met de jongste heb ik tot ze 6 maanden was (nu 9 maanden) getraind voor dogtrick titles (en allemaal gehaald)
daarvoor moest ze onder andere op commando haar poten kruisen, plassen als een reu, netjes zitten, achteruit lopen, kruipend volgen, een kussen apporteren en dan haar kop erop leggen, in af van de ene naar de andere heup wisselen enz enz.....
Op de Dogpop vorige maand is ze eerste geworden met de doggydance en truckjes wedstrijd.
Vanaf 6 maanden ben ik haar aan het trainen voor GGB van cynophillia en hier zal ze in oktober ook voor opgaan.
En tevens ben ik 1x per week haar aan het voorbereiden op Agility DMV pre-Agility (balkjes en raakvlakken op de grond) waar ze vooral zelfbeheersing leert
En ik train 3 a 4x per week voor het politiehonden certificaat.
Iedere sport heeft weer overeen komsten met elkaar zodat het niet te verwarrend word.
In de KNPV komt springen ook aan bod net als volgen alleen zijn beide een stuk uitgebreider.
Truckjes oefen ik nu niet meer, in plaats daarvan ben ik nu bezig met speuren uitbreiden.
Dus alles bij elkaar kent ze aardig wat commandos
mijn andere honden trouwens ook, die hebben beide GG2 en kunnen ook praktijk speuren (ook over zand/asfalt/steen) kunnen alleen lang niet zoveel truckjes.
en ja zelfs mijn border collie kent het grootste gedeelte van het politiehonden certificaat

En beide honden lopen in de B met Agility