Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik lees geïnteresseerd mee, maar Lizzy weet hier veel meer van dan ik dus,.........

Ik hoop dat je de reden voor de ellende gaat vinden, heel veel succes en beterschap voor TJ.  :-*

Ohja, en welkom hier!! :)
Tjonge, dat klinkt als een lange weg, maaaar.... die weg is vaak wel een weg waar je flink voor beloond wordt! Ook hier een hond gehad waarbij we echt met onze handen in ons haar zaten, niets leek nog te helpen en ik stond echt op het punt om de hond te laten inslapen. Hij had zoveel pijn en zoveel jeuk...
Gelukkig is het met hulp van bp helemaal goed gekomen. Houd moet dus  :)

Ik zou hem niet zomaar behandelen met imaverol. Ik ben zelf al best lang aan de sukkel met een paard dat een schimmelinfectie leek te hebben. Het wassen met imaverol heeft zeer zeker niet geholpen. Het is zoals Lizzy al zegt ook gewoon gif en het kan daarnaast ook de balans in de huid behoorlijk kwaad doen. Ik behandel alleen nog maar met imaverol als er uit een test blijkt dat het ook echt een schimmelinfectie is.
Hoe zit het met jou ontwormingsmiddelen? Kan hij daar nog op reageren?

Verder zou ik acuut stoppen met frontline, stronghold of wat dan ook. Gewoon helemaal niets meer op die huid wat er niet persé hoeft te zitten. Dat bleek bij mijn hond zo'n 80% van de oplossing.
kimberly_vdh schreef: De DA heeft idd een plakband proef gedaan en kwam toen met advies Prednison en Acana (hij wil starten met granen vrij voer).
We gaan hem morgen bellen om te vragen of hij langs kan komen en het e.e.a. van hier met hem te bespreken.

Weet dat het geen kritiek was, buiten dat kritiek mag ook!:) anders leren we nooit wat haha!

Qua oren, zijn geregeld vies we maken het 1 a 2x per week schoon..
Diep donker bruine smurrie komt eruit.

Bahbah... zoals ik jouw verhaal lees en de foto's zie, doet me denken aan mijn overleden herder. Dat arme beest heeft in zijn 13 jaren last gehad van jeuk, continu rui, bruine stinkende oren en een zeer droge neus. Tal van brokken geprobeerd en voorgeschreven. standaard aan de prednison om de jeuk te onderdrukken... Maar niemand had me op vers vlees geattendeerd. Ik zou graag de klok weer een paar jaar terug willen zetten, om te weten of we hem door goed en eerlijk voedsel  te geven, hem van deze plaaggeest af kunnen helpen... Heel veel sterkte..
Oh jeetje, wordt er een beetje verdrietig van allemaal... klinkt niet heel positief!
Niet dat jullie het niet mogen zeggen hoor! :)

Ik hoop dat we snel aan de slag kunnen, man lief is op jacht naar konijnen en / of eenden! :)
DA komt zeer waarschijnlijk morgen langs!

Waar ik stiekem bang voor ben is dat de hond uiteindelijk door draait / agressief wordt door de jeuk..
Soms loopt hij ergens, en dan kan hij niet eens normaal lopen want alles jeukt en overal moet gebeten / gekrabt worden...

Anyway keep you all posted! Dankjullie wel voor de lieve hulp so far!
kimberly_vdh schreef: Oh jeetje, wordt er een beetje verdrietig van allemaal... klinkt niet heel positief!
Niet dat jullie het niet mogen zeggen hoor! :)

Ik hoop dat we snel aan de slag kunnen, man lief is op jacht naar konijnen en / of eenden! :)
DA komt zeer waarschijnlijk morgen langs!

Waar ik stiekem bang voor ben is dat de hond uiteindelijk door draait / agressief wordt door de jeuk..
Soms loopt hij ergens, en dan kan hij niet eens normaal lopen want alles jeukt en overal moet gebeten / gekrabt worden...

Anyway keep you all posted! Dankjullie wel voor de lieve hulp so far!
Dat ken ik, die angst. Probeer ook vooral het bijten niet met je handen te voorkomen, want dat lijkt me geen slim idee.
Wat ik bij Hope wel regelmatig deed was in de regen lopen of hem onder de lauwe douche zetten. Gewoon met de douchekraan zoals hij ook staat als ik er zelf onder sta. Op de één of andere reden hielp dat heel erg goed tegen de jeuk. Ik heb zelfs een tijdje sokken om de achtervoetjes gedaan zodat hij niet met zijn nagels de boel open zou krabben, dat hielp prima. Verder hield ik met een nagelvijl alle nagels zo stomp mogelijk zodat hij in de nachten, als hij geen sokken aanhad, zich niet zo snel kapot zou krabben. Onze Nelson heeft nu ook veel jeuk en die loopt ook met sokjes om af en toe. Ik houd ze op de plek met een soort jarretels. Het ziet er niet uit maar het helpt prima. Een muilkorf hebben wij bij Hope ook aan zitten denken maar hebben we niet gedaan. Het zorgde voor nóg meer frustratie en dat wil je niet hebben. Stress houdt jeuk in stand en een muilkorf om terwijl je zo graag zou willen krabben kan behoorlijk wat stress zijn.
Houd moed, gaat vast goed komen. :-*

Hier een lange lijdensweg gegaan met Luna en nu zijn we toch op de goede weg. Ook wij gingen eigenlijk voor het laatste spuitje en toch nog iets proberen en voila, de oorzaak gevonden. De oplossing is een lang proces en we zullen er haar hele leven mee moeten blijven doorgaan maar toch, ze is er nog.

