Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door joel
Ik ben al blij als hij (richting mij)  komt als ik dat vraag,  'wacht' kent hij ook, en hij 'zit' als hij er het nut van inziet
Door star
met de jongste heb ik tot ze 6 maanden was (nu 9 maanden) getraind voor dogtrick titles (en allemaal gehaald)
daarvoor moest ze onder andere op commando haar poten kruisen, plassen als een reu, netjes zitten, achteruit lopen, kruipend volgen, een kussen apporteren en dan haar kop erop leggen, in af van de ene naar de andere heup wisselen enz enz.....

Op de Dogpop vorige maand is ze eerste geworden met de doggydance en truckjes wedstrijd.

Vanaf 6 maanden ben ik haar aan het trainen voor GGB van cynophillia en hier zal ze in oktober ook voor opgaan.

En tevens ben ik 1x per week haar aan het voorbereiden op Agility DMV pre-Agility (balkjes en raakvlakken op de grond) waar ze vooral zelfbeheersing leert :biggrin2:

En ik train 3 a 4x per week voor het politiehonden certificaat.

Iedere sport heeft weer overeen komsten met elkaar zodat het niet te verwarrend word.
In de KNPV komt springen ook aan bod net als volgen alleen zijn beide een stuk uitgebreider.
Truckjes oefen ik nu niet meer, in plaats daarvan ben ik nu bezig met speuren uitbreiden.

Dus alles bij elkaar kent ze aardig wat commandos :D

mijn andere honden trouwens ook, die hebben beide GG2 en kunnen ook praktijk speuren (ook over zand/asfalt/steen) kunnen alleen lang niet zoveel truckjes.
en ja zelfs mijn border collie kent het grootste gedeelte van het politiehonden certificaat ;D
En beide honden lopen in de B met Agility
Door bastet
Onze atlas kent
zit
af
pootje
andere pootje
rol om
zit op
high five
wacht (wachten met eten oid)
blijf
terug (achteruit lopen)
vang (snoepje vangen)

Dan kan ik nog dingen op zijn neus/kop leggen zoals een snoepje of zelfs een stuk pizza  :P
En dan heeft mijn vriend hem 1 truc geleerd, en dat is ook de enigste wat ie hem geleerd heeft. En dat is Pak Marokkaantje, dan gaat hij blaffend rondjes rennen door de tuin  ::)

En Lara kent
Zit
Af
Blijf
Pootje
Wacht
Pak (speeltje of voerbak oid)
Kruipen
Spring
Vang

En dat was het wel zo'n beetje
Door Lil
Jones: hands up, dood schieten, rondje linksom, rondje rechtsom, wave, achtjes tussen benen, buigen, achterwaarts, rollen.

Boris kan: rondje linksom, rondje rechtsom, wave voor en achterwaarts, achtjes tussen benen, achterwaarts met naar elke richting veranderen, buigen, rollen, tussen en meelopen, Spaanse pas, luid, draf en stap op commando (galop ook, maar dat is lichamelijk een probleem), travers (ja zoals een paard, maar ook dat vraag ik van een bejaarde niet meer) en ik zal in nog wel wat vergeten.
Door Elvira
gehoorzaamheid :
zit
down
sta
blijf
volg
kom voor
voet
jacht :
apport
zoek apport
vooruit
zoek sleep
zit fluit
kom voor fluit
truckjes :
high five
bye bye (zwaaien met poot)
pang (plat liggen)
silly walk (tussen benen lopen)
slalom door benen
rondje draaien
buig
rondje draaien en dan achteruit tussen mijn benen
achteruit lopen
door (tunnel)
hoog

Dit kan Monty (1 jaar)
Door Kaela
Ik vergat er inderdaad nog wat.

Buig
Twist en turn
Nadenken (als hij aan de verkeerde kant van een paal of boom langs loopt)
Door Shanti en co
Ehm Shanti kan aan gehoorzaamheid en trucjes:
kom hier
zit
af
plat
sta
poot
high five
wacht/blijf
stop
kom voor
kijk us
poortje (tussen je benen doorlopen)
poort zit (tussen je benen gaan zitten)
aan de voet
naast (links van je lopen)
fiets  (rechts, vaak naast de fiets)
links
rechts
los
geef
pak vast, maar dat snapt ze niet altijd
zoek
twist
zigzag (tussen mijn benen terwijl ik loop)
weg/sjoe
in bench/auto
op je plaats (haar kussen)
op
hoog
door
over
in de hoek (voor onze deur)
vangen
Door Lil
Ik dacht dat de vraag trucjes was...

Boris heeft behendigheid, IPO, flyball en G&G 3. Ook beetje treibbal. Zal al die commando's maar niet gaan uitschrijven. Ze kennen als ik ga wandelen al meer dan normaal (ik doe ook aan links en rechts en langzaam en doorlopen etc etc).
Door miik
Mijn border collies kennen er heeeel veel, beetje de dingen die hier allemaal voorbij zijn gekomen. Maar het leukste vind ik als ze spontaan dingen bedenken. Laatst ging Abby recht voor mn neus zitten me heel indringend aanstaren... ik wist dat ze iets wilde, maar niet wat. Dus ik gaf haar het "oke".... en toen pakte ze de afstandsbediening vd grond. Die had ik dus blijkbaar op de grond laten vallen en zij vond het nodig om die aan te geven  :smitten:

Mijn windhond Vivi luistert voor een windhond heel erg goed. Ze komt gelijk, wacht op afstand, kan keurig zitten en liggen, etc... maar het blijft wel een windhond, dus altijd lief vragen of het misschien gelegen komt ;)
Ze mocht afgelopen week mee naar de gehoorzaamheidsles omdat foxy er niet was. Ze vond het prachtig- een uur lang heftig kwispelen ! Maar ehhh alles hooguit 2x... en vooral het volgen snapte ze geen bal van  "BAAAAS welke kant wil je nou eigenlijk op ?" Dikke bokkesprongen en spelboog...  :biggrin2:
Door lauraV
hier niet echt veel trucjes ....
loeka kan heel snel de bananen uit dr oren halen , heel lief afliggen met super smekende oogjes als ik wat voor haar lekkers in mn handen heb  :biggrin2:
ow ja , noa dr tucje vandaag was appels uit een boompje jatten terwijl ze dacht dat balletjes in bomen groeide  ::)
voor de rest zijn ze super lief ... en dat is al genoeg  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door