Vingers bloeden altijd als een rund.
Ken je de zwaluwstaart? Die kan helemaal om het topje heen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
*Lia* schreef: Het blijft nu dicht, bloed stolt. Duim wat dikker dan de ander. Even afwachten. Zo nodig kan ik nog in een soda badje. Begin december ben ik (tijdens een vechtpartij) in mijn scheenbeen gebeten en heb daar tot begin april mee gelopen. Dus daar zit ik niet echt op te wachten.Vingertopjes helen naar mijn ervaring relatief snel. Als het goed gebloed heeft..en dat heeft het zou ik voorlopig geen sodabadje doen, wordt alleen maar week en heelt dan minder snel en ligt het ook zo weer open. Zou het voor nu even goed stootvast inpakken.
Angelique schreef: Vingertopjes helen naar mijn ervaring relatief snel. Als het goed gebloed heeft..en dat heeft het zou ik voorlopig geen sodabadje doen, wordt alleen maar week en heelt dan minder snel en ligt het ook zo weer open. Zou het voor nu even goed stootvast inpakken.
*Lia* schreef: Ik ben groentemix aan het maken. Slaat de mixer vast op een worteltje terwijl ik er een mes insteek om de andijvie te laten zakken. Niet slim, ik weet het. Het mes snijdt aan 2 kanten (letterlijk) en jawel: er wordt een plakje van mijn duim geraakt in de vorm van een hoefijzer. Net onder mijn nagel. Bloed bloed en nog meer bloed, alles is rood. Gauw een stukje keukenrol er omheen gedaan, maar was al snel helemaal met bloed doordrongen. Het bloed nog steeds. Ik heb sterilon en jodium in huis en het nodige verband, ook steriele gaasjes. Shit, ik ben nog lang niet klaar, alles voor de hondjesAuwahh!natuurlijk.
dinky89 schreef: Hoe gaat het inmiddels nu een paar dagen later met je vinger?
Borke schreef: Is er een reden dat je niet even naar de huisarts gaat?
Bij vragen of twijfels?
*Lia* schreef:Dat denk ik ook. Zolang het niet ontsteekt is het goed. Het witte kan ook komen omdat het ingepakt is. Ik heb wel eens een lapje uit een vinger gehad vanwege een eigenwijze heggenschaar. Vinger boog nog, en hansaplast had weer wat omzet.
Ik denk dat het nu gewoon dicht moet groeien en dat de huisarts er niet veel meer aan kan doen.