Afbeelding

En dit was nog in een wat betere periode.

Ik wil daarmee zeggen houd moed!!
Aaah kijk, ik ben niet de enige die de hond sokjes aan doet zie ik wel.

Hier is het ook helemaal goed gekomen hoor, dus inderdaad houd moed!
Dit was Hope voor ik hier op het forum kwam, de dag dat de dierenarts adviseerde om hem uit zijn lijden te verlossen. Die dag (en de nacht ervoor) was het zo erg dat Hope urenlang niets anders deed dan in de keuken stokstijf stilstaan en letterlijk gillen van de pijn.  :'(

Afbeelding

En dit is Hope nu, ruim 6 jaar later.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op ma 11 aug 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjeesus, wat een verschil :o :o :o :o. Eigenlijk Hope, zou je je verhaal eens in chronologische volgorde in de bieb neer moeten zetten. Met deze foto's erbij. Ik denk echt ZO leerzaam voor de mensen! (buiten dat het hoop biedt!).

De problemen met Luna, waren dat nou ook alweer mijten, Keetje?
Door Martine-Tom
Jeetje die Hope  :o :'(

Hondje bij mij in de buurt zag er ook zo uit (was toen 9 maanden), ook die stond op de nominatie om ingeslapen te worden, ze at rauw...op een ingeving naar een voedingsdeskundige gegaan die voorstelde om (na uitvoerige testen waarbij ze overal allergisch op testte) eens vega te gaan voeren, en dat heeft haar gered. Elk flintertje zorgt voor een uitbraak van grote pusvlekken op dr rug zoals bij Hope op de foto, dat hondje is nu 2 jaar verder en doet het ook prima.
Lizzy schreef: Sjeesus, wat een verschil :o :o :o :o. Eigenlijk Hope, zou je je verhaal eens in chronologische volgorde in de bieb neer moeten zetten. Met deze foto's erbij. Ik denk echt ZO leerzaam voor de mensen! (buiten dat het hoop biedt!).

De problemen met Luna, waren dat nou ook alweer mijten, Keetje?
Inderdaad, Demodex. Vreemd, 2 keer diepe schraapsels genomen niets te vinden, de derde keer, uit wanhoop, nog een keer door Tannetje en die vond een mijt. Ze zat toen net aan de pred. om het leven toch wat leefbaarder te maken maar die Pred. verergerde de toestand dus zo erg. Totaal geen weerstand meer dus de mijten hadden ruimbaan. Arm dier.
Lizzy schreef: Sjeesus, wat een verschil :o :o :o :o. Eigenlijk Hope, zou je je verhaal eens in chronologische volgorde in de bieb neer moeten zetten. Met deze foto's erbij. Ik denk echt ZO leerzaam voor de mensen! (buiten dat het hoop biedt!).
Ik zal er eens voor gaan zitten en een verslag maken. Echt waar, als jullie bp niet hadden opgericht...  :-*
Jeetje als ik hope zo zie krijg ik ook weer een beetje hoop! wat een onwijs verschil zeg!
Blij dat het allemaal goed is gekomen!! :thumbup:
Hmm sokjes nog niet aan gedacht, ik ga onze held maar even letterlijk op sokken zetten :biggrin2: wie weet helpt dat in ieder geval tegen het bloeden! :)

Wij zijn weer wat "verder" gisteren is de DA langs geweest en die zei heel nuchter, waar maak je je druk om ik heb nog veel ergere gevallen gezien...
Hij heeft geen overtollige gersten daar was hij de vorige keer al uitgebreid op getest.
Plan volgens DA,
* over een maand zijn lever, maag etc. testen vanwege alle medicijnen zullen deze ook allemaal aangetast zijn.
* We hebben nu medicijnen gekregen om zijn huid rustiger te maken, echter hebben we zelf besloten deze (voorlopig) niet te geven, het gaat namelijk niets helpen tegen de jeuk.. geen idee hoe het medicijn heet, kan zijn handschrift maar moeilijk lezen
Daarnaast hebben we Maalex gekregen dit is voor het over geven, mochten we van voer gaan wisselen (ook niet nodig lijkt ons? hoe minder gif hoe beter)
pyoderm shampoo dit is om de huid rustiger te krijgen van de buiten kant, misschien deze wel aanschaffen?

Dan wat betreft konijnen en / of eenden, mijn man is opzoek geweest dit is in de "normale" slagers en super markten niet te krijgen.
We kunnen het krijgen in een plaatsje Ong. 3 uur rijden bij ons vandaan.
In totaal dus 6 uur...  >:( we hebben hier nog geen tijd voor gehad.. wel hebben we gehoord dat dit (heel zielig) vol gepropte konijnen / eenden zijn geen idee dus wat ze er allemaal in hebben gestopt...

We gaan zaterdag naar de wet market, in de hoop dat we daar het e.e.a. kunnen vinden, we zijn ondertussen al wel overgegaan op Acana voer omdat dit in ieder geval beter is dan RC...
Ik zou ook juist geen extra gif erin willen stoppen als het niet hoogst noodzakelijk is. Eerder zou ik gaan ontgiften, maar dan moet je wel contact opnemen met een holistisch da om te overleggen of dat kan en met welk middel.

Wat voor shampoo het is weet ik zo niet, maar ik waste Hope ook met shampoo van de dierenarts. Op de één of andere manier moet je toch uit doe negatieve spiraal. Als die shampoo niet al te chemisch is dan zou ik hem daar gewoon eens mee wassen denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door