het dossiernr bij de politie niet als we ze vinden lossen wij dit zelf op, maar eerst zoeken wij uit wat uw rol hierin is en ook daarvoor gaan wij dan niet naar de politie rekenen we rechtstreeks met u af....) en advocatenbureaus ik op m'n nek heb gehad. Ze handelden voornamelijk in quadbikes, vorkheftrucks en jacuzies (of hoe schrijf je dat)... Ik kan nog boos worden als ik er aan terug denk, wat een slapenloze nachten heb ik er aan gehad van alle ellende en rotzooi en de daders waren gevlogen en onvindbaar...

Na 1 goede huurder te hebben gehad die er 1,5 jaar in heeft gezeten, kreeg ik weer van die mafkezen die na 1 week al het rolluik kapot hadden getrokken door het met grof geweld in de kast te rammen of ik er maar een nieuwe op wilde zetten want het was allemaal oud en versleten... Nou dus niet, ik ben niet gek hé. Ze zijn er nu net een paar maanden uit na een half jaar alleen maar gezeur en gezanik naar mij toe over wat er allemaal niet goed was aan het huis. En vonden het ook nog nodig om de wastafel kapot te rammen, met een glassnijder in een raam te snijden, over de nieuwe plafondplaten heen te verven die er net 1 week voordat ze erin kwamen in zijn gezet, electra buiten te vernielen enz. enz. Vervolgens heb ik dat gewoon van de borg ingehouden en toen kwamen de dreigementen van hun er ook nog bij. Ik heb vervolgens het huurcontract en regels erbij gehaald waarin ook staat dat ze schade vooraf moeten melden enz. enz. en alle artikelnummers erbij gezet die ik dacht tegen ze te kunnen gebruiken. Deze brief wat formeel opgesteld met gegevens van mijn advocaat erin. Vervolgens 100 euro resterende borg overgemaakt en ze nog een mail gestuurd dat als ze het er nog steeds niet mee eens waren ze hun advocaat dan maar contact op moesten laten nemen met die van mij. Ze bleken niet eens een advocaat te hebben achteraf. Ik heb nog 2 pissige mails met gedreig ontvangen waar ik niet op heb gereageerd en daarna is het stil gebleven gelukkig.

Ik wens je heel veel sterkte toe, ik denk dat jij sterker staat (juridisch gezien) dan hun.

:bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door