Ik hoop dat je de reden voor de ellende gaat vinden, heel veel succes en beterschap voor TJ.

Ohja, en welkom hier!!

Moderator: Lizzy
kimberly_vdh schreef: De DA heeft idd een plakband proef gedaan en kwam toen met advies Prednison en Acana (hij wil starten met granen vrij voer).Bahbah... zoals ik jouw verhaal lees en de foto's zie, doet me denken aan mijn overleden herder. Dat arme beest heeft in zijn 13 jaren last gehad van jeuk, continu rui, bruine stinkende oren en een zeer droge neus. Tal van brokken geprobeerd en voorgeschreven. standaard aan de prednison om de jeuk te onderdrukken... Maar niemand had me op vers vlees geattendeerd. Ik zou graag de klok weer een paar jaar terug willen zetten, om te weten of we hem door goed en eerlijk voedsel te geven, hem van deze plaaggeest af kunnen helpen... Heel veel sterkte..
We gaan hem morgen bellen om te vragen of hij langs kan komen en het e.e.a. van hier met hem te bespreken.
Weet dat het geen kritiek was, buiten dat kritiek mag ook!:) anders leren we nooit wat haha!
Qua oren, zijn geregeld vies we maken het 1 a 2x per week schoon..
Diep donker bruine smurrie komt eruit.
kimberly_vdh schreef: p.s. iemand een tip voor een goed merk tegen vlooien, teken, (dengue) muggen etc.Probeer alles, behalve gif.
kimberly_vdh schreef: Oh jeetje, wordt er een beetje verdrietig van allemaal... klinkt niet heel positief!Dat ken ik, die angst. Probeer ook vooral het bijten niet met je handen te voorkomen, want dat lijkt me geen slim idee.
Niet dat jullie het niet mogen zeggen hoor!
Ik hoop dat we snel aan de slag kunnen, man lief is op jacht naar konijnen en / of eenden!
DA komt zeer waarschijnlijk morgen langs!
Waar ik stiekem bang voor ben is dat de hond uiteindelijk door draait / agressief wordt door de jeuk..
Soms loopt hij ergens, en dan kan hij niet eens normaal lopen want alles jeukt en overal moet gebeten / gekrabt worden...
Anyway keep you all posted! Dankjullie wel voor de lieve hulp so far!
Lizzy schreef: Sjeesus, wat een verschilInderdaad, Demodex. Vreemd, 2 keer diepe schraapsels genomen niets te vinden, de derde keer, uit wanhoop, nog een keer door Tannetje en die vond een mijt. Ze zat toen net aan de pred. om het leven toch wat leefbaarder te maken maar die Pred. verergerde de toestand dus zo erg. Totaal geen weerstand meer dus de mijten hadden ruimbaan. Arm dier.![]()
![]()
![]()
. Eigenlijk Hope, zou je je verhaal eens in chronologische volgorde in de bieb neer moeten zetten. Met deze foto's erbij. Ik denk echt ZO leerzaam voor de mensen! (buiten dat het hoop biedt!).
De problemen met Luna, waren dat nou ook alweer mijten, Keetje?
Lizzy schreef: Sjeesus, wat een verschilIk zal er eens voor gaan zitten en een verslag maken. Echt waar, als jullie bp niet hadden opgericht...![]()
![]()
![]()
. Eigenlijk Hope, zou je je verhaal eens in chronologische volgorde in de bieb neer moeten zetten. Met deze foto's erbij. Ik denk echt ZO leerzaam voor de mensen! (buiten dat het hoop biedt!).