Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Naomi B
En absoluut geen sterilon of jodium erop! Dan hecht het niet goed meer. Idd zwaluwstaartje en klein vingerverbandje.
Door *Lia*
Het blijft nu dicht, bloed stolt. Duim wat dikker dan de ander. Even afwachten. Zo nodig kan ik nog in een soda badje. Begin december ben ik (tijdens een vechtpartij)  in mijn scheenbeen gebeten en heb daar tot begin april mee gelopen. Dus daar zit ik niet echt op te wachten.
Door Angelique
*Lia* schreef: Het blijft nu dicht, bloed stolt. Duim wat dikker dan de ander. Even afwachten. Zo nodig kan ik nog in een soda badje. Begin december ben ik (tijdens een vechtpartij)  in mijn scheenbeen gebeten en heb daar tot begin april mee gelopen. Dus daar zit ik niet echt op te wachten.
Vingertopjes helen naar mijn ervaring relatief snel. Als het goed gebloed heeft..en dat heeft het zou ik voorlopig geen sodabadje doen, wordt alleen maar week en heelt dan minder snel en ligt het ook zo weer open. Zou het voor nu even goed stootvast inpakken.
Door *Lia*
Angelique schreef: Vingertopjes helen naar mijn ervaring relatief snel. Als het goed gebloed heeft..en dat heeft het zou ik voorlopig geen sodabadje doen, wordt alleen maar week en heelt dan minder snel en ligt het ook zo weer open. Zou het voor nu even goed stootvast inpakken.

Okidoki, het zit aan de voorkant van mijn duim net onder de nagel. Rode bloemkool was nieuw voor mij.
Door FinnParry
*Lia* schreef: Ik ben groentemix aan het maken. Slaat de mixer vast op een worteltje terwijl ik er een mes insteek om de andijvie te laten zakken. Niet slim, ik weet het. Het mes snijdt aan 2 kanten (letterlijk) en  jawel: er wordt een plakje van mijn duim geraakt in de vorm van een hoefijzer. Net onder mijn nagel. Bloed bloed en nog meer bloed, alles is rood. Gauw een stukje keukenrol er omheen gedaan, maar was al snel helemaal met bloed doordrongen. Het bloed nog steeds. Ik heb sterilon en jodium in huis en het nodige verband, ook steriele gaasjes. Shit, ik ben nog lang niet klaar, alles voor de hondjes  :(  natuurlijk.
Auwahh!
Door Thurin
ik zou het in elk geval de komende 24 uur droog houden.
Belangrijk voor behandel keuze is om te weten hoe het bloed....drupt het of komt het pulserend eruit of spuit het eruit.

Bij de laatste twee opties is de kans dus groot dat het een slagaderlijke bloeding is. En zo bloeding bij de grote die jij omschrijft is
medisch ingrijpen toch echt noodzakelijk want bij het minste geringste zal de wond weer opengaan en weer hevig gaan bloeding.
Handig om dat misschien te weten is dat de slagaders op je hand over bij je vingers van links naar rechtst loopt behalve bij je duim daar loopt
die van achter naar voor. je kan dus het snelste en makkelijkste het bloeden te stoppen door je vingers in elkaar te schuiven maar niet door te v
ouwen als of je gaat bidden, dus de bid houding is veel te ver.  (snap je het nog?).

Maar al met al zo min mogelijk mee doen en medisch hulp inschakelen en de groentemix laten voor wat het is....
die groente mix kan altijd nog dat is maar materiaal maar jouw gezondheid is niet te koop!!
Door *Lia*
dinky89 schreef: Hoe gaat het inmiddels nu een paar dagen later met je vinger?

Er zijn nu 3 dagen voorbij en het is erg gevoelig. Het plakje "vlees" zit op de juiste plek en is wit. Het zit tussen het kootje en de nagel aan de voorkant van mijn duim. Verband plakte eraan, dus nu pleisters over elkaar heen om het wat dikker te maken.
Door *Lia*
Borke schreef: Is er een reden dat je niet even naar de huisarts gaat?
Bij vragen of twijfels?

Ik denk dat het nu gewoon dicht moet groeien en dat de huisarts er niet veel meer aan kan doen.
Door Aprilsnow
heb ooit zo'n lapje op mijn wijsvinger gehad na een 'ik kap aanmaakhoutjes incident'. topje los en met zwaluwstaartje vast gezet (bij ha). resultaat 'wildvlees', na een dik jaar geen dood gevoel meer aan t topje. Als ze het flapje eraf hadden gehaald dan had het naar verwachting beter kunnen genezen. ze mocht alleen het flapje niet losknippen  ::)
Ben bang dat als het stukje nu wit is het bij jou hetzelfde zal zijn. Beterschap in ieder geval.
Door K&D
*Lia* schreef:
Ik denk dat het nu gewoon dicht moet groeien en dat de huisarts er niet veel meer aan kan doen.
Dat denk ik ook. Zolang het niet ontsteekt is het goed. Het witte kan ook komen omdat het ingepakt is. Ik heb wel eens een lapje uit een vinger gehad vanwege een eigenwijze heggenschaar. Vinger boog nog, en hansaplast had weer wat omzet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